Skip to main content

E-mail versturen via Office Outlook van een andere provider

  • 15 July 2024
  • 4 reacties
  • 39 Bekeken

Is er een handleiding voor een leek om uitgaand e-mailverkeer mogelijk te maken vanuit Office Outlook. De T-Mobile/Odido-servers zijn blijkbaar gestopt, maar er schijnt wel een mogelijkheid te zijn via een Relay?

Voor mijn e-mail gebruik ik een KPN-account. Zoals bij de rest komt e-mail wel binnen maar is verzenden niet mogelijk.

Alvast dank

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Rex Scisco, welkom op onze Community!

Kan je mij iets meer uitleg geven over de situatie? Welke foutmelding krijg je precies, wat zijn je SMTP-instellingen en welke host gebruik je? Hopelijk krijg ik dan een beter beeld van de situatie, alvast bedankt!

Goedenavond,

Dit was ooit het origineel: “mailhost.hetnet.nl” 587/Automatisch

“rapporteer fout (0x800CCC78): Kan het bericht niet verzenden. Controleer het e-mailadres in de accounteigenschappen. De reactie van de server was: 550 5.7.1 Unable to relay without authentication”

Ik heb inmiddels geprobeerd te wisselen tussen de SSL en TLS en de aanbevolen poorten.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Rex Scisco, goed dat je dit kon toelichten! Kan je ook een foto delen met de configuratie van je e-mail adres, dus ook de SMPT-instellingen? Scherm hierbij graag je e-mail adres zelf af. Ik lees ook in je post dat het om een KPN-account gaat. Ik neem aan dat je hiervoor betaalt en dat KPN niet recent je e-mail adres heeft opgeheven omdat je geen klant meer bij hen bent? 

Ik ben benieuwd, dit is vast en zeker op te lossen!

Goedemiddag Cal,

Het gaat inderdaad om een betaald e-mailadres. Via de webservice is deze nog steeds te gebruiken.

Alvast dank

Reageer