Skip to main content

Beste iedereen,

Heb eerder al een post geplaatst over het feit dat bij een verhuizing een nieuw abonnement ingaat.

Betaalde netjes elke maand 25 euro, maar door mijn foute keuze om te verhuizen, kreeg ik een nieuw abonnement, waardoor de 25 euro na een paar maanden naar rond de 40 euro omhoog schoot.

Mijn fout, niet de lettertjes lezen, en zo sta je voor extra kosten.

Uiteindelijk mentaal maar geaccepteerd.

Komt daar nu bij kijken, dat T-mobile altijd netjes het geld tussen de 25ste en 31ste van de maand afschreef.

Maar niet in November precies toen die 40 euro inging, had ik nog netjes 25 euro beschikbaar staan, probeerde T-mobile het bedrag op de 23ste af te schrijven, terwijl mijn loon op de 24ste gestort wordt.

Dit zorgt ervoor dat T-Mobile's automatisch systeem een berichtje uitstuurt welke 15 euro extra op je factuur weergeeft. (incasso)

Weer maak ik dus fouten, zie ik het eerste waarschuwing's bericht niet, en moet T-mobile een 2e bericht uitsturen, hupa weer 15 euro erop.

Allemaal mijn fouten, had ik maar gelezen, was het niet dat T-mobile het geld eerder probeert af te schrijven dan normaal, hadden ze het op de normale datum gedaan, dan was dit allemaal niet gebeurd.

Ik weet precies wat iedereen gaat zeggen, zorg dat je geld hebt, wees niet arm, lees de lettertjes.

Wou toch delen dat deze frustratie en het niet tegemoet kunnen komen als ik contact opneem, er voor zorgt dat ze me bij het eind van het contract kwijt zijn.

Als je een dienst afneemt mag je verwachten dat het werkt zoals beloofd. Andersom mag de dienstverlener verwachten jij hem daarvoor volgens afspraak betaald. Als je die afspraak niet nakomt zal de dienstverlener een incasso traject moeten inzetten. Dat is in eerste instantie een geautomatiseerd proces, het kost veel geld om daar allemaal mensen op te zetten. Als dat soort kosten wel gemaakt moeten worden zal de prijs voor iedereen weer omhoog moeten. 

Zorg dus dat je geld op je rekening hebt als je een internet verbinding afneemt. Dat zal ook gelden bij je volgende provider!

Het zou T-mobile sieren de datum aan te houden die ik op de website ingesteld heb.

Er staat 27ste van de maand, ik kies specifiek niet voor de 20ste of 24ste van de maand.
Je reactie is zo emotieloos als de support afdeling. 👍🏼

Dit zorgt ervoor dat T-Mobile's automatisch systeem een berichtje uitstuurt welke 15 euro extra op je factuur weergeeft. (incasso)

Dit is voor mij niet duidelijk:

• Was die €15 het verschil tussen €40 (verschuldigd) en €25 (afgeboekt?)?
  • Of zijn er meteen incassokosten gerekend (mag niet) en waren die (toevallig ook) €15?

Oktober was laatste maand waarin ik 25 euro betaalde voor het abonnement.
In November 40 euro.

In November konden ze dit niet incasseren. 

Dus in December kwam de rekening van 40 + 15 euro. voor de 1e herinnering van 12 December (kan deze email niet vinden, ik gooi niks weg, maargoed voordeel van de twijfel, was vast mijn fout)

In januari kreeg ik de 2e waarschuwing per email, deze netjes via de Ideal link betaald.
Nu in februari krijg ik 43 euro + 15 euro (2e herinnering van 11 Januari)

Terwijl ik het witheet voor ogen heb toch maar weer gebeld.

Er zitten toch ook wel mensen bij support met medeleven.
Aniel (als ik het goed verstond) van de support afdeling heeft begrip voor de situatie en zal de 30 euro creditering verrekenen met een volgende factuur.

Ook zou er een bericht naar de technische afdeling gaan voor onderzoek waarom op de 23ste gefactureerd wordt als de 27ste ingesteld staat op de website.

Fingers crossed dat ik nu misschien toekomstige problemen voor andere klanten wegneem.

Excuus aan iedereen die zijn tijd verdoet voelt door dit topic te openen/lezen.

Geen excuus nodig hoor. Andere klanten die hier op het forum zitten doen dat op vrijwillige basis. Goed dat je contact hebt opgenomen met de klantenservice!

Reageer