Beste T-Mobile community,
Korte samenvatting: Ik heb instabiel internet. Standaard oplossingen hebben niet gewerkt. Guidion monteur constateert een defect ISRA punt. Back office weigert reparatie.
Gewenste oplossing: reparatie ISRA punt. Indien nodig nieuwe modem.
Mijn DSL internet van T-Mobile thuis is al maanden instabiel. Ik gebruik vooral draadloos internet via de Huawei modem van T-Mobile, maar mijn tv is aangesloten via het bedraad netwerk. Allebei vertonen af en toe kuren. Elke dag valt het internet een aantal keer kort weg (ongeveer 5 keer per dag een seconde of 10), in Teams meetings met collega's valt mijn stem vaak even weg wat zeer storend is voor collega's, en af en toe valt het internet voor 5 tot 10 minuten weg (gebeurt niet elke dag, maar wel twee of drie keer per week). De problemen komen ook voor als ik een meter van de modem zit. Daarnaast valt ook tv stil via de kabel. Ik heb geen tv-kastje, maar gebruik het internet voor tv. Andere services via de tv zoals youtube werken dan ook tijdelijk niet.
Zelf heb ik de standaard oplossingen geprobeerd: factory reset t-mobile, andere wifi-kanalen, andere frequentie, verplaatsen modem, wifi-versterker. Geen effect. Contact opgenomen met de T-Mobile klantenservice, die een factory reset hebben gedaan. Geen effect. Weer contact opgenomen met de T-Mobile klantenservice, die weer een factory reset hebben gedaan. Geen effect. Weer contact opgenomen met de T-Mobile klantenservice, eindelijk een afspraak kunnen maken met een Guidion monteur. Deze monteur kon na een paar dagen komen en heeft met Kurth DSL test apparatuur gemeten dat er foutmeldingen op de lijn staan met het ISRA punt. Ook raadde hij mij een nieuwe modem aan, maar die had hij zelf niet bij zich omdat deze binnenkort pas weer geleverd zouden worden bij Guidion. Zijn officiele rapport is duidelijk: “Kurth meer errors op de lijn. Klant heeft een oude defecte ISRA punt. Verzoek om het ISRA punt te vervangen. Call doorgezet naar BO via de app.”
Een paar dagen later niks gehoord, weer T-Mobile gebeld. BO (Back Office) had het ticket gesloten met het commentaar dat het ISRA punt niet vervangen hoeft te worden. Vreemd dat ik hier geen bericht van krijg. T-Mobile medewerker was het met mij eens en opende een nieuw ticket met het verzoek opnieuw ernaar te kijken en mij terug te bellen. Internet viel volledig weg na een tijd, bleek dat er zonder bericht weer een factory reset is uitgevoerd door de BO, ticket is gesloten, en ik niet ben teruggebeld. Ik moest weer zelf bellen om dit te horen, Afgesproken dat ze mij zouden terugbellen, wat weer niet is gebeurd.
Ik probeer rustig te blijven, maar ben er nu echt wel klaar mee. Ik begrijp niet hoe de monteur zegt dat er een reparatie nodig is, en de BO vervolgens het ticket sluit en de zaak afdoet als opgelost. Verder totaal gebrek aan communicatie.