Skip to main content

Odido,

Ik september heb ik glasvezel aangevraagd, deze zou per 1 oktober ingaan en een monteur zou langs komen om dit aan te sluiten.

Echter voor deze datum kwam ik er achter dat het aansluiten niet zo eenvoudig zou zijn gezien de FTU zich in de meterkast bevindt buiten de woning.

Na heen en weer bellen naar de klantenservice mij gevraagd foto's op te sturen en naar een email adres te sturen.

Vandaag een week later gebeld voor een status en een medewerker informeerde mij dat het mail adres al een tijdje buiten werking is, en of ik het via een contactformulier kon doen en invullen, afain dat probeerde ik te doen en na meerdere pogingen blijf ik een foutmelding krijgen na het versturen van het formulier, deze is verzonden dus en ik ben weer terug bij het begin.

 

> de chat werkt nooit, altijd krijg ik de melding dat er niemand beschikbaar is, waarom aanbieden als het niet werkt?

> echt de klantenservice medewerkers zijn allemaal super vriendelijke daar valt niks op aan te merken, ze beschikken alleen over onjuiste informatie en moeten steeds schakelen met andere afdelingen en ik ben nog steeds geen stap verder en moet overal achteraan zitten

> wat wel mogelijk was was na de annulering van mijn afspraak ik 3 telefoontjes van jullie kreeg (waarschijnlijk sales) met waarom ik het niet meer wil, dan is er ineens wel proactiviteit maar niemand ook daar die mij verder kon helpen.

 

Waar kan ik nu mijn foto's naar toe sturen voor het juiste advies en om ervoor te zorgen dat mijn internet zsm kan worden omgezet?

Ik post dit hier een beetje uit wanhoop omdat ik niet weet waar ik anders naar toe moet, maar ik hoop toch echt dat dit gewoon geregeld kan worden anders ben ik genoodzaakt om over te stappen naar kpn.

 

 

Hallo @Ceska 

Een verplaatsing van het glasvezelaansluitpunt wordt geregeld door de netwerkbeheerder/aannemer dus daarvoor kan je het beste met hun contact opnemen.

Zelf kan je misschien wel kijken of een internetkabel van de meterkast naar je woning aanleggen mogelijk is, dan kan je de router daarop aansluiten.


Hallo @Ceska 

Een verplaatsing van het glasvezelaansluitpunt wordt geregeld door de netwerkbeheerder/aannemer dus daarvoor kan je het beste met hun contact opnemen.

Zelf kan je misschien wel kijken of een internetkabel van de meterkast naar je woning aanleggen mogelijk is, dan kan je de router daarop aansluiten.

 

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik weet niet of het noodzakelijk is de FTU te verplaatsen, ik heb daar geen verstand van om eerlijk te zijn, eveneens als de mogelijkheden hoe een kabel aan te leggen.

De meterkast heeft geen stopcontact en bevindt zich buiten de woning. Daarom werdt mij gevraagd foto's te sturen voor advies, maar ik kan die foto's nergens naar toe sturen nu 🤷🏼‍♀️


@Ceska

Je kan ze ook hier delen, er zijn genoeg mensen die je advies kunnen geven, Guidion kan eventueel kijken naar de mogelijkheden om de router binnen je woning aan te sluiten.


Hi @Ceska, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en in dit geval willen we graag dat eerst een Guidion monteur bij je langs komt. Deze kan namelijk nakijken of er nog een mogelijkheid is om je aan te sluiten. Mocht dit echt niet lukken en moet het FTU verplaats worden, dan kan de monteur dit gelijk aan ons doorgeven zodat wij de netwerkbeheerder kunnen aansturen hiervoor. Ik heb daarom Guidion opnieuw voor je aangestuurd, hier krijg je binnenkort een e-mail van om een nieuwe afspraak in te plannen zodat zij dit voor je kunnen beoordelen! 


Hi @Ceska, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en in dit geval willen we graag dat eerst een Guidion monteur bij je langs komt. Deze kan namelijk nakijken of er nog een mogelijkheid is om je aan te sluiten. Mocht dit echt niet lukken en moet het FTU verplaats worden, dan kan de monteur dit gelijk aan ons doorgeven zodat wij de netwerkbeheerder kunnen aansturen hiervoor. Ik heb daarom Guidion opnieuw voor je aangestuurd, hier krijg je binnenkort een e-mail van om een nieuwe afspraak in te plannen zodat zij dit voor je kunnen beoordelen! 

 

Dank je wel dat lijkt mij de beste optie 


Hi @Ceska, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en in dit geval willen we graag dat eerst een Guidion monteur bij je langs komt. Deze kan namelijk nakijken of er nog een mogelijkheid is om je aan te sluiten. Mocht dit echt niet lukken en moet het FTU verplaats worden, dan kan de monteur dit gelijk aan ons doorgeven zodat wij de netwerkbeheerder kunnen aansturen hiervoor. Ik heb daarom Guidion opnieuw voor je aangestuurd, hier krijg je binnenkort een e-mail van om een nieuwe afspraak in te plannen zodat zij dit voor je kunnen beoordelen! 

 

Hi Nora,

Gisteren is er een monteur langs geweest en gekeken naar de situatie. Het is met de plaats van de FTU niet mogelijk om mijn glasvezel te installeren/aan te sluiten en de FTU zou verplaatst moeten worden. De monteur heeft foto's gemaakt en als het goed is zou hij deze doorsturen. Hoe nu verder? Wat moet ik doen? Weer wachten of contect opnemen?


Hi @Ceska, ik zie inderdaad dat de monteur dit naar ons heeft doorgezet. Jij hoeft verder niks te doen. We gaan hiervoor contact opnemen met de netwerkbeheerder, zodat zij de FTU voor je kunnen verplaatsen. Zodra Open Dutch Fiber dit heeft opgepakt, zullen ze contact met je opnemen voor het plannen van een afspraak hiervoor! 


Reageer