Goedemorgen @Annelotte23, slim dat je bij ons aan de alarmbel trekt!
Ik heb alle meldingen van Guidion en onze technische dienst bekeken en constateer een iets andere periode dan degene die jij hierboven schetst. De eerste melding van geen verbinding is bij ons op 23 juli binnengekomen. Dat hanteren wij als startdatum omdat het voor ons onmogelijk is te controleren wat daarvoor gebeurd is aan de hand van nieuwe lijnmetingen - als deze niet daarvoor uitgevoerd zijn, kun je maximaal backtracken tot het moment dat de WAN en modem uptime begonnen en dat was op 10 juli 2023 (toen kwam het eerste signaal van licht binnen bij ons). De einddatum van de initiële storing ligt volgens onze monteurs op 7 september, maar ik zie dat een dag later er alweer melding gemaakt is van geen verbinding. Dit is uiteindelijk pas op 18 november definitief hersteld als ik het zo zie. De rapportage klopt dus voor wat betreft die ruim 3 maanden, alleen de data wijken ietwat af - uiteraard geen ramp, maar ter controle checken we altijd wat de begin- en einddata zijn van de verstoring, anders kom je wellicht compensatie te kort.
Het te compenseren bedrag à € 98,09 ga ik wel verrekenen met de reeds uitgekeerde en verrekende compensatie van een halve maand geen Internet die op de factuur van september van het maandbedrag afgetrokken is. Dit betrof een bedrag van € 18,06. Zodoende komen we op een € 80,03 en dit bedrag zal op 1 van de aankomende facturen verrekend worden met het maandbedrag. Blijft er daarna nog een credit bedrag openstaan? Dan wordt dit binnen 32 dagen na de te verrekenen factuur overgemaakt op de bij ons bekende bankrekening.
Hopelijk heb ik je hiermee zo volledig mogelijk geholpen! Ik stuur nog een bevestiging van de compensatie per e-mail toe zodat je het kunt nalezen.
De allerbeste wensen voor 2024!