Ik heb een probleem met verbinden met de netwerk van mijn werkgever.
Via thuis wifi:
Om te starten moet ik mijn VPN aansluiten daarna start ik de Citrix verbinding op. Tijdens het laden van mijn account loopt de Citrix omgeving vast. Als ik een mobiele hotspot via mobiel maak draait de Citrix omgeving weer normaal.
Mijn werk IT afdeling heeft alles gecontroleerd en alles zit goed geconfigureerd, ze hebben mijn naar Odido verwezen.
Ik heb zelf thuis van alles geprobeerd en de laatste keer heb ik alleen mijn laptop met kabel direct op de modem aangesloten en ik heb dezelfde resultaat. Citrix loopt vast als ik op de netwerk van Odido zit.
Ten alle tijden staat de VPN verbinding gewoon live.
Hier zijn de gegevens van mijn verbinding:
Router: Zyxel T56
VPN client: sslvpn.damennaval.com
IP VPN server: XXXX
Kan iemand mij helpen met een controle of deze verbinding bij geblokkeerd is?
Ik heb deze probleem sinds September toen ik verhuisde naar de bestaande woonadres, daarvoor bij was ik ook klant van Odido, toen T-mobile en daar waren geen problemen.
Common Citrix Communication Ports
Source | Type | Port |
---|---|---|
Citrix Workspace app | TCP | 80/443 |
ICA or HDX | TCP/UDP | 1494 |
ICA or HDX with Session Reliability | TCP/UDP | 2598 |
ICA or HDX over TLS | TCP/UDP | 443 |
Hoi
Op het moment dat je een VPN verbinding opzet stuurt je computer al het internet verkeer via die VPN naar de VPN provider (of een VPN concentrator bij je werkgever) De Odido router routeert dan alleen nog maar de IP paketten van de VPN en de Citrix poorten worden pas bij de VPN provider/concentrator weer zichtbaar. Odido kan dat dus niet eens op die poorten blokkeren omdat jouw PC deze poorten niet aanvraagt bij de Odido router.
Heren, is duidelijk, bedankt, ik pak het met mijn IT afdeling weer op.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.