Skip to main content

boete niet retourneren tv box

  • 3 July 2024
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Onlangs heb ik contact gehad met Odido om mijn abonnement te wijzigen en zag toen dat ik nog een tv box had in mijn abonnement waar we 2,50 euro per maand voor betalen maar al lang niet meer gebruik. Ik besloot deze op te zeggen. Door een overlijden in de familie had ik even geen aandacht voor het terugsturen van de box. Dit heb ik 5 weken later alsnog gedaan. Ik gaf er verder geen aandacht aan en kreeg dagen later een mail van Odido “bedankt voor het terugsturen van de apparatuur”. 1,5 maand later schrok ik me rot toen ik opeens een boete van 90 euro ontving voor het niet retourneren van de tv box. Ik hoop dat dit een fout is? Want ik weet momenteel niet hoe we dit moeten betalen. Ook staat deze 90 euro niet in verhouding tot een extra maand huren van de box wat normaliter 2,50 euro kost. Voor die 90 euro had ik de box ook nog 3 jaar in de kast kunnen laten verstoffen. Hoe lossen we dit op?

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nathalie37 

Staat je klantnummer in je community profiel? Ik denk dat het wel goed komt aangezien je een bevestiging hebt gekregen maar omdat je het pas 5 weken later terug stuurde was het bedrag misschien al in rekening gebracht.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Nathalie37, gecondoleerd met je verlies. Ik vind het volstrekt logisch dat je andere prioriteiten had en ik ga hier ook absoluut niet moeilijk over doen. Ik zie inderdaad dat je de TV Box ook netjes hebt geretourneerd, hartelijk bedankt daarvoor. Ik heb daarom direct een vergoeding voor je aangemaakt en je ontvangt hierover snel een e-mail ter bevestiging. Omdat het bedrag verrekend zal worden met je maandelijkse facturen zal je in juli en augustus geen incasso van ons zien verschijnen. Zodra de factuur van juli gepubliceerd is, kan je de verrekening van de facturen ook volledig inzien in je Mijn Odido account: Rekeningen.

Mocht je nog andere vragen hebben, geef het gerust aan. Ik zet dit graag volledig voor je recht! 🙂

Dat waardeer ik ontzettend! Heel erg bedankt. 

Reageer