Beantwoord

Bereikbaarheid en deskundigheid support zakelijk

  • 21 September 2023
  • 2 reacties
  • 59 Bekeken

Ik moet zeggen dat de overstap van glasvezel via KPN naar Odido tot nu toe totaal niet bevalt.

Voor een zakelijke aansluiting mag ik wel een beetje support verwachten, lijkt mij,

 

Ik heb vanmorgen een glasvezel aansluiting van Odido maar ik heb geen internet via mijn eigen router. Ondanks uren inlezen op het forum en internet.

Mijn probleem vanmiddag telefonisch gesteld, en de support medewerker zei dat ik tot vanavond moest wachten dan zou mijn router een ip-adres krijgen.
Ik vroeg nog, weet u dat wel zeker?

De vraag vanmiddag ook via het support formulier in mijn account gesteld, geen reactie, inmiddels 9 uur geleden.

Vanavond een aantal keren opnieuw telefonisch contact gezocht, alleen maar in de wachtrij gestaan met een ondraaglijk muziekje. Geen mens gesproken.


“Wat goed dat je belt, wij zijn er voor je”, hoor ik als ik support bel.

Wat een kolder.

  •  
icon

Beste antwoord door eric 21 September 2023, 23:15

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jamesray2 

Je belt met de helpdesk van een provider. Zij ondersteunen je met de Odido apparatuur.  Natuurlijk mag je eigen apparatuur gebruiken, maar dan is er beperkt support. Zeker als het gaat om instellingen van je eigen apparatuur kunnen ze je daar niet bij helpen.

Je kunt natuurlijk ook je eigen apparatuur achter de provider router hangen in een DMZ.

Hoi @eric,

 

Dank voor je reactie, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Dit had niet met een configuratie te maken met de router t.b.v. mijn netwerk of iets dergelijks, maar met de mogelijkheid om het WAN te bereiken via mijn router. Dat lukt niet zonder username en password die verstrekt worden door Odido.

Zowel de monteur als de persoon van Odido wisten dat ik een zakelijke klant was en gebruik wilde maken van mijn eigen router. Ik mag verwachten dat ik als ik telefonisch kies voor de optie zakelijk en ik mijn probleem uitleg de support medewerker ofwel mij doorzet naar de juiste afdeling ofwel mij een mail stuurt met de inloggegevens die in mijn router moet invoeren.

Overigens, vanmorgen wel een prettig gesprek met support die van de hoed en de rand wist en mijn beide vragen in een minuut kon oplossen.

Reageer