Beeld blijft staan

  • 28 April 2024
  • 8 reacties
  • 39 Bekeken

We zijn pas overgestapt op Odido, en kan niet zeggen dat ik er blij mee ben.

Als we tv kijken valt vaak het beeld stil of krijgen we zwart beeld. En dat kan wel tot 7 keer per minuut zijn.

En dat is FU….. irritant, kan geen fatsoenlijk programma kijken of het beeld staat om de zoveel seconden stil.

Ben ik de enigste die dat heeft?

Als ik zo een jaar moet kijken dan wordt je helemaal gestoord, maar wat kan ik daar aan doen?

Als ik met de telefoon ga casten dan doet die het wel gewoon, dus het ligt aan de thuis installatie.

Ik wil weg bij Odido of er moet een oplossing komen. Help

Nora van Odido 13 dagen geleden

Hi @Zwartvoet, ik wil je hier graag mee verder helpen zodat jij weer zorgeloos tv kan kijken! Ik ben als eerste vooral benieuwd of je dit probleem ervaart met het kijken via de Mediabox of via de Odido Online TV App? En ervaar je het vastlopen alleen als je live tv kijkt of komt het ook voor als je programma's terugkijkt? Dan kan ik dit verder oppakken voor je! 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hi @Zwartvoet, ik wil je hier graag mee verder helpen zodat jij weer zorgeloos tv kan kijken! Ik ben als eerste vooral benieuwd of je dit probleem ervaart met het kijken via de Mediabox of via de Odido Online TV App? En ervaar je het vastlopen alleen als je live tv kijkt of komt het ook voor als je programma's terugkijkt? Dan kan ik dit verder oppakken voor je! 

Het gaat om het vast lopen via de mediabox, via de app heb ik er geen last van.

En het is met live tv kijken, en als ik de box reset dan gaat het weer een poosje goed.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zwartvoet, bedankt voor de uitleg. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je twee Mediaboxen in bezit hebt. Mag ik vragen of dit op beide Mediaboxen gebeurd of op 1 specifieke Mediabox?

Als het maar 1 Mediabox is, zou je mij dan het MAC-adres willen geven? Dan kan ik die onder de loep nemen. Ook ben ik benieuwd hoe lang het goed gaat nadat je een volledige powerflip hebt uitgevoerd. Zou je dit eens willen testen en in de gaten willen houden? Dit is belangrijk om te kijken of het netwerk gerelateerd is of niet. Alvast bedankt!

 

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Nadat ik hem zondag heb gereset is hebt beter en nog niet meer voor gekomen.

Dus zullen het in de gaten houden.

 

René 

Daar was ik weer, beeld gaat nu helemaal fout. Beeld-zwart-beeld-zwart enz enz 

En heb boven de tv geprobeerd en die doet het wel gewoon.

En hoe wil je het Mac adres willen? Gewoon hier neerzetten?

Reputatie 6
Badge +2

@Zwartvoet Super bedankt voor jouw terugkoppeling, ik had graag gelezen dat je nu heerlijk aan het genieten was van TV. Hoe dan ook, ik help graag verder om dit alsnog te realiseren!

Je mag de laatste vier cijfers van het MAC adres hier met mij delen. Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

Mac adres lan is 91F6

Mac adres Wlan is 6D53

serrienr is 2632

 

Dat is van Tv kastje 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Zwartvoet, je geeft aan dat de tv boven dit niet heeft. Is dit met de andere Mediabox of met deze die de symptonen vertoond? Ik zie geen gekke dingen met de Mediabox op dit moment. 

Als de andere Mediabox wel goed werkt, zou je die eens beneden willen testen?

Graag zie ik ook nog een powerflip van het ONT/Mediaconverter. Dat is het kastje waar het modem op is aangesloten.

Reageer