Skip to main content

beëindiging contract, retourpakket niet op tijd?

  • 14 februari 2025
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Heel persoonlijk verhaal mischien maar wil toch graag de situatie uitgelegd hebben. Ik ben de zoon van deze gebruiker en heb eindelijk weten in te loggen in mijn vaders mailaccount. Dit komt door het volgende: mijn vader is helaas heel hard achteruit gegaan door de ziekte Alzheimer en sinds kort opgenomen in een verpleeghuis. Hier komt ontzettend veel papierwerk en geregel bij kijken. Gelukkig was de Odido medewerker heel meelevend en konden wij zijn abonnementen beëindigen! Dit is dan ook tot dusver gelukt, helaas zijn wel mails van Odido verstuurt naar mijn vaders mailadres, u zult begrijpen dat in zijn situatie nergens meer ingelogd kon worden, geen mails meer werden gelezen, sterker nog: rekeningen konden niet worden betaald. Tot vorig weekend, wij eindelijk in zijn e-mail konden komen. In zijn mail stond dan ook een bericht van Odido dat apparatuur nog niet retour is gekomen, wij waren dan ook in verwachting van eventueel een doos waarin deze apparatuur verstuurd mocht worden. U zult begrijpen door alles wat op ons afkomt met wat allemaal geregeld dient te worden door zijn ziekte en opname we niet alles meer op een rijtje hebben en daardoor hier ook niet meer aan hebben gedacht. Nu bleek dat elke doos voldoende is, dus wij hebben als familie alles bij elkaar weten te sprokkelen wat maar enigszins van Odido zou kunnen zijn, dit is in een pakket richting Odido gegaan met het trackingnummer: QR3STML010462924 (afgifte bewijs staat dit nummer op: JVGLOTC0095637080. Tot onze grote schrik zien wij nu in Odido dat er nu €330 betaald moet worden aangezien de apparatuur niet op tijd is binnengekomen! 
 

Mail op 6 februari: u heeft 8 dagen de tijd om deze apparatuur terug te sturen. Op 8 februari zijn wij tijdens het ontruimen van zijn woning op zoek gegaan naar alle apparatuur. Op 10 februari is het pakket retour gegaan. En vandaag is het pakket volgens de tracking aangekomen. Gezien de gehele financiële situatie en onzekerheid op alle vlakken zijn wij behoorlijk bezorgd over deze hele situatie. Zouden jullie ons alsjeblieft kunnen helpen?

Uitgelichte reactie

17 februari 2025

Hoi ​@hwierda, welkom op onze Community!

Allereerst wil ik jou en je familie veel sterkte wensen met deze situatie, dit is nooit fijn om mee te maken. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het netjes retour gestuurd is. Ook zie ik dat het op 14-02 is aangekomen bij ons. Het kan dan nog 6 werkdagen duren voordat het afgemeld wordt in mijn systeem. Zoals het er nu uitziet zal dit ook netjes gebeuren, gebeurt dit niet? Dan zal ik het handmatig voor je afmelden. Zo word de boete niet uitgestuurd. Over 3 dagen kan ik controleren of het afgemeld is. Als het goed is ontvang je nu ook geen e-mails meer over de boete. Als je die wel ontvangt, trek dan meteen aan de bel. Dan ga ik het verder onderzoeken. Voor nu ziet alles er goed uit. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie! 

3 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 17 februari 2025

Hoi ​@hwierda, welkom op onze Community!

Allereerst wil ik jou en je familie veel sterkte wensen met deze situatie, dit is nooit fijn om mee te maken. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het netjes retour gestuurd is. Ook zie ik dat het op 14-02 is aangekomen bij ons. Het kan dan nog 6 werkdagen duren voordat het afgemeld wordt in mijn systeem. Zoals het er nu uitziet zal dit ook netjes gebeuren, gebeurt dit niet? Dan zal ik het handmatig voor je afmelden. Zo word de boete niet uitgestuurd. Over 3 dagen kan ik controleren of het afgemeld is. Als het goed is ontvang je nu ook geen e-mails meer over de boete. Als je die wel ontvangt, trek dan meteen aan de bel. Dan ga ik het verder onderzoeken. Voor nu ziet alles er goed uit. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie! 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 18 februari 2025

Er is wel een probleem, ik heb nog 1 mediabox die gaat morgen met DHL mee, maar er word nog gevraagd om nog een modem. Ik heb 2 modems teruggestuurd. Het zou kunnen dat het misschien om het 1 na laatste modem gaat die bij mijn vader hing. Dit modem is meegenomen door Guidion, ik ben namelijk zelf bij de installatie geweest en deze man vertelde mij dat hij dit netjes zou afmelden in het systeem. Dit heeft hij dus blijkbaar niet gedaan.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 19 februari 2025

Hey ​@hwierda, ik ben voor je gaan kijken en zie dat beide modems netjes zijn afgemeld. Alleen de Mediabox moet nog ontvangen worden. Als je een e-mail krijgt over het modem, laat het dan direct weten. Dan ga ik het voor je onderzoeken! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen