Automatiche incasso

  • 27 October 2023
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

Sinds juni 2023 overgestapt van Ziggo naar jullie

Al 3 maanden lukt de auto incasso niet

Heb hierover al meerdere malen contact gehad met diverse afdelingen maar deze maand gaat het weer mis

De factuur van oktober zou rond 25 oktober afgeschreven worden maar dat is niet gebeurd de status van de factuur is wel gewijzigd zodat het nu handmatig voor ?? november moet zijn betaald

Ik wil graag af van dat automatisch betalen 

Stuur elke maand maar een factuur met evt een ideallink of los het nu eens goed op

Er stond voldoende op de rekening 

Jason van Odido 6 maanden geleden

Hoi @Kluiven, sorry voor de verlate reactie! Jouw topic was gecategoriseerd in een ongebruikt sub-forum en kon daardoor niet automatisch beantwoord worden via onze “ongelezen lijst”. Ik denk dat er ergens een obstructie ontstaan is via ons financiële systeem waardoor auto-incasso geblokkeerd wordt; in het bijzonder op jouw rekeningnummer. Kan het zijn dat tenaamstelling van het rekeningnummer net iets anders is dan voorheen het geval was? Is het bijvoorbeeld een en/of rekening geworden? Dit verhindert namelijk het automatische betaalproces. Ik weet oprecht niet hoe dit op te lossen is want ik zie de blokkade an sich niet staan. Zie wel dat het in oktober wederom niet lukt inderdaad, maar meer dan “REJECTION” zien wij ook niet staan. Ik zal proberen de auto-incasso op een andere cyclus te zetten zodat deze vanaf december op of rond de 1e van de maand is. Hiermee wordt dat proces in ieder geval opnieuw aangestuurd en automatisch getriggerd voor een nieuwe cyclus zeg maar. 

Als dit ook niet helpt, kunnen we niet anders dan het naar onze credit-afdeling overhandigen. Sorry voor het ongemak! 

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Kluiven, sorry voor de verlate reactie! Jouw topic was gecategoriseerd in een ongebruikt sub-forum en kon daardoor niet automatisch beantwoord worden via onze “ongelezen lijst”. Ik denk dat er ergens een obstructie ontstaan is via ons financiële systeem waardoor auto-incasso geblokkeerd wordt; in het bijzonder op jouw rekeningnummer. Kan het zijn dat tenaamstelling van het rekeningnummer net iets anders is dan voorheen het geval was? Is het bijvoorbeeld een en/of rekening geworden? Dit verhindert namelijk het automatische betaalproces. Ik weet oprecht niet hoe dit op te lossen is want ik zie de blokkade an sich niet staan. Zie wel dat het in oktober wederom niet lukt inderdaad, maar meer dan “REJECTION” zien wij ook niet staan. Ik zal proberen de auto-incasso op een andere cyclus te zetten zodat deze vanaf december op of rond de 1e van de maand is. Hiermee wordt dat proces in ieder geval opnieuw aangestuurd en automatisch getriggerd voor een nieuwe cyclus zeg maar. 

Als dit ook niet helpt, kunnen we niet anders dan het naar onze credit-afdeling overhandigen. Sorry voor het ongemak! 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: de incassodatum is al aangepast voor de volgende maand. Dit kan de reden zijn dat het deze maand nog niet lukte omdat het tijdens de incassoronde gebeurd is toen de voorlopige factuur al aangemaakt was. Dat snapt het systeem blijkbaar niet. We wachten het voor nu nog een maand af. Ik kan op dit moment ook niets wijzigen.

Heel vreemd dan want het is alleen de eerste maand gelukt.

Er is niets aan onze rekening gewijzigd

We betalen alles automatisch en geen enkel probleem. 

Als jullie dit niet kunnen oplossen dan graag de aut incasso intrekken en voortaan een mail met een betalingsverzoek

 

Reageer