Skip to main content

Van 9 april t/m 15 april hadden wij geen glasvezel internet, vanwege een overijverige ODF-medewerker die de kabel had doorgeknipt in de wijkcentrale. Ik heb daarover meermaals contact met jullie opgenomen, omdat voor mij al vrij snel duidelijk was waar het probleem zat, doordat meerdere buren ook zonder internet zaten. Er is genoeg op te merken over de supertrage, omslachtige en niet-servicegerichte afhandeling van de internetstoring, maar mijn klacht gaat over het niet nakomen van toezeggingen in de periode dat er geen internet was.

Op 9 april ontdekte ik 's middags dat ons internet niet werkte. Ik heb direct contact opgenomen met Odido om dit te melden. Er zou een monteur van Guidion langskomen om het op te lossen.

Op 10 april heb ik nogmaals contact opgenomen met jullie klantenservice, met de vraag hoe we zo snel mogelijk weer internet konden krijgen, omdat ons hele huis op internet werkt en dat nogal wat uitdagingen met zich meebracht. Omdat mijn partner onbeperkte data had, werden er in eerste instantie geen vouchers aangeboden. Ik gaf toen aan dat ik thuiswerkte, KPN-klant ben en men niet kan verwachten dat mijn partner thuisblijft om mij van internet te voorzien. Er werd mij toen een voucher aangeboden, waarvoor ik eerst een Odido-simkaart moest kopen. Dat heb ik in eerste instantie geaccepteerd, maar naderhand besefte ik dat ik dan ook een nieuwe telefoon zou moeten kopen, aangezien ik geen extra telefoon meer had liggen.

Vervolgens bleek dat de hotspot van mijn vriend geen contact maakte met onze tv, waardoor we mijn KPN-data hebben gebruikt om o.a. televisie te kijken. Mijn vriend heeft toen de volgende dag (11 april) contact opgenomen met jullie en gevraagd of de extra kosten die ik zou maken wanneer mijn databundel op zou zijn, door jullie vergoed zouden worden, en dat is toen toegezegd. Mijn vriend heeft mij daar nog speciaal voor opgebeld om deze datum te noteren, zodat we daar aan zouden kunnen refereren.

Op zaterdag 13 april was het moment daar dat ik door mijn data heen was. Met de toezegging van Odido in gedachten heb ik vervolgens tussen 13 april en 5 mei 10x 1GB data aangevraagd bij KPN, à €7,99 per GB.

Deze week ontving ik mijn factuur van KPN en heb ik dus €79,99 aan extra kosten gemaakt doordat we een week lang geen internet van Odido hadden. Ik heb gistermiddag contact met jullie klantenservice opgenomen om deze kosten te kunnen claimen, en om ook de dagen dat we geen internet en tv hadden te laten crediteren. Tot mijn verbazing werd toen gezegd dat jullie nooit kosten van andere providers vergoeden?! Dit terwijl dit overduidelijk is toegezegd door jullie medewerker. Luister de gesprekken terug, dan zullen jullie zelf horen dat dit is toegezegd.

Ik vraag Odido dan ook om dit bedrag binnen 2 weken aan ons te vergoeden. Indien jullie de onkosten niet willen vergoeden, zal ik juridische stappen ondernemen om jullie aansprakelijk te stellen voor de geleden schade. Ik stel u alvast aansprakelijk voor de kosten daarvan en de wettelijke rente.

Er zit op consumenten lijnen geen SLA. Je hebt volgens de ACM recht op terugbetaling van de abonnement kosten als de storing langer duurt dan 12 uur. Odido berekend dat nadat de storing is verholpen. Als extra service zijn er unlimited data vouchers voor Odido en Ben sims. Verdere directe of indirecte schade vergoeding  is uitgesloten.

Als je straks de wettelijke vergoeding ontvangt kun je daar alternatieve oplossingen,  zoals KPN mee betalen 


Er zit op consumenten lijnen geen SLA. Je hebt volgens de ACM recht op terugbetaling van de abonnement kosten als de storing langer duurt dan 12 uur. Odido berekend dat nadat de storing is verholpen. Als extra service zijn er unlimited data vouchers voor Odido en Ben sims. Verdere directe of indirecte schade vergoeding  is uitgesloten.

Dat snap ik allemaal, maar in het telefoongesprek van 11 april is expliciet gevraagd om deze extra kosten te vergoeden, wat toen is toegezegd door de medewerker van Odido. Zonder die toezegging had ik niet steeds nieuwe data aangevraagd.

Als je straks de wettelijke vergoeding ontvangt kun je daar alternatieve oplossingen,  zoals KPN mee betalen 

Ja, en ik kan er ook een appel mee kopen. Ik kan KPN niet betalen met de wettelijke vergoeding. Die vergoeding gaat over een dienst die niet is geleverd en bedraagt slechts €5,-. Bovendien wordt die gecrediteerd op m'n volgende factuur.


Hi @Pietertje010, ik wil allereerst mijn oprechte excuses aanbieden dat je verkeerd bent geïnformeerd over de vergoeding. Ik begrijp heel goed dat je juist deze kosten hebt gemaakt door de toezegging van ons. Nu ben ik gelijk verder gaan kijken en ik zie dat je via Facebook al contact met ons hebt gehad en mijn collega via deze weg voor je in orde heeft kunnen maken dat het gehele bedrag vergoed wordt! Je zult hier binnenkort een e-mail van ontvangen ter bevestiging en de vergoeding zal met de volgende factuur verrekend worden. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan kan je hiervoor altijd bij mij terecht! 


Reageer