Skip to main content
Beantwoord

afkoopsom tv zonder box op factuur?

  • 31 May 2024
  • 7 reacties
  • 66 Bekeken

Beste, hoe kan het zo zijn dat er een afkoopsom van € 50,- in rekening wordt gebracht op mijn factuur voor de mijn tv app wanneer ik deze opzeg terwijl er een opzegtermijn van 1 maand is.

Dit strookt niet met jullie beleid dat je makkelijk dingen aan en uit kunt zetten via de Odido app. 

Hoe gaan we dit oplossen? Op de klantenservice weten ze hier ook niet mee om te gaan. 

 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Janvanbennekom87

Voor abonnementen afgesloten op of na 24 januari 2022 geldt dat tv en vast bellen ook een minimale looptijd hebben van een jaar.

Ik heb dit contract al sinds 17 juli 2017. Dus het lijkt mij dat dit opgelost dient te worden. 

Daarnaast vindt ik dit nogal klantonvriendelijk als dit de nieuwe werkwijze is. Toch maar eens de markt te gaan vergelijken om over te stappen. Het gaat mij niet zozeer om die € 50,- maar dit is een principe geval. Er wordt tevens in de mail een bevestiging gegeven tijdens opzegging dat er een maand opzegtermijn is. 

 

Heel onvriendelijke werkwijze naar een klant met diverse odido contracten: thuis, mobiel en een tablet contract. 

Reputatie 7
Badge +14

Opzegtermijn staat los van een afkoopsom.  Als je het contract uit 2017 nooit hebt verlengt zal een moderator de komende week helderheid kunnen scheppen. Als je sneller antwoord wilt dan kun je even de klantenservice bellen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Janvanbennekom87, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Door een systeemfout zijn de kosten in rekening gebracht. Daarom heb ik meteen een vergoeding aangemaakt. Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Hoi Ishana, dank voor je reactie en de snelle oplossing. Wel is het denk ik handig om de klantenservice hier van op de hoogte te brengen. Deze blijven namelijk stug volhouden dat het is zoals het is. 

Ik heb de mail inmiddels ook ontvangen, ik ben tevreden!

Werkse en ook een fijn weekend gewenst.

 

Groetjes jan

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Janvanbennekom87, heel erg bedankt voor je feedback! 😊 Dit waarderen we en zullen we intern meenemen. Groetjes, Ishana

Reageer