Beantwoord

Actie nog een keer 2022

  • 10 December 2022
  • 9 reacties
  • 173 Bekeken

Reputatie 3

Tot wanneer is de internet actie van 6 maanden 30, daarna 35 euro te bestellen? 

Als ik nu bestel, zou overschakelen precies in de kerst vakantie vallen.. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 December 2022, 20:45

Bekijk origineel

9 reacties

Tot wanneer is de internet actie van 6 maanden 30, daarna 35 euro te bestellen? 

Als ik nu bestel, zou overschakelen precies in de kerst vakantie vallen.. 

In het weekend en tijdens feestdagen worden geen omzettingen (migraties etc.) doorgevoerd. De getoonde data is dus altijd een streefdatum maar wordt in de uiteindelijke correspondentie (en in samenspraak met de monteurs) op een doordeweekse dag uitgevoerd.

Stel dus dat je vandaag bestelt, en het over 2 weken opgeleverd zou kunnen worden, dan is de eerstvolgende leverdatum 26 december (mede ook omdat monteurs van Guidion (mocht dit noodzakelijk zijn) niet in het weekend werken).

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JwBokx 

Die welkomstkorting zal denk ik niet snel verdwijnen, sinds 24 januari 2022 heeft T-Mobile een nieuwe prijsplan en sindsdien is het de eerste 6 maanden 30 euro exclusief klantvoordeel.

Mocht je ook recht hebben op klantvoordeel dan is het de eerste 6 maanden 25 euro en daarna 30 euro.

Reputatie 3

Dank voor jullie antwoorden! 

 

Of een monteur nodig is weet ik niet, we hebben glasvezel van kpn, maar heb begrepen dat bij ons direct door t-mobile wordt geleverd. 

Reputatie 7
Badge +14

@JwBokx jij bepaald zelf de overstap-datum. Dus als je nu bestelt maak je een afspraak met Guidion wat jullie samen het beste uitkomt, of het snel kan weet ik niet, maar je betaald wel de huidige prijs.

Je krijgt een mail met verschillende datums en keuzes. 
Ik heb dezelfde overstap gemaakt nu bijna een jaar geleden in oktober besloten weg te gaan bij de KPN en 4 jan. 2022  Pas overgestapt en tot nu toe geen spijt.

 


Succes!
 


 

Reputatie 3

@CrisTien dank je voor je antwoord.

Dat klinkt goed. Ik zit nu bij kpn, maar het internet is bij tijden en knipperlicht. Ondertussen al weken. Al 3 personen bij kpn hebben geprobeerd en ander modem te regelen, maar dat schijnt niet te kunnen. 

Het valt me wel mee dat hier een overstap niet afgeraden wordt met alle ellende die je hier leest. 

Maar dat is bij kpn net zo. Op een forum lees je eigenlijk alleen maar de ellende van op zich ook wel veel mensen, maar waar geen problemen zijn die zie je niet op een forum. 

Reputatie 7
Badge +14

@CrisTien dank je voor je antwoord.

Dat klinkt goed. Ik zit nu bij kpn, maar het internet is bij tijden en knipperlicht. Ondertussen al weken. Al 3 personen bij kpn hebben geprobeerd en ander modem te regelen, maar dat schijnt niet te kunnen. 

Het valt me wel mee dat hier een overstap niet afgeraden wordt met alle ellende die je hier leest. 

Maar dat is bij kpn net zo. Op een forum lees je eigenlijk alleen maar de ellende van op zich ook wel veel mensen, maar waar geen problemen zijn die zie je niet op een forum. 

Zelfde klachten als jij over internet #Wipwap internet bij kpn

Er viel niet over re praten mij de KPN  ( TV was wel oké)
Alles wat je hier leest zijn klachten die worden opgelost.

De abonnees die geen klachten hebben komen hier niet en zijn uiteraard blij met TMT 

Ik kijk TV zonder die TV boxen maar met de TMT App op mijn smart tv en bevalt mij in Utrecht prima. 

Reputatie 3

Wij hebben geen gewone tv meer. Werd helemaal dol van die vele reclame (ik heb autisme). 

Nu hebben we nlziet en kijken alleen wat en wanneer we willen. Zonder reclame en veelal nog goedkoper ook. We missen wel zenders, maar heb dat nog niet als storend beschouwd. 

 

@CrisTien dank je voor je antwoord.

Dat klinkt goed. Ik zit nu bij kpn, maar het internet is bij tijden en knipperlicht. Ondertussen al weken. Al 3 personen bij kpn hebben geprobeerd en ander modem te regelen, maar dat schijnt niet te kunnen. 

 

In principe is dit helemaal niet zo moeilijk, vorige week iemand die enkele weken aan het tobben was geholpen. Enige wat ik deed was stekker van het modem eruit trekken en KPN bellen. Vervolgens zag men dat het modem offline was waarop ik aangaf dat ik vermoed dat de adapter wellicht defect is. Binnen 5 minuten hadden ze een modemswap aangevraagd en een dag later werd deze omgeruild.

 

Het valt me wel mee dat hier een overstap niet afgeraden wordt met alle ellende die je hier leest. 

 

Het ligt aan enkele zaken zoals, waar je woont, hoe druk is het bij de monteurs etc. Bij Guidion is het ellendig druk waardoor je soms weken kunt wachten voordat een monteur wordt langs gestuurd waar het bij KPN binnen 3-4 werkdagen al plaatsvind (lang leve de eigen monteurs). Overigens dan nog niet gesproken over de issues die het soms kan hebben als je zaken doet met meerdere aannemers en infrastructuren. 

 

Maar dat is bij kpn net zo. Op een forum lees je eigenlijk alleen maar de ellende van op zich ook wel veel mensen, maar waar geen problemen zijn die zie je niet op een forum. 

Ligt er een beetje aan, de ellende moet je eigenlijk een beetje naast elkaar wegstrepen. Bij KPN kom je bar weinig (lees; helemaal geen) klachten waarbij mensen weken lang op een monteur zitten te wachten. Qua overige storingen zit tussen beide providers misschien niet heel veel verschil.

 

Hier in periode 2015-2019 overigens nauwelijks klachten omtrent KPN hooguit wat het opnemen in de cloud betreft maar dat stond in die periode in de kinderschoenen. Voor wat T-Mobile betreft (2019-2022) hooguit wat vage zaken meegemaakt van DTAG (volledig verkeer over Duitsland) en vage problemen in de plaats waarin ik woon waar nooit opheldering over is gegeven (wel toegezegd). 

 

Desalniettemin, als het goed gaat … gaat het ook echt goed en hoor je niemand erover, gaat het mis dan gaat het ook echt goed mis en is de kans reëel dat je wel eens weken zonder vaste diensten komt te zitten.

Reputatie 3

In principe is dit helemaal niet zo moeilijk, vorige week iemand die enkele weken aan het tobben was geholpen. Enige wat ik deed was stekker van het modem eruit trekken en KPN bellen. Vervolgens zag men dat het modem offline was waarop ik aangaf dat ik vermoed dat de adapter wellicht defect is. Binnen 5 minuten hadden ze een modemswap aangevraagd en een dag later werd deze omgeruild.

 

Ooh die had ik nog nooit gehoord. Die zal ik onthouden als er weer wat is…

Ligt er een beetje aan, de ellende moet je eigenlijk een beetje naast elkaar wegstrepen. Bij KPN kom je bar weinig (lees; helemaal geen) klachten waarbij mensen weken lang op een monteur zitten te wachten. Qua overige storingen zit tussen beide providers misschien niet heel veel verschil.

Hmm al een tijdje niet op het forum geweest bij KPN?

Ik ben natuurlijk niet de enige waar het niet lekker gaat, maar de snelheid van reageren is er toch wel uit als ik de verschillende meldingen langs zie komen. Het lijkt erop dat de telefonische medewerkers bv niet zo makkelijk een modem vervangen. Ten minste ze vertellen mij dat die optie in hun systeem bij mij niet aan te zetten was… Alleen de eerste mogelijkheid van stekker uit het modem had ik inderdaad niet geprobeerd.

 

Reageer