Skip to main content

Beste odido, 

ik kwam vandaag een nieuws artikel tegen dat er nieuws 5g voor thuis abonnement zouden komen. Maar ik zie er nog niks over op de website. Is er al meer bekend hoe en wat ?. https://tweakers.net/nieuws/226184/odido-introduceert-dit-najaar-thuisinternetabonnement-via-5g-netwerk.html en nog aantal andere nieuws websites 

Omdat ik er niet op achteruit wil gaan. NLziet geprobeert en vindt de kwaliteit minder dan Ziggo. Daarbij wil ik wel ESPN en kunnen opnemen vanuit de app en terugkijken. 


Canal + weet ik niet maar kwaliteit van de app en kwaliteit an het beeld is super goed bij Ziggo alleen de prijs he. Daarom leek mij dit een schot in de roos van odido en zo wordt het ook gepresenteerd.


Canal + weet ik niet maar kwaliteit van de app en kwaliteit an het beeld is super goed bij Ziggo alleen de prijs he. Daarom leek mij dit een schot in de roos van odido en zo wordt het ook gepresenteerd.

Ik heb het zowel NLziet als canal+.

Canal+ heeft betere beeldkwaliteit. Je zou het eens een maandje kunnen proberen. Volgens mij is zelfs een gratis proefperiode mogelijk.


Odido levert bij glasvezel ook 'tv via de app'. Dat zou bij klik en klaar ook moeten kunnen lijkt me.


Nee bij klik en klaar kun je geen tv afsluiten en waarom? Ik weet het niet.


Misschien dat dat nog komt maar Canal+ heeft een mooi abonnement inclusief ESPN. 

Persoonlijk heb ik alles liever los. Zelf keuzes kunnen maken in wat ik gebruik.


Terwijl bij glasvezel een tv abbonnement gewoon 12,50 kost. Glasvezel of 5G, beide een aansluiting via odido. Zal vast wel weer een kosten/baten analyse zijn want een abonnement via glasvezel werkt gewoon ook via de app waarom dan niet via 5G klik en klaar.


Maar heb je dan ook voor die 12,50 inclusief ESPN?


Helaas is de kwaliteit van de app waardeloos van Canal+, misschien voor veel mensen niet maar ik wil er niet op achteruitgaan. Odido wil met deze 5G modem de concurrentie van KPN en Ziggo aangaan, maar wat ik al zei de meeste mensen hebben een gecombineerd abonnement.


Terwijl bij glasvezel een tv abbonnement gewoon 12,50 kost. Glasvezel of 5G, beide een aansluiting via odido. Zal vast wel weer een kosten/baten analyse zijn want een abonnement via glasvezel werkt gewoon ook via de app waarom dan niet via 5G klik en klaar.

Maar heb je dan ook voor die 12,50 inclusief ESPN?

Nee ESPN komt er met 10 euro nog overheen, uit mijn hoofd is Ziggo 17,50.


Ik heb op mijn google-tv en sony smart-tv totaal geen problemen met Canal+

Zoals ik inmiddels begrijp is klik en klaar in jou ogen geen oplossing en dat mag jij zeker vinden. Veel gebruikers zullen blij zijn met dit abonnement.  Kwestie van afweging. 

Klik en klaar is een internet abonnement en geen internet met tv abonnement. 

Take it or leave it. Mooier kan ik het niet maken.


Terwijl bij glasvezel een tv abbonnement gewoon 12,50 kost. Glasvezel of 5G, beide een aansluiting via odido. Zal vast wel weer een kosten/baten analyse zijn want een abonnement via glasvezel werkt gewoon ook via de app waarom dan niet via 5G klik en klaar.

Maar heb je dan ook voor die 12,50 inclusief ESPN?

Nee ESPN komt er met 10 euro nog overheen, uit mijn hoofd is Ziggo 17,50.

Dus ben je via canal+ goedkoper uit. Klik en klaar goed ook goedkoper. 

 


Het grappige is dat Odido wel extra entertainment aanbied,w aaronder een abonnement op Viaplay dus technisch is het allemaal niet zo moeilijk het is de wil die er niet is. Want wat houdt een odido klant tegen om dan ook over te stappen op een 5G modem?


Terwijl bij glasvezel een tv abbonnement gewoon 12,50 kost. Glasvezel of 5G, beide een aansluiting via odido. Zal vast wel weer een kosten/baten analyse zijn want een abonnement via glasvezel werkt gewoon ook via de app waarom dan niet via 5G klik en klaar.

Maar heb je dan ook voor die 12,50 inclusief ESPN?

Nee ESPN komt er met 10 euro nog overheen, uit mijn hoofd is Ziggo 17,50.

Dus ben je via canal+ goedkoper uit. Klik en klaar goed ook goedkoper. 

 

Wat mij tegenhoudt is de kwaliteit die in mijn ogen minder is dan wat ik nu heb. Je kon idd een maand lang tv afnemen en de app uitproberen indertijd. Heb ik gedaan en je gaat snel terug naar de Ziggo app.


Als iets niet mogelijk is moet je willen kijken naar andere mogelijkheden. Ik heb dat in de vorm van Canal+ gevonden en ben ook nog eens goedkoper uit.


Terwijl bij glasvezel een tv abbonnement gewoon 12,50 kost. Glasvezel of 5G, beide een aansluiting via odido. Zal vast wel weer een kosten/baten analyse zijn want een abonnement via glasvezel werkt gewoon ook via de app waarom dan niet via 5G klik en klaar.

Maar heb je dan ook voor die 12,50 inclusief ESPN?

Nee ESPN komt er met 10 euro nog overheen, uit mijn hoofd is Ziggo 17,50.

Dus ben je via canal+ goedkoper uit. Klik en klaar goed ook goedkoper. 

 

Wat mij tegenhoudt is de kwaliteit die in mijn ogen minder is dan wat ik nu heb. Je kon idd een maand lang tv afnemen en de app uitproberen indertijd. Heb ik gedaan en je gaat snel terug naar de Ziggo app.

In die tussentijd is de app van Canal+ ook al weer verbeterd. Zo dus ook de kwaliteit. Probeer het anders eens opnieuw met een ander emailadres. Misschien dat die maand gratis dan weer lukt. 


Terwijl bij glasvezel een tv abbonnement gewoon 12,50 kost. Glasvezel of 5G, beide een aansluiting via odido. Zal vast wel weer een kosten/baten analyse zijn want een abonnement via glasvezel werkt gewoon ook via de app waarom dan niet via 5G klik en klaar.

Maar heb je dan ook voor die 12,50 inclusief ESPN?

Nee ESPN komt er met 10 euro nog overheen, uit mijn hoofd is Ziggo 17,50.

Dus ben je via canal+ goedkoper uit. Klik en klaar goed ook goedkoper. 

 

Wat mij tegenhoudt is de kwaliteit die in mijn ogen minder is dan wat ik nu heb. Je kon idd een maand lang tv afnemen en de app uitproberen indertijd. Heb ik gedaan en je gaat snel terug naar de Ziggo app.

Grappige is dat je bij afsluiten van glasvezel van Odido gewoon kunt kiezen om geen tv te willen. Beetje krom dit.

 


Wordt tv ook mogelijk op klik&klaar?

Ik denk dat ik het een maandje ga testen..

Maak me alleen zorgen over mijn printer die werkt nu goed met de wps knop via het modem


ZCZC

 

Besteld en vanaf 1 november ON AIR vanuit de Zuidelijke Flevopolder.

 

Klik en Klaar met ZIGGO

 

‘73

 

NNNN


ZCZC

 

Besteld en vanaf 1 november ON AIR vanuit de Zuidelijke Flevopolder.

 

Klik en Klaar met ZIGGO

 

 

NNNN

Hahahahahah die slogan houden we erin 🥳👍 Geweldige reclame voor ODIDO.🤣


De snelheid 840 Mb/s is prima, maar 2x geen internet verbinding op een dag is teveel. Maar modem terugsturen onmogelijk, retourlabel wordt niet verzonden. Begrijp niet dat je uren in de wacht hangt, je moet doorverbonden worden met de juiste afdeling. Wat voor software gebruikt Odido, het is net zo iets als 'n computer aanschaffen voor Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans, 5 computers?!! juist dat en nog veel meer is mogelijk op EEN computer. Dat kan ook met de verschillende afdelingen. Management maakt fouten, straks verliest het klanten.


CON Klik en klaar is een mobiel alternatief. Mobiel gaat tot 300 Mbit download, maar een veel beperktere upload. Bij glasvezel kun je verbindingen tot 8 Gbit down EN up krijgen.

Met mobiel is dekking soms een uitdaging, dan komen de snelheden ook lager uit. Glasvezel komt in je huis dus altijd die maximale bandbreedte aanwezig.

PRO klik & klaar, zodra het product is gelanceerd is de levertijd kort, alleen opsturen apparatuur. Maar denk ook aan tijdelijke locaties, je kunt de router meenemen naar je vakantieadres (in NL) en de prijs zou onder glasvezel moeten liggen.

 

Ondertussen heb ik Klik & Klaar gëinstaleerd, met snelheden varierend van 3.7 tot 680MB/sec. Ik kan wel een beetje schommelingen aanvaarden en begrijpen, maar 3.7MB/sec????? Zie mijn screenshot.

 


In tegenstelling tot audio waar het vermogen heel erg belangrijk is, wanneer je het opblazen van tweeters wilt voorkomen, is de maximale belasting van de speakers, als standaard vermogen van de versterker  te beschouwen, eerder meer dan minder. Indien de luidspreker lage frequenties moet aansturen, vraagt dit om veel vermogen, omdat je geen laag weergave hoort komt omdat de diameter van de luidspreker te gering is, maar 'n 12 inch (of meer) kan dit laag alleen maar met bijvoorbeeld 200 Watt (laag rendement) is de versterker 100 Watt, maak dan niet de fout om de bas weergave te versterken met de bas regeling. De versterker gaat kloppen. Kijk je naar 'n film dan is 50 Mb/s voldoende, je kunt het vergelijken met het woon werkverkeer in de file met 'n F1 rijden. Het belangrijkste is stabiliteit, helaas onmogelijk met de klik en klaar 5G modem deze bevat 'n bug of iets wat hardware matig niet klopt.


Ik heb naast 4G snel voor thuis - wat al sinds juni ver onder de maar acteert - nu ook 5G K&K geïnstalleerd in buitengebied (3781NV). 5G zou volgens de dekkingskaart “snel” moeten kunnen leveren (razendsnel is het beste). Zwak in werkelijkheid.
Conclusie: 4G is niet best maar 5G is geen haar beter. Testen zijn ongeveer hetzelfde (30 / 3). Het 2de lampje op de 5G router zou blauw moeten branden (5G) maar is groen (=4G). Nog tips? Of vergelijkbare ervaringen? 


Zodra het retourlabel arriveert stuur ik dit modem terug, Liz (Odido klantenservice) heeft mij beloofd, dat deze verstuurt wordt. Heb wel mijn twijfels, want kreeg dit antwoord na 2 dagen en uren bellen (meer in de wacht, wegens doorverbinden met 'n andere afdeling). Traag 50 Mb/s geen probleem nu van Ziggo  stabiel (in 20 jaar 2x geen internet daarvoor wel vaak problemen maar geen andere keus).100 Mb/s maar de constante prijsverhogingen voor minder, stap ik over.


Reageer