Skip to main content

Beste odido, 

ik kwam vandaag een nieuws artikel tegen dat er nieuws 5g voor thuis abonnement zouden komen. Maar ik zie er nog niks over op de website. Is er al meer bekend hoe en wat ?. https://tweakers.net/nieuws/226184/odido-introduceert-dit-najaar-thuisinternetabonnement-via-5g-netwerk.html en nog aantal andere nieuws websites 

Meer informatie is er nog niet. Half oktober is volgens de geruchten de start verkoop. Tot die tijd komen er nog geen details op het forum. Dat zal altijd eerst op de website Odido.NL zelf zijn. Zoals op de Odido website staat zijn nog niet alle masten omgebouwd naar de nieuwe 3.5 ghz frequentie die voor klik&klaar best handig is. Dat moet voor het eind van het jaar zijn afgerond. 


Ja het netwerk zou wel echt aan moeten kunnen ik haalde als veel meer dan 1gbps in centrum van Amsterdam. En als abonnement het toestaat zou ik meer dan 2 gbps moeten kunnen halen zonder problemen. 

 


Geweldig nieuws ! Ik zit klaar om te bestellen.

Woon in het buitengebied en enkel Z#gg0 via de roestige coaxkabel. Glasvezel verwacht ik komende 5 jaar niet thuis. Dan kun je nog over op DSL met max 71/12 Mbps met Odido DSL op een gehuurde KPN verbinding. Woon 8 km van de KPN wijkcentrale af. vDSL ook geprobeerd via Freedom, maar zit een te groot verschil in beide koper paren en dan gaat de Fritzbox al snel op 1 ader over.

Dan is StarLink nog een optie, maar daar lees ik ook niet allemaal positeve reviews.

5G thuis op telefoon is prima via Odido, Zou ik dan eindelijk over kunnen op 5G thuis…? Kilk & Klaar, kan het bijna niet geloven.


@neemjemoederindemaling ik was eerst. 😂
Kan ook niet wachten  glasvezelkabel  is gegraven maar KPN neemt veel te veel tijd om glas binnen aan te sluiten. 
kan nog wel een jaar duren hier. 

 


Wordt tv ook mogelijk op klik&klaar?


Wordt tv ook mogelijk op klik&klaar?

Ik hoop het wel want dat maakt het een goed alternatief voor glasvezel/vdsl/coax. Zeker gezien odido behoorlijk wat kosten maakt voor leveren via glasvezel netwerk van kpn kunnen ze op deze manier toch concurreren. 


Wordt tv ook mogelijk op klik&klaar?

Ik kijk nu via wifi TV via de app op TV .

Het lijkt mij dat het dus mogelijk is. Ergens in oktober/november weten we vast meer hoop ik


kpn levert max 4 gigabit op xgspon omdat het word gedeeld met 64 andere gebruikers. 

Hoe zit dat met 5g dan ? hoeveel gebruikers zitten er in een cel en hoe verhoud zich dat in de snelheid.

Er word al jaren over gesproken maar ik verwacht niet dat 5g een alternatief gaan zijn voor glasvezel. er gaat 12Tb/s over de ams-ix stel je eens voor dat dat allemaal via de lucht moet gaan, dat past toch niet ?

ik ben misschien wat scepties maar er gaat niets boven een kabeltje


Geweldig nieuws ! Ik zit klaar om te bestellen.

Woon in het buitengebied …

 

5G thuis op telefoon is prima via Odido, Zou ik dan eindelijk over kunnen op 5G thuis…? Kilk & Klaar, kan het bijna niet geloven.

Hoe ver woont u bij de zendmast vandaan? Want ik lees hier en daar dat bij 5G de 3,5 ghz maar een paar 100 meter ver komt. Dat lijkt me in het buitengebied een probleem. Daar staan vaak niet veel masten.


kpn levert max 4 gigabit op xgspon omdat het word gedeeld met 64 andere gebruikers. 

Hoe zit dat met 5g dan ? hoeveel gebruikers zitten er in een cel en hoe verhoud zich dat in de snelheid.

Er word al jaren over gesproken maar ik verwacht niet dat 5g een alternatief gaan zijn voor glasvezel. er gaat 12Tb/s over de ams-ix stel je eens voor dat dat allemaal via de lucht moet gaan, dat past toch niet ?

ik ben misschien wat scepties maar er gaat niets boven een kabeltje

Lekker dan. @Hidden.nld  jij maakt mijn dag. Not

Ik woon tussen twee masten in. Straat lengte 


Komende maand wordt in onze straat de glasvezel aangelegd. Nu zie ik ook dat 5G voor thuis eraan komt bij Odido. Is dit een volwaardig alternatief, en wanneer kunnen wij deze functie verwachten?

Groetjes

Freddy


CON Klik en klaar is een mobiel alternatief. Mobiel gaat tot 300 Mbit download, maar een veel beperktere upload. Bij glasvezel kun je verbindingen tot 8 Gbit down EN up krijgen.

Met mobiel is dekking soms een uitdaging, dan komen de snelheden ook lager uit. Glasvezel komt in je huis dus altijd die maximale bandbreedte aanwezig.

PRO klik & klaar, zodra het product is gelanceerd is de levertijd kort, alleen opsturen apparatuur. Maar denk ook aan tijdelijke locaties, je kunt de router meenemen naar je vakantieadres (in NL) en de prijs zou onder glasvezel moeten liggen.

 


CON Klik en klaar is een mobiel alternatief. Mobiel gaat tot 300 Mbit download, maar een veel beperktere upload. Bij glasvezel kun je verbindingen tot 8 Gbit down EN up krijgen.

Met mobiel is dekking soms een uitdaging, dan komen de snelheden ook lager uit. Glasvezel komt in je huis dus altijd die maximale bandbreedte aanwezig.

PRO klik & klaar, zodra het product is gelanceerd is de levertijd kort, alleen opsturen apparatuur. Maar denk ook aan tijdelijke locaties, je kunt de router meenemen naar je vakantieadres (in NL) en de prijs zou onder glasvezel moeten liggen.

 

300MB download is al heel wat! met mijn DSL-verbinding haal ik max 40MB, en upload 10MB. De 8GB van glasvezel zijn voor mij alvast geen must, en CON Klik en klaar is niet plaatsgebonden, en kan dus zoals U zegt meegenomen worden overal in NL. Ik woon nu in centrum Maastricht (Céramique), en ik veronderstel dat hier in de nabijheid wel een 5G-mast moet zijn. Hebt U een idee wanneer Odido definitief hiermee van start gaat?


Ze hebben dit. U aangekondigd en de gedachten zijn dat het ergens in q4 2024 leverbaar wordt.


@Freddylef In het de Herst dus ergens eind oktober (gokje] november 

@eric Meenemen klinkt leuk maar als je een slim huis hebt weer niet zo handig😀


Vanochtend sprak ik iemand van de Klantenservice (ivm een al maanden lopende hersteloperatie van een zender op een mast waardoor de kwaliteit van 4G-internet voor thuis belabberd is). Die kon nog geen datum noemen alhoewel er wel in zéér kleine kring getest wordt. Verder zijn nog lang niet alle masten in orde. Tarief maximaal dat van 4G. En alleen leenapparatuur voor in huis. Bij de 3500-frekwentie is het na 1 km wel zo’n beetje over en uit met die mooie ontvangst. Verder blijft natuurlijk de drukte op de mast een issue. En de vraag of je als data gebruiker ook weer wordt achtergesteld t.o.v. de telefonie klanten (als het druk is). Mooi is wel dat je per maand kunt abonneren/opzeggen. Handig om het hier (3781NV) als vervanger van vaste verbinding. uit te proberen. Nog even geduld dus. 


De app van Odido zojuist een update gehad voor klik en klaar. Ben benieuwd.

Met een 700 Mbps tablet abonnement heb ik hier volle snelheid van 746 Mbps.

Een kleine groep aan het testen. Dat zou ik ook wel willen. Testen😁


De app van Odido zojuist een update gehad voor klik en klaar. Ben benieuwd.

Met een 700 Mbps tablet abonnement heb ik hier volle snelheid van 746 Mbps.

Een kleine groep aan het testen. Dat zou ik ook wel willen. Testen😁

Ik zag het ook. Woon midden in de Flevopolder op nog geen 200 meter van een zendmast. 5G op mijn iPhone thuis is al fantastisch en ben benieuwd naar 5G thuis. KPN koper DSL is geen optie. UPC coax van ZIGGO belooft al jaren Docsis met 25 Gbps. Maar dat ben ik helemaal niet nodig. 100/100 en je hoort mij niet meer. 


Download zal max 300 zijn. Upload op.een mobiel abonnement is vaak 10% van de download.


100/100 en je hoort mij niet meer. 

100 mbit upload zal niet meevallen. Ook heb je geen ip adres wat langere tijd hetzelfde zal blijven. En poorten forwarden op het mobiele netwerk kan meestal niet. Dus van buitenaf je camera's benaderen bijvoorbeeld word moeilijk. Ik zeg niet onmogelijk. Maar wat minder eenvoudig dan op koper/glasvezel. 


100/100 en je hoort mij niet meer. 

100 mbit upload zal niet meevallen. Ook heb je geen ip adres wat langere tijd hetzelfde zal blijven. En poorten forwarden op het mobiele netwerk kan meestal niet. Dus van buitenaf je camera's benaderen bijvoorbeeld word moeilijk. Ik zeg niet onmogelijk. Maar wat minder eenvoudig dan op koper/glasvezel. 

Die 100Mb down haalde ik al toen ik LTE gebruikte als backup voor een probleempje mety glas. Up was inderdaad minder: 50 Mb: nog steeds acceptabel.

Ik neem aan dat klik en klaar gewoon dezelfde soort APN gebruikt als prepaid. En daar krijg je gewoon een publiek IPv4 adres, zonder filtering. Ik heb daarover zelfs een IPv6 tunnel gebruikt (IPv6 in IPv4 tunnel, geen TCP maar protocol 41). Hoe vaak IP-adressen wijzigen weet ik niet, maar met een dynamic dns zal dat geen grote problemen geven….


Ik neem aan dat klik en klaar gewoon dezelfde soort APN gebruikt als prepaid. En daar krijg je gewoon een publiek IPv4 adres, zonder filtering. 

Ja, uiteraard. Maar vaak is er sprake van CGNAT. Wat het poortforwarding onmogelijk maakt.


Besteld. 😃

Kan de 4gvt eruit maar eerst even testen voor ik iets weggooi


Beste odido, 

ik kwam vandaag een nieuws artikel tegen dat er nieuws 5g voor thuis abonnement zouden komen. Maar ik zie er nog niks over op de website. Is er al meer bekend hoe en wat ?. https://tweakers.net/nieuws/226184/odido-introduceert-dit-najaar-thuisinternetabonnement-via-5g-netwerk.html en nog aantal andere nieuws websites 

Heel erg leuk allemaal maar ik denk dat de meeste mensen een combinatie van Internet en TV hebben afgesloten bij een provider, ik bij Ziggo. Graag zou ik willen overstappen, maar alleen met overstap van Internet ben je er dan nog niet. Want met klik en klaar Internet van Odido kun je geen tv abbo afsluiten. Wel kun je een Internet en tv bij Odido afsluiten maar dan moet je wel de aansluiting hebben. Dus wil je gebruik maken van alleen internet, prima, maar wil je tv erbij met het 5G modem dan betaal je bijna evenveel als bij een Ziggo. Bij Ziggo hetzelfde probleem en bij KPN denk ik ook, alleen een tv abbo afsluiten is niet mogelijk. Zelf kijk ik met Chromecast, maar de het Tv abbonement kun je alleen krijgen wanneer je alles afneemt. Kastje staat nu werkeloos in de kast. Erg jammer en gemiste kans. Hoe dit op te lossen ODIDO.


Beste odido, 

ik kwam vandaag een nieuws artikel tegen dat er nieuws 5g voor thuis abonnement zouden komen. Maar ik zie er nog niks over op de website. Is er al meer bekend hoe en wat ?. https://tweakers.net/nieuws/226184/odido-introduceert-dit-najaar-thuisinternetabonnement-via-5g-netwerk.html en nog aantal andere nieuws websites 

Heel erg leuk allemaal maar ik denk dat de meeste mensen een combinatie van Internet en TV hebben afgesloten bij een provider, ik bij Ziggo. Graag zou ik willen overstappen, maar alleen met overstap van Internet ben je er dan nog niet. Want met klik en klaar Internet van Odido kun je geen tv abbo afsluiten. Wel kun je een Internet en tv bij Odido afsluiten maar dan moet je wel de aansluiting hebben. Dus wil je gebruik maken van alleen internet, prima, maar wil je tv erbij met het 5G modem dan betaal je bijna evenveel als bij een Ziggo. Bij Ziggo hetzelfde probleem en bij KPN denk ik ook, alleen een tv abbo afsluiten is niet mogelijk. Zelf kijk ik met Chromecast, maar de het Tv abbonement kun je alleen krijgen wanneer je alles afneemt. Kastje staat nu werkeloos in de kast. Erg jammer en gemiste kans. Hoe dit op te lossen ODIDO.

Waarom moet bij je internetaansluiting een tv abonnement zitten? Je kan een abonnement NLziet of canal+ afsluiten. Dat is heel goed te doen met een Google-tv. Volgens mij ben je dan altijd nog goedkoper uit.


Reageer