Skip to main content

Hoi,

 

Klik&Klaar is vanochtend gelanceerd. De details van de dienst zijn helaas erg summier terwijl die erg belangrijk gaan zijn om te bepalen of de dienst bruikbaar is. Enkele vragen, heeft Odido deze punten al gespecificeerd? Ik lees her-en-daar op andere nieuwssites wel verschillende details maar kan deze op de Odido website nog niet verifieren.

  • De voorwaardes geven aan “ongelimiteerd” hoewel de kleine lettertjes zeggen dat dit 2TB is. Er is dus geen systeem meer met databundel aanvullers?
  • Het Modem type/model lijkt een Zyxel NR5307, klopt dat? Is deze router ‘open’ in de zin dat je zelf de configuraties kunt aanpassen? Bijvoorbeeld; is het gebruik van Band-Lock mogelijk?
  • Kun/mag je ook een antenne aansluiten op het modem voor een beter signaal?

In mijn geval heb ik een mobiel abonnement maar geen klantvoordeel. Ik begrijp dat als ik Klik&Klaar zou activeren ik zodoende 5 euro korting krijg, maar ook 2,50 euro korting op het bestaande mobiele abonnement. Wordt dat abonnement hiermee ook opnieuw verlengd (En zoja, tegen dezelfde voorwaardes of prijzen van vandaag)?

Als je kiest voor het ophalen van het modem, gaat de dienst dan in op het moment van ophalen? De website geeft aan dat de dienst ingaat op het moment dat het modem door DHL wordt afgeleverd, maar dat is natuurlijk niet van toepassing in dit geval. Binnen welke termijn zal het modem moeten worden afgehaald?

 

Bedankt!

 

 

 

 

Hoi,

 

  • De voorwaardes geven aan “ongelimiteerd” hoewel de kleine lettertjes zeggen dat dit 2TB is. Er is dus geen systeem meer met databundel aanvullers? 
  • Het Modem type/model lijkt een Zyxel NR5307, klopt dat? Is deze router ‘open’ in de zin dat je zelf de configuraties kunt aanpassen? Bijvoorbeeld; is het gebruik van Band-Lock mogelijk?
  • Kun/mag je ook een antenne aansluiten op het modem voor een beter signaal?

In mijn geval heb ik een mobiel abonnement maar geen klantvoordeel. Ik begrijp dat als ik Klik&Klaar zou activeren ik zodoende 5 euro korting krijg, maar ook 2,50 euro korting op het bestaande mobiele abonnement. Wordt dat abonnement hiermee ook opnieuw verlengd (En zoja, tegen dezelfde voorwaardes of prijzen van vandaag)?

Als je kiest voor het ophalen van het modem, gaat de dienst dan in op het moment van ophalen? De website geeft aan dat de dienst ingaat op het moment dat het modem door DHL wordt afgeleverd, maar dat is natuurlijk niet van toepassing in dit geval. Binnen welke termijn zal het modem moeten worden afgehaald?

 

 

Gebruikers die 2TB hebben gebruikt worden bij congestie als eerste verlaagd in snelheid. Er zijn geen aanvullers mogelijk, bij de nieuwe maand wordt e.e.a. gereset.

Het modem is inderdaad die Zyxel. Er zit een 4x4 mimo antenne IN. Als je al een externe antenne wilt toepassen zal dat ook 4 antennes moeten zijn, en dat is er niet. Er is wel een APP bij waarmee je de plaats van het modem en daarmee de dekking kan zien en optimaliseren.

Als je hem in de winkel gaat halen gaat het abonnement direct in.  Voor vragen over IP adres en bandsteering zou ik zeggen, schaf het aan, er zijn geen eenmalige kosten en als je al Odido abonnee bent is het 20 euro per maand en maandelijks opzegbaar. Kun je uitgebreidt experimenteren. Er lijkt wel weer een Odido firmware in te zitten als ik dit lees bij de FAQ:

 


Ik ben technisch niet zo onderlegd, maar werken mijn apparaten die uitsluitend met Wifi op 2,5GHZ werken direct met dit modem? Of heb je net als andere modems de mogelijkheid om een extra netwerk aan te maken die op 2,5GHz werkt en een tweede op 5GHz?


Wat is de levertijd van een klik & klaar pakket?


Wat is de levertijd van een klik & klaar pakket?

ah... gevonden Zo besteld, zo in huis - Op Klik&Klaar Internet hoef je niet te wachten. Je kunt dit laten bezorgen of meteen ophalen in één van onze Odido Shops. Binnen een kwartiertje ben je online.


Reageer