Skip to main content

[Opgelost] Problemen met de vaste internetverbinding


Toon eerste reactie

319 reacties

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 31 juli 2024

Haarlem niks vanaf 02:00 tot heden… enige wat er wel veranderd is is dat het lampje niet meer rood is. Heb al alles gereset of moet ik nog iets doen voordat ik weer online ben? 


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 juli 2024

Borne 7622 werkt ook weer


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 juli 2024
Cheyenne van Odido schreef:

We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen op verschillende plekken in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Excuses voor het ongemak. In dit topic houden we je op de hoogte.

UPDATE 09:20: Het lijkt erop dat enkele aansluitingen weer online komen. We monitoren waar dit gebeurt en proberen de rest ook spoedig weer te herstellen. 

UPDATE 09:45: DELTA-technologie is NIET de oorzaak. Excuses voor de foute constatering. We pakken het verder op!

UPDATE 10:09: we zien veel aansluitingen online komen. Werkt het bij jou nog niet? Probeer het modem en de mediaconverter (of ONT) te voorzien van een stroomloze herstart. Nog niet iedereen is online, maar we doen er alles aan om het snel in goede banen te geleiden.

 

Ik heb tot heden GEEN Internet In almere centrum Stadhuisplein!


  • is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 31 juli 2024

Worden de Odido servers wellicht van buitenaf onderuit gehaald?


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 31 juli 2024

Nog steeds geen internet en tv in H-I-Ambacht


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 31 juli 2024

Nog steeds geen internet Weerselo, 7595


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 31 juli 2024

Voor de mensen die nog steeds offline zijn, zouden jullie een volledige factory reset en een Powerflip willen uitvoeren? Als het goed is moet je dan online komen!

 

Reset

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan 
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

 Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 31 juli 2024

Hey @Jmobt, @Boos-boos-boos & @sandra123 zouden jullie een volledige powerflip willen uitvoeren? Kom je dan weer online?

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 31 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Voor de mensen die nog steeds offline zijn, zouden jullie een volledige factory reset willen uitvoeren? Als het goed is moet je dan online komen!

 

Reset

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Tried this still doesn’t work, Uithoorn 1422

 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 31 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Hey @Jmobt@Boos-boos-boos & @sandra123 zouden jullie een volledige powerflip willen uitvoeren? Kom je dan weer online?

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 

Dit was voor mij de oplossing voor nu. Dank


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 31 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Voor de mensen die nog steeds offline zijn, zouden jullie een volledige factory reset willen uitvoeren? Als het goed is moet je dan online komen!

 

Reset

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Werkt naar deze reset nog steeds ! LED van internet brand rood


  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 31 juli 2024

Het heeft gewerkt , het werkt weer


  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 31 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Voor de mensen die nog steeds offline zijn, zouden jullie een volledige factory reset willen uitvoeren? Als het goed is moet je dan online komen!

 

Reset

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Dit heeft bij mij ook gewerkt, bedankt. Hopelijk blijft het werken! 


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 31 juli 2024
ajggervink schreef:
Tommie van Odido schreef:

Voor de mensen die nog steeds offline zijn, zouden jullie een volledige factory reset willen uitvoeren? Als het goed is moet je dan online komen!

 

Reset

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

Werkt naar deze reset nog steeds ! LED van internet brand rood

Wat bij mij zojuist heeft geholpen is zowel het modem als het glasvezelkastje op dezelfde manier resetten en daarna paar minuten wachten. 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 31 juli 2024

Ik heb een lijnmeting gedaan maar hierop is te zien dat je online moet zijn @ajggervink.


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 31 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Ik heb een lijnmeting gedaan maar hierop is te zien dat je online moet zijn @ajggervink.

Klopt, werkt nu!


  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 31 juli 2024

Weerselo, 7595 werkt weer!


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 31 juli 2024

Can you perform a powerflip @VEHO on the ONT and modem?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Can you perform a powerflip @VEHO on the ONT and modem?

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Ik heb alles nu 3 keer gedaan maar op mijn zyxel blijft de power led groen knipperen en geen internet


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 31 juli 2024

Ik heb een fritzbox hoe kan ik deze resetten? 


HD10
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 31 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Voor de mensen die nog steeds offline zijn, zouden jullie een volledige factory reset en een Powerflip willen uitvoeren? Als het goed is moet je dan online komen!

 

Reset

  1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan 
  2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
  3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem.

 

 Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Dit was voor mij in Zuidwolde Dr. de oplossing. Het werkt weer 😀


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 13942 reacties
  • 31 juli 2024

Laat het modem rustig opstarten @Bensje68, als het goed is moet je na een tijdje online komen. Het ONT is wel online nu. 


  • Doet lekker mee
  • 2 reacties
  • 31 juli 2024

Hier in rdam ook alles al 3x geprobeerd router reset stroom loos gemaakt en glasvezelkastje reset maar nog steeds rood lampje


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 juli 2024
Tommie van Odido schreef:

Laat het modem rustig opstarten @Bensje68, als het goed is moet je na een tijdje online komen. Het ONT is wel online nu. 

De ONT is eigenlijk de gehele tijd online geweest het is de Zyxel die niet opstart deze is ook niet benaderbaar. Zelfs niet na een fabrieksreset. Maar ik wacht nog wel even af.


  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 31 juli 2024

In schiedam ook alles al 3maal gereset.

Nog steeds geen internet .rode lichtje is al 3 uur geleden uit gegaan , vaste Telefoon werkt ook niet.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen