Goedemiddag,
Ik ben al een poosje aan het kijken om mijn huidige abonnement te verlengen, echter komen er meer vragen in mij op, dan antwoorden.
Momenteel heb ik nog het “T-Mobile” Go 21.1 abonnement (Unlimited & Entertainment incl. Netflix Standaard en Videoland Plus) met daarnaast een upgrade naar Netflix Premium t.w.v. 3 euro. Ik probeer dit te vergelijken met de Unlimited Plus en Premium abonnementen, maar daar is waar de vragen opkomen.
Extra’s
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe de “extra’s punten” werken. Ook op de extra's pagina waar in andere topics naartoe gelinkt wordt, staat niet duidelijk vermeld welke extra's het exact zijn (gaat het bij Videoland bijvoorbeeld om Basis, Plus of Premium?) en of al deze extra's per stuk 1 punt zijn, of zijn er sommige waar je bijvoorbeeld 2 punten voor in moet zetten?
Als ik bijvoorbeeld naar de omschrijving van de punten op mobiel.nl kijk, staat er bij het unlimited abonnement “tot 3 extra's”. Dit is echter nergens op de pagina van Odido, terwijl dit toch wel redelijk is om te vermelden voor aankoop.
Snelheid
Van mijn huidige abonnement is nergens te vinden tot welke snelheid de verbinding is waar ik voor betaal. Nu snap ik dat er nog geen duidelijke snelheidsbeperkingen waren toen ik dit abonnement afsloot, echter zijn die er nu wel.
Voor een redelijk vergelijkend warenonderzoek wil ik graag weten tot welke snelheid mijn huidige abonnement gaat. De logica achter een speedtest doen snap ik, echter is dit alsnog appels met peren vergelijken. Een speedtest is onderhevig aan een hoop omstandigheden, en bij het afsluiten van een abonnement betaal ik ook voor een theoretische snelheid.
Al met al mis ik redelijk wat transparantie van de kant van Odido. Met de huidige informatie kan ik geen eerlijk vergelijk doen t.o.v. mijn huidige abonnement. Ook kan ik met de huidige uitleg van de extra's niet berekenen in hoeverre ik er financieel op vooruit of achteruit zou gaan.
Ik hoop dat Odido dit meeleest, hierin antwoorden kan geven en de pagina's aan kan passen zodat het voor iedereen duidelijk wordt waar je exact voor gaat betalen.