Hallo! Ik ben voor onbepaalde tijd aan het reizen in het buitenland en hoor veel verhalen van reizigers die hun mobiel kwijt zijn en simkaart (en daarmee hun telefoonnummer). Aangezien dit ook bij mij kan gebeuren en ik pas over een jaar weer in Nederland ben, ben ik benieuwd wat ik moet doen in het buitenland om mijn prepaid eSim (met mijn oude Nederlandse nummer) op een nieuwe telefoon te gebruiken? Alvast bedankt voor het meedenken! Groet
Hi Celine, bedankt voor de verificatiecode! Staat je telefoon aan en heb je je simkaart van ons erin zitten? Laat het me maar weten, dan zet ik je abonnement over naar PrePaid! En hoeveel tegoed had je nog op je PrePaid staan?
Hi Marciano, mijn telefoon staat aan en mijn eSim heb ik ook op “Turn on this line” staan. Ik heb geen simkaart in mijn telefoon, die heeft de winkel toen van mij ingenomen nadat ze het hadden omgezet naar eSim. Ik hoop dat ik voor dit proces geen fysieke simkaart nodig heb want dan heb ik een probleem… Ik heb hier trouwens geen bereik, maar ik hoop dat dat niet erg is. Volgens mij had ik zo’n 15 euro erop staan (10 euro 2 weken geleden erop gezet en volgens mij stond er nog een paar euro op). Hoor graag als het is gelukt! Dank!
Goeiemorgen Celine, bedankt voor de bevestiging! Ik heb je abonnement zojuist omgezet naar PrePaid. In het systeem ziet alles er goed uit. Laat je het mij weten of jij ook merkt dat 'ie is omgezet naar PrePaid? Ik hoor het graag van je. Dan voeg ik ook nog eens € 15 bij je tegoed. Ik hoor het graag van je!
Hi Marciano, dank voor het omzetten! Hoe kan ik controleren of het is omgezet naar Prepaid? Ik heb geen bereik waar ik nu ben dus kan het niet via ontvangen smsjes controleren. Denk pas dat ik over een maand weer in een grotere stad ben waar ik bereik heb!
Goedemorgen Celine, graag gedaan! Duidelijk, op dit moment is het dan niet te controleren of je PrePaid hebt, maar zodra je weer bereik hebt in een grote stad zal het al snel duidelijk worden. In het systeem staat alles in ieder geval op PrePaid. Met PrePaid heb je in het buitenland wel een databundel nodig. Mocht je straks weer in een grote stad zijn kijk dan op deze pagina met welke netwerken je verbinding kan maken in het land waar je bent en op deze pagina voor meer informatie over de zones en tarieven. Voor nu wens ik je nog heel veel plezier op je reis!
Hi Marciano, dank. Ga ik het checken zodra ik in een stad ben. Er is alleen wel gisteren 14 euro afgeschreven van mijn rekening voor het abonnement, maar ik ga ervan uit dat ik die kosten voor de eerste maand niet voor mijn rekening hoef te nemen. Kan ik deze laten terugboeken en gaat het dan voor de opvolgende maanden goed?
Hi Celine, goed dat je dit aangeeft! Ik zie inderdaad dat er een incasso van € 14,00 heeft plaatsgevonden. Geen zorgen, dit was éénmalig en deze factuur stond al klaar voordat de omzetting naar PrePaid had plaatsgevonden. Je kunt deze incasso gerust terugboeken, dan komt het bedrag weer open te staan in je account. Deze factuur heb ik zojuist voor je vergoed middels een creditnota en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Dus dat komt helemaal goed!
Hi Marciano, super, heb het terug laten boeken. Dank weer voor je snelle hulp!
Hi
Met een abonnement kun je van meer roaming netwerken gebruik maken dan met prepaid. In Colombia is er maar 1 netwerk voor prepaid: telefonica. Zie je die in de mogelijke netwerken als je handmatig zoekt?
Met een abonnement kun je van meer roaming netwerken gebruik maken dan met prepaid. In Colombia is er maar 1 netwerk voor prepaid: telefonica. Zie je die in de mogelijke netwerken als je handmatig zoekt?
Hi Erik, dank voor je reactie! De afgelopen vier maanden deed mijn Prepaid het in Colombia bij andere netwerken dan telefonica. Ik heb die er nooit tussen zien staan toen ik handmatig een netwerk heb moeten kiezen. Helaas nu ook niet. FYI Mijn prepaid is een maand geleden overgezet naar een abonnement maar hebben we weer omgezet naar Prepaid (lang verhaal waarom dit is gebeurd), maar nu lukt het niet meer met mijn Prepaid zoals het eerder wel lukte.
Hi Pharwin, de link kan ik niet openen. Ook niet als ik via jullie eigen website er zelf heenga. Kan het zijn dat de link niet werkt in het buitenland? Ik zit op mijn 4G en niet op wifi en krijg de error:
403 Forbidden
Microsoft-Azure-Application-Gateway/v2
Kunnen we het nog op een andere manier doen? Ik had trouwens minimaal 10 euro op mijn account staan plus nog wat oud tegoed van ongeveer 5 euro. Je collega moest nog mijn oude tegoed overzetten van mijn oude sim afsluiting naar deze nieuwe. Ik had namelijk 10 euro erop gezet, omdat ik dacht dat mijn tegoed op was. Ik heb daar niks van gebruikt want het lag wan het feit dat ik geen bereik had.
Hi
Goedemorgen Celine, als je via je instellingen handmatig zoekt naar het netwerk 'Telenonica’, krijg je deze dan wel te zien? Ik heb zojuist e.e.a. uitgezocht en geprobeerd en ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie. In Colombia heb je een Zone 3 'Internet op Reis’ bundel nodig. Pharwin heeft het tegoed van € 10 bijgeschreven, maar het systeem lijkt het niet op te pakken, dus die houd je van ons tegoed. Op dit moment is er een probleem bekend met het PrePaid systeem dat we nodig hebben om een bundel voor jou te activeren. Onze IT-afdeling werkt er momenteel nog aan om dit op te lossen. Ik gok dat we - zodra dit opgelost is - dan ook het tegoed weer kunnen bijschrijven.
Als je alleen bereik nodig hebt om 1 keer in de 6 maanden een SMS te sturen of op een andere manier je PrePaid actief te houden, dan zou ik nu sowieso nog wachten met een bundel aanschaffen. Je PrePaid is op 21 mei begonnen, dus je hoeft dit pas rond 20 november te doen. Mijn voorstel: kijk de komende tijd of je verbinding kan maken met Telefonica en de SMS Prijs Colombia naar 5545 kan sturen (of alleen Prijs naar 5545). Anders kom je rond 1 november (dan hebben we ruim de tijd) bij ons terug. Dan moet het PrePaid probleem sowieso opgelost zijn en dan kunnen we het tegoed bijschrijven en een bundel voor je activeren. Als we dit nu al doen, dan is het zonde, omdat je dan over 6 maanden nog een keer je PrePaid actief moet houden in het buitenland, terwijl er nu nog niet eens 1 maand voorbij is.
Mocht je hier vragen over hebben, stel ze dan gerust. Maar voor nu is alles in ieder geval in orde! Zodra IT dit probleem heeft opgelost kunnen wij weer voor je aan de slag!
Hi Marciano, dank voor je uitgebreide reactie. Helaas staat dat netwerk er niet tussen als ik handmatig zoek. Ik verwacht niet dat het er de komende tijd opeens tussen zal staan, aangezien ik nu in de hoofdstad ben en juist hier bereik had moeten hebben (zoals enkele maanden geleden). Maar ik zal het zo nu en dan alsnog checken! Helemaal prima om voorlopig even te wachten totdat jullie IT afdeling ernaar heeft gekeken. Ik overzie alleen nog niet of ik mijn telefoonnummer in de toekomst voor andere belangrijke zaken (e.g. bancaire) nodig heb, dus mocht IT het al eerder hebben opgelost hoor ik het graag. Zekerheidshalve check ik alvast over 3 maanden alvast bij jullie in om te voorkomen dat ik te laat handel en mijn nummer opeens word afgesloten!
Hallo
Ik zie dat het tegoed inmiddels al wel is bijgeschreven, dus het zou moeten werken! Houd er rekening mee dat je met PrePaid vaak in het buitenland wel minder mogelijkheden hebt, zoals ik al eerder had aangegeven. Je kunt dit checken door een SMS met de tekst PRIJS te sturen naar 5545. Dan sturen we een sms terug met de tarieven voor het land waar je nu bent. Het zou kunnen dat het niet mogelijk is i.v.m. afspraken die we hebben gemaakt met providers in het buitenland. Uit de SMS zal blijken of het wel of niet mogelijk is. Je hebt wel een Internet-op-Reis pas nodig voor landen buiten de EU, dus in Mexico ook. Die kun je aanschaffen via je Mijn Odido account, maar alleen als het mogelijk is!
Hi Pharwin, dank voor je antwoord. Ik begrijp het niet helemaal… SMSen gaat natuurlijk niet want in heb geen verbinding Begin januari tot en met maart kon ik wel met mijn eSim verbinding maken, maar doordat er volgens jullie IT technisch iets niet lekker gaat kan dat nu niet meer. Aangezien ik geen verbinding heb met mijn eSim vind ik het wel nodig genoeg om een fysieke simkaart te laten opsturen zodat ik wel verbinding heb. Naast het feit dat als mijn telefoon gestolen word ik de sjaak ben, loop ik er nu ook tegen aan dat ik voor mijn belastingaangiftes codes moet ontvangen op mijn NL nummer, maar ik heb geen bereik dus dat kan niet…. Eerder is mij verteld dat het zeker een optie is om een fysieke simkaart naar mijn adres in Nederland te laten versturen waarna ik het naar mijn adres in het buitenland kan versturen. Dus ik maak hier graag nog gebruik van en heb ook de vraag of jullie met de fysieke simkaart niet ook tegen dezelfde IT problemen aanlopen zoals jullie nu hebben bij mijn eSim?
Ik meen overigens dat het vaker voorkomt dat reizigers een nieuwe moeten aanvragen in het buitenland en met die 7 dagen in de knel komen. Is hier geen rek in mogelijk? Desnoods laat ik mijn telefoon in Nederland activeren door familieleden op een oude telefoon, waarna we alle tijd hebben om de simkaart richting mij te versturen.
Hoor het graag!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.