Skip to main content

Eind juli kreeg ik een telefoontje van (toen nog) T-Mobile. 
Mijn abonnement ging binnenkort verlopen en dus kreeg ik de vraag of ik dit wilde verlengen. 
Er zou bijna niets veranderen, alleen het aantal GB ging omhoog van 8GB naar 10GB. 
 

Ik stelde gelijk de vraag of ik, als ik akkoord ging, in september wel mijn abonnement zou kunnen verlengen met de nieuwe iPhone 15. 
Hierop werd mij verzekerd dat dit zou kunnen. 
Met deze (mondelinge) bevestiging ben ik toen akkoord gegaan in de veronderstelling dat ik deze maand zou kunnen verlengen met nieuw toestel. 
 

Met aankomende vrijdag in het vooruitzicht ben ik vanochtend op de website van Odido gaan kijken of ik inderdaad kan verlengen, echter lijkt dat tot mijn verbazing niet mogelijk. 
 

Dus ben ik gaan bellen en heb mijn verhaal uitgelegd. De dame ging het voor mij uitzoeken en al snel kreeg ik te horen dat ik niet zou kunnen verlengen en ik vastzit aan dit abonnement. 
 

Als ik wel een nieuwe abonnement met toestel wil afsluiten, moet ik bijna €100 euro extra betalen omdat ik het abonnement vroegtijdig beëindig. 
 

Kan iemand mij advies geven hoe ik dit kan aanpakken? Heeft het zin om een klacht in te dienen? Zou ik daarmee die €100 ‘boete’ terug kunnen krijgen?

 

Ik hoop dat iemand anders hier wellicht ooit een ervaring mee heeft gehad en advies heeft. 
alvast bedankt!

Hallo @Sven 

Heb je op dit moment een sim only abonnement? Als het abonnement al meer dan 30 dagen actief is dan kan je gratis verlengen met een abonnement en toestel.

Op de website kan je gewoon een nieuwe abonnement en toestel kiezen en dan voor verlengen kiezen, dit heet toestelflexibiliteit.


Bedankt voor je reactie!

Het ‘nieuwe’ abonnement heeft een startdatum van 17 september en een looptijd van 12 maanden staat er. 
 

Als ik jou goed begrijp kan ik dan vanaf 17 oktober gratis verlengen met een nieuw toestel?


hoi @Sven ,

Ja hoor, de medewerker in Juli had gelijk. Van een sim-only kun je weer verlengen naar een abonnement met een Toestel. Dat was al onder T-Mobile en ook onder Odido is dit mogelijk. Zie hier.

Het belangrijkste is, wanneer is je verlengde abonnement dit jaar ingegaan? Als dat voor 14 augustus 2023 is geweest dan moet het al kunnen. Als het nog daarna is geweest, dan even wachter tot de 30 dagen voorbij zijn.


Bedankt voor jullie uitgebreide reacties!

Dan zal ik moeten wachten tot 17 oktober. 
 

Erg jammer dat zowel die medewerker van T-mobile destijds én de dame vanmorgen mij dit niet konden vertellen.

 

Nogmaals hartelijk dank 🙏🏼 


Het gaat trouwens om het ‘Go’ abonnement, ik kan niet letterlijk vinden of dat Sim only is. 
Ik ga er wel vanuit, want mijn toestel is per deze maand afbetaald. 


@Sven 

Als er geen toestel bij zit dan is het een sim only abonnement :)


Reageer