Skip to main content

Omschrijving:

Op 17 november 2024 heb ik mijn Sim Only-abonnement via de Odido-website verlengd. Enkele dagen later bleek ik niet tevreden over de kwaliteit, waarna ik op 25 november 2024 telefonisch heb opgezegd. Tijdens dit gesprek gaf de medewerker aan dat ik binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen viel en dat mijn opzegging correct zou worden verwerkt.

Tot mijn verrassing ontving ik op 26 november 2024 een e-mail waarin stond dat ik een schadevergoeding moet betalen, omdat mijn opzegging zogenaamd buiten de opzegtermijn viel. Na meerdere telefoontjes met de klantenservice werd mij ineens verteld dat er géén bedenktijd geldt bij verlengingen van Sim Only-abonnementen. Dit lijkt mij in strijd met de Wet Koop op Afstand, aangezien de verlenging via de website is afgesloten.

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie? Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn opzegging alsnog correct wordt verwerkt en dat de schadevergoeding wordt ingetrokken?

Hoi ​@RubenBronk 

Je hebt de dienst al twee jaar in gebruik gehad en opeens voldoet het niet meer? Er kan natuurlijk sprake zijn van een storing op jouw locatie. Check eens de dekkingskaart, of maakt daar een melding aan.

Maar als je de klantenservice belt kun je de verlenging vast nog annuleren.


Reageer