Skip to main content

Ik en mijn man zijn al vele jaren trouwe klant bij Odido, voorheen T-Mobile, voor zowel onze mobiele telefoonabonnement en als Internet en TV. 

Onlangs werd ik gebeld door een medewerkster van Odido met de mededeling dat ik mijn telefoonabonnement (sim only) kon verlengen. Er werd mij een kleine korting geboden. Ik heb meerdere malen nadrukkelijk aangegeven dat ik best wilde verlengen op voorwaarde dat mijn abonnement precies hetzelfde bleef, dus inclusief 120 minuten bellen van Nederland naar het buitenlant (Frankrijk) Mij werd dat ook meerdere malen bevestigd door de medewerkster “ Ja, 120 minuten”zei ze. Ik zei, nou verleng dan maar. 

Heel snel daarna ontving ik per mail de bevestiging, inclusief de voorwaarden. Gelukkig controleerde ik het even. Wat bleek?  Helaas waren de 120 belminuten van Nederland naar Frankrijk er uit gehaald. Dit kost nu 23 cent per minuut. Ik was behoorlijk pissig want bel vaak naar Frankrijk en de 120 minuten per maand die eerder gratis waren kosten mij nu dus 120 x 23 cent is 27 euro!!!! Ik heb dus op mijn vrije zaterdagochtend anderhalf uur met de klantenservice aan de lijn/in de wacht gehangen. Aardige medewerkers, die het helemaal met mij eens waren dat dit zeer onfatsoenlijk was van hun collega en dat hun collega dit dan zelf maar op moest gaan lossen als ze er zou zijn. De medewerkers luisterden denk ik ook ons gesprek terug want ik hing iedere keer erg lang in de wacht. Echter werd mij gezegd dat het niet mogelijk was om weer terug te gaan naar mijn oude abonnement. Ze kregen dan een foutmelding. Ik zou hierover door de collega die mij de verlenging had aangesmeerd teruggebeld worden. Ik heb aangeveven dat als het niet maandag 20 januari was opgelost ik al mijn abonnementen bij Odido op ging zeggen. Ik heb helaas niks meer gehoord, het is echt niet te geloven. Ik ben zo ongelofelijk pissig hierover, is dit hoe een trouwe klant wordt behandeld bij Odido?????. Ik heb gewoon wettelijk 14 dagen bedenktijd, maar Odido weigert hieraan tegemoet te komen. Wat nu. Moet ik nu echt een andere provider zoeken. Wat een gedoe zeg!!

Hoi Marielle, van harte welkom op de Community en leuk om te lezen dat jij en je man al zo lang bij ons zijn! Minder fijn dat mijn collega een verlenging heeft doorgevoerd met de verandering dat je nu geen 120 minuten meer gratis naar de EU kan bellen, terwijl je dat juist gebruikt en wilde behouden. Je oude abonnement was een Go-abonnement waar dit inderdaad in zat en je nieuwe Hello-abonnement heeft dit niet. Excuses hiervoor! Ik geef je graag nog iets meer informatie hierover. Je hebt op dit moment een bundel van 10GB data + Onbeperkt bellen/SMS. Met dit abonnement betaal je inderdaad € 0,23 cent per minuut naar het buitenland. Vanaf de bundel Unlimited Basis valt 120 min. bellen en SMS vanuit Nederland naar de EU weer in de bundel. Mocht je in de toekomst dus toch een nieuw abonnement willen (verlengen) én 120 min. kunnen blijven bellen naar Frankrijk, dan kan je gaan voor een van deze bundels: Unlimited Basis, Plus of Premium. 

Zet je de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan hebben we de verificatie rond en dan kijk ik graag met je mee om je oude abonnement van voor de verlenging weer te activeren! 😊

Beste Marciano,

Dank voor je antwoord en je aanbod om mijn oude abonnement van voor de verlenging weer te activeren. Volgens de drie collega’s van de klantenservice die ik heb gesproken was dat moeilijk en/of niet mogelijk, dus heel fijn als jij het jou lukt. 

Ik heb de laatste vier cijfers van mijn IBAN ingevuld in mijn profiel.

Je schrijft dat je graag met mij mee gaat kijken om mijn oude abonnement van voor de verlenging weer te activeren. Ik hoor graag of er dan verder nog iets van mij wordt verwacht. 

Dak voor je reactie,

Groet,

Marielle 

Hoi Marielle, geen dank! Ik snap waar mijn collega's van de klantenservice vandaan komen. Dit wordt alleen in zeldzame situaties gebruikt en ik heb hier net iets meer vrijheid in. Bedankt voor het invullen van de laatste gegevens. Ik heb je verlenging meteen ongedaan gemaakt en je oude abonnement is weer actief. Je kan dit nakijken in je Mijn Odido-account. Hier zie je ook dat je weer 120 minuten bellen hebt vanuit NL naar EU. Laat je het me weten of je het zelf ook terugziet? 😊

Hoi Marielle, geen dank! Ik snap waar mijn collega's van de klantenservice vandaan komen. Dit wordt alleen in zeldzame situaties gebruikt en ik heb hier net iets meer vrijheid in. Bedankt voor het invullen van de laatste gegevens. Ik heb je verlenging meteen ongedaan gemaakt en je oude abonnement is weer actief. Je kan dit nakijken in je Mijn Odido-account. Hier zie je ook dat je weer 120 minuten bellen hebt vanuit NL naar EU. Laat je het me weten of je het zelf ook terugziet? 😊

Beste Marciano,

Helemaal top dat je me hept geholpen.

Ik kwam deze community toevallig tegen, anders had ik niet meer geweten wat te doen en had ik waarschijnlijk uit pure onmacht alles opgezegd.

Jij hebt ervoor gezorgd dat ik weer blij ben met mijn abonnement.

Ik zie wel dat de prijs  met  55 cent per maand omhoog is gegaan ten opzichte van vorig jaar. Als het moet kan ik daar mee leven.

Nogmaals bedankt!;

Goedemorgen Marielle, fijn dat ik je hiermee heb kunnen helpen en uiteraard met alle plezier gedaan! Heel fijn om te lezen en daarom ben ik extra blij dat je de Community (toevallig) hebt gevonden. De prijs is inderdaad iets omhoog gegaan, dit komt door de inflatiecorrectie. In dit topic lees je er alles over. De inflatiecorrectie vind altijd in januari plaats en is dit jaar door het CBS vastgesteld op 3,2%. Mocht je over de inflatiecorrectie of over iets anders nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je. Anders wens ik je alvast een héél fijn weekend! 😄

Reageer