Skip to main content

Goedenavond, 

Deze week kreeg ik een incorrecte factuur. Na telefonisch contact ben ik er helaas achter gekomen dat ik de afspraak die ik met een winkelmedewerker heb gemaakt niet nagekomen kan worden door Odido. Vandaag zei de servicemedewerker aan de telefoon zei dat dit helaas wel eens gebeurt omdat de winkelmedewerkers dan hun sale maken...

• In augustus heb ik verlengd, nadat ik ook bij Vodafone een offerte had aangevraagd. De medewerker in de winkel heeft mij toen een voorstel gedaan met klantvoordeel voor 35 euro per maand, waar ik met 'punten' ook nog eens mijn viaplay zou kunnen afdekken. Het was daarmee zelfs beter dan de 22,50 die Vodafone aanbood. Ik heb vervolgens bij Odido bijgetekend. Helemaal mooi. 

• Deze week komt dan opeens de factuur van 46,13 euro. Een vreemd bedrag dat niet overeenkomt met de afspraak. Op de factuur staan ook geen extra services, alleen dat ik voor de klantenkorting van minus 7,50 opeens plus 3,63 staat. Ik kon nergens vinden wat hier nou gebeurt, dus toen heb ik de factuur gestorneerd en contact opgenomen met de service telefoon. 

• De mevrouw achter de servicelijn kon ook niet uitleggen waar dit vandaan komt, alleen dat ze het bij de volgende factuur zal verrekenen. Ik moest wel zorgen dat ik betaal omdat jullie anders mijn nummer gaan blokkeren…

• Onder die dreiging dan toch maar de factuur betaald. De mevrouw aan de telefoon vond het heel erg wat er gebeurd is. Toen ik vroeg wat er dan precies gebeurd was, zei ze dat de afspraak/overeenkomst met de winkelmedewerker eigenlijk zonder klantkorting was en dat hij hiermee zijn sale heeft kunnen maken. 

Tot op heden altijd tevreden klant geweest. En ook als is het geen wereldbedrag, dit voelt niet goed. Kunnen we het contract ontbinden of een oplossing vinden? 

Hoi ​@frankterhaar ,

Het antwoord kun je vinden in de email bevestiging die je na het afsluiten van de verlenging hebt gekregen.  Die zijn geautomatiseerd verstuurd en daar staat de prijsafspraak in. Details over de propositie kun je ook op de website kijken. 

Viaplay komt in aanmerking om met punten betaald te worden. Dat geldt bij de Unlimited Premium propositie. 

Thanks voor het meedenken ​@eric, ik kan de propositie en alles terugvinden. het probleem is dat de propositie niet overeenkomt met wat de medewerker heeft toegezegd: 

• De korting van 7,50 is ingetrokken. De telefoniste vertelde me dat ik hier geen recht op heb, terwijl de winkelmedewerker dit beloofd heeft
  • Er is een extra bedrag in rekening gebracht van 3,63. Hiervan kon de telefoniste ook niet zeggen waar het vandaan komt. 

Enig idee wat ik kan doen? 

De korting van 7,50 geldt bij klantvoordeel.  Dus als je meerdere mobiele of een vast internet aansluiting hebt. Zodra je die niet (meer) hebt vervalt de 7,50 klantvoordeel korting.

Oke - dat heb ik niet, is ook nooit ter sprake geweest in de winkel. Los daarvan klopt de factuur ook niet.

Conclusie: ik ben er ingeluisd door de winkelmedewerker? 

Enig idee wat ik kan doen? 

Om het ene tegen het andere woord te voorkomen is er altijd de schriftelijke bevestiging van jouw bestelling.  Als dat niet klopt met met wat jij begrepen had van de medewerker kun je een bestelling altijd nog annuleren. Wat in de schriftelijke bevestiging staat moet daarna kloppen met de factuur. Als dat niet zo is kan een moderator dat voor je nakijken.

Als er geen 2e abonnement Odido abonnement is kan er geen sprake zijn van klantvoordeel. Dat kun je wel verkrijgen nadat er een 2e abonnement wordt aangesloten. 

Hoi Frank, van harte welkom op de Community! Niet fijn om te lezen dat je meer betaald dan je in de shop beloofd is. Vul je je 06-nummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel in? Dan kijk ik graag met je mee wat er precies is gebeurd, waar de kosten vandaan komen en wat ik voor je kan doen! 😊

Reageer