Skip to main content

Per 19 september eindigt mijn mobiele abonnement bij Ben en gaat mijn nieuwe mobiele abonnement in bij Odido met nummerbehoud. Echter dit kan pas als ik in Nederland ben en dat ben ik niet op 19 september. Vraag is: kan ik dan wel zolang bellen en internetten met het tijdelijke nummer?

Ik heb deze vraag aan de klantenservice willen stellen, maar het mobiele nummer hiervoor is al dagen niet bereikbaar.

Hallo @Marcel60 

Tot 19 september maak je gebruik van Ben, op 19 september wordt je oude nummer overgezet dus dan doet het tijdelijke nummer het al niet meer.

In welk land ben je? Indien je de Odido simkaart bij hebt kan je kijken of hij daarna werkt of anders gewoon even een lokale simkaart kopen.


Hallo @Waqqas,

Ik heb mijn Odido sim kaart bij me. Heb geprobeerd om de datum voor nummerbehoud te wijzigen, maar daar moet ik mijn Odido nummer voor opgeven. Er zou naar dit nummer een sms gestuurd worden, maar die kan ik dus niet ontvangen omdat mijn Odido simkaart nog niet werkt.

Kan iemand van Odido de datum voor nummerbehoud voor mij wijzigen?


Hi @Marcel60, leuk dat je klant bij Odido geworden bent! Daar zijn we blij mee. Het klopt inderdaad dat je voor het overzetten van je telefoonnummer in Nederland moet zijn, omdat de simkaart verbonden moet zijn met het netwerk van Odido. Als ik het nummerbehoud voor je uitstel kan je tot die tijd gewoon gebruikmaken van je aansluiting bij Ben. De activatie van je abonnement bij ons wordt dan ook meteen uitgesteld. Zo kom je nooit zonder bereik of met dubbele kosten te zitten! Laat je mij daarom weten per welke datum je zou willen dat we je telefoonnummer overzetten naar Odido? Dan ga ik dit voor je in orde maken.


Hallo Sam, bedankt voor je reactie. 
Zou je nummerbehoud kunnen uitstellen naar maandag 23 september? Mijn tijdelijke Odido nummer is 0643612542. 
 


Hi Marcel, mijn oprechte excuses! Ik zie je berichtje nu pas, met als gevolg dat het telefoonnummer al is overgezet. Je geeft aan dat je de Odido simkaart wel met je hebt meegenomen, dat is fijn! Zou je daarom willen proberen om deze simkaart in je toestel te doen, om te kijken of je contact krijgt met het netwerk? In sommige gevallen is het nodig om je toestel een keer te herstarten en vervolgens handmatig een ander netwerk te kiezen. Mocht je niet weten hoe je dit precies doet, dan kun je onze handige Toestelhulp gebruiken. Laat je mij weten of het gelukt is? Als je aanvullende vragen hebt, dan weet je mij te vinden!


Hi Marcel, mijn oprechte excuses! Ik zie je berichtje nu pas, met als gevolg dat het telefoonnummer al is overgezet. Je geeft aan dat je de Odido simkaart wel met je hebt meegenomen, dat is fijn! Zou je daarom willen proberen om deze simkaart in je toestel te doen, om te kijken of je contact krijgt met het netwerk? In sommige gevallen is het nodig om je toestel een keer te herstarten en vervolgens handmatig een ander netwerk te kiezen. Mocht je niet weten hoe je dit precies doet, dan kun je onze handige Toestelhulp gebruiken. Laat je mij weten of het gelukt is? Als je aanvullende vragen hebt, dan weet je mij te vinden!

Beste Sam,

Ik heb een zelfde probleem. Mijn mobiele nummer wordt op 23-9-24 overgezet van Vodafone naar Odido maar ik ben tot 28-10-24 in Frankrijk. Kan het overzetten uitgesteld worden tot die datum?

John


Hi Marcel, mijn oprechte excuses! Ik zie je berichtje nu pas, met als gevolg dat het telefoonnummer al is overgezet. Je geeft aan dat je de Odido simkaart wel met je hebt meegenomen, dat is fijn! Zou je daarom willen proberen om deze simkaart in je toestel te doen, om te kijken of je contact krijgt met het netwerk? In sommige gevallen is het nodig om je toestel een keer te herstarten en vervolgens handmatig een ander netwerk te kiezen. Mocht je niet weten hoe je dit precies doet, dan kun je onze handige Toestelhulp gebruiken. Laat je mij weten of het gelukt is? Als je aanvullende vragen hebt, dan weet je mij te vinden!

 

Beste Sam, ik heb de Ben simkaart die vanaf vanmorgen geen signaal meer gaf, vervangen door de Odido simkaart. Ik heb weer signaal. Ik kan internetten en ben telefonisch bereikbaar op mijn oude vertrouwde nummer. Kennelijk is nummerbehoud gewoon gebeurd, ondanks dat ik in Frankrijk ben 😊

Bedankt voor je hulp. 
 

Marcel


Superfijn om te lezen dat het toch gelukt is, Marcel. Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe Odido abonnement en geniet van je verblijf in Frankrijk! 


Hi @Joho51, Frankrijk is een populaire vakantiebestemming zo te zien! 😉 Uiteraard help ik ook jou graag verder. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat wij jouw telefoonnummer inderdaad op 23 september gaan overnemen. Klopt het dat je op 28 oktober weer terug bent in Nederland? Ik heb de datum dat wij jouw nummer over gaan zetten aangepast naar 28 oktober. Tot die tijd kun je nog gebruikmaken van je huidige abonnement. Mocht je liever toch een andere datum hebben, laat het mij dan gerust weten, zodat ik het voor je in orde kan maken. Geniet van je verblijf daar en als je nog vragen hebt, dan weet je mij te vinden! 


Hi @Joho51, Frankrijk is een populaire vakantiebestemming zo te zien! 😉 Uiteraard help ik ook jou graag verder. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat wij jouw telefoonnummer inderdaad op 23 september gaan overnemen. Klopt het dat je op 28 oktober weer terug bent in Nederland? Ik heb de datum dat wij jouw nummer over gaan zetten aangepast naar 28 oktober. Tot die tijd kun je nog gebruikmaken van je huidige abonnement. Mocht je liever toch een andere datum hebben, laat het mij dan gerust weten, zodat ik het voor je in orde kan maken. Geniet van je verblijf daar en als je nog vragen hebt, dan weet je mij te vinden! 

Perfect Sam! Hartrlijk dank.


Hoi @Joho51, graag gedaan namens Sam. We wensen je nog heel veel plezier in Frankrijk! 


Reageer