Skip to main content

A few months ago I created a new subscription from KPN to Odido with retained number, everything is fine, the number already works and is in order, but I still see the temporary number in SIM MANAGER. Is it possible to change this from the temporary number to my “real number”?

Edit: paar testjes geleden en ik zie een raar probleem. Mensen kan mijn mobiel wel bellen en sms sturen op mijn echte nummer maar als ik probeer bijvoorbeld mijn nummer als tweede verificatie stap aanzet op google accounts dan krijgt ik helemaal geen sms, en wat nog raar is dat mijn tadelijkse nummer werk wel maar niet voor bellen

Hallo @Nhwdu2, van harte welkom op onze Community en leuk dat je voor ons hebt gekozen, we zijn erg blij om je bij ons te hebben! Ik heb gelijk met je mee zitten kijken en als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***179. Kan dat kloppen? Daarbij zie ik inderdaad dat je Nummerbehoud had aangevraagd. Je had bij ons een tijdelijk nummer (dat eindigde op ***9918), maar je eigen nummer is naar ons overgezet op 24/04/24 en vanaf deze datum is je tijdelijke nummer vervallen. 

Ik zie dat je gebruikmaakt van een eSIM, waarvan het simkaartnummer eindigt op  ***3624. Zou je in de instellingen van je toestel kunnen checken of je gebruikmaakt van de juiste eSIM? Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Ik verneem graag of het dan wel goed werkt! 

Reageer