Skip to main content

Hallo, ik ben mijn sim kaart verloren in het buitenland. Kan mijn broer een nieuwe sim kaart halen bij een store met een machtiging. Die komt over 1 week naar mij toe in het buitenland. Want ik ben recent verhuisd en in mijn odido zie ik nog het oude adres omdat de technische dienst nog bezig is met het verwerken. Ik kan zelf het adres ook niet wijzigen in mijn odido, geeft aan: u heeft een lopende bestelling. Kan iemand mij aub helpen.

Hallo, krijg ik nog hulp op mijn vraag???

Hoi @ajhan ,

Dit is een klant helpt klant community, geen chat met de klantenservice. 

Directe klantenservice is er alleen telefonisch, moderators lezen wel in topics mee maar reageren op volgorde van binnenkomst en als ze tijd hebben.

Er is geen mogelijkheid dat iemand een andere simkaart gaat halen in de winkel. Opsturen kan, maar dan gaat het naar het geregistreerde adres. Een simkaart is een heel belangrijk deel van de beveiliging van jouw telefoonnummer.  Daarom wordt daar heel voorzichtig mee gedaan.

Hallo @ajhan, wat heerlijk dat je in het buitenland zit, niet zo fijn dat je simkaart kwijt is. Laten we samen naar een oplossing kijken! Zoals Eric al aangaf, houd er rekening mee dat we iedereen op volgorde van binnenkomst helpen. Dat is wel zo eerlijk tegenover de rest en op deze manier blijft het ook overzichtelijk voor ons. Het is niet mogelijk om iemand anders namens jou een simkaart te laten halen, dat kan alleen de contractant zelf altijd doen i.v.m. fraudegevoeligheid. 

Ik heb gelijk gekeken bij je nummer en ik zie dat je nieuwe adres bij ons in het systeem vermeld staat en ook dat er sinds vandaag een simkaart is aangevraagd. Deze zal binnen 3 werkdagen op je adres worden bezorgd. Je broer kan deze dan gelijk meenemen naar jou toe of je kunt iemand vanuit Nederland de simkaart naar jou toe laten versturen. Zodra je de simkaart binnen hebt, laat dan gerust een reactie in dit topic achter of neem contact op met onze klantenservice. Dan kunnen we je helpen met het activeren van je simkaart! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 

Hallo Pharwin,

Bedankt voor je reactie. Ik was een beetje ongeduldig. Ik dacht dat je gelijk antwoord krijgt van een medewerker van Odido. Dat is duidelijk. Ik vraag me dan toch af of dat ook niet mogelijk is als iemand gemachtigd wordt. Inderdaad voor nu heb ik de sim kaart aangevraagd. Opsturen naar het buitenland is geen goed idee. Ik weet uit ervaring dat dat niet goed gaat. Dat wacht ik het af zodra mijn broer hier is. Ik heb namelijk de ned sim nodig voor mijn terugreis, wat door heel Europa gaat zijn en 2 dagen gaat duren. Anders kan ik onderweg helemaal niks. Ik hoop dat het goed komt. Hoe kan ik zonder extra kosten contact opnemen met de klantenservice. Met de chat Izzy heb ik het zeker 40 keer geprobeerd om een adviseur te spreken op verschillende momenten van de dag. Helaas niet gelukt. Je wordt niet in een wachtrij geplaatst. Ik heb nog een vraag. Klopt het dat de Esim niet in het buitenland geactiveerd kan worden. Misschien een idee voor de toekomst. Alles kan tegenwoordig digitaal.

Groetjes Ajhan 

Goedemorgen Ajhan, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Geen probleem hoor, ik snap volkomen dat je zo snel mogelijk geholpen wil worden. Zeker als er wat tijdsdruk achter zit. Heb je inmiddels gehoord dat je broer de nieuwe simkaart inmiddels heeft ontvangen? Je nieuwe simkaart kunnen we in het buitenland activeren. Ook voor eSIM is de mogelijkheid er, mits je toegang hebt tot je Mijn Odido-account. Je moet een eSIM namelijk wel zelf downloaden op je toestel. We raden altijd voor 100% zekerheid aan om dit in Nederland te doen, zodat we er zeker van zijn dat alles goed gaat, maar ook in het buitenland zal het goedkomen! 😄

Hallo Marciano,

Bedankt voor je bericht. 

Jazeker. Ik hoop dat je ook een goede weekend hebt gehad. 

Duidelijk. Nee, de sim is nog niet binnen. Fijn dat het ook in het buitenland te activeren is. Zodra mijn broer hier is, neem ik weer contact op.

Alvast bedankt 

Groetjes Ajhan

Reageer