Skip to main content
Beantwoord

Simkaart activeren / niet geregistreerd

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo! 

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. Heb inmiddels mijn nieuwe simkaart ontvangen, maar deze is nog niet geactiveerd / geregistreerd. Meerdere malen gebeld inmiddels, komen met de meest onzinnige dingen die niet werken. Constant terug refereren naar dat je hem kunt activeren via de website, maar dit lukt duidelijk niet. Ik moet maar langs een winkel gaan en het daar laten doen voor me (moet ik voor betalen). Totaal belachelijk. Sinds de overgang van Tmobile naar Odido is het janken met de pet op. Geregeld geen verbinding, telefoongesprekken die ineens wegvallen etc. De fout zit bij Odido dus ik verwacht ook dat Odido dit gaat oplossen, ben er na een week touwtrekken en nutteloze gesprekken wel klaar mee. Heb je eindelijk een nieuwe simkaart, hebben ze deze niet geregistreerd. Amateurisme ten top.

Beste antwoord door Cristien

Beste ​@JochemJ  Welkom in de community’s.

ik heb nog nooit van mijn leven moeten betalen om een simkaart te activeren en er ook nog nooit van gehoord,

Ga langs een shop en neem wel je ID mee, simkaarten worden nooit vooraf geregistreerd dit in verband met diefstal van telefoons hopelijk begrijp je dat.😊 

https://www.odido.nl/winkels

Of je kan wachten tot de moderators je helpen, wat ze met liefde doen!  Maar je moet dan wel op je beurt wachten morgen.
Vul dan even al de gegevens in je community account (zie mijn onderschrift) zodat ze weten om welk abonnement dit gaat enz.

Of je vraagt op Twitter (X) om hulp. Ik denk dat daar nu nog wel een moderator is maar ze zijn vaak erg druk in de avond Je kan het proberen 

Veel succes

Bekijk origineel

4 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7887 reacties
  • Antwoord
  • 6 maart 2025

ik heb nog nooit van mijn leven moeten betalen om een simkaart te activeren en er ook nog nooit van gehoord,

Ga langs een shop en neem wel je ID mee, simkaarten worden nooit vooraf geregistreerd dit in verband met diefstal van telefoons hopelijk begrijp je dat.😊 

Of je kan wachten tot de moderators je helpen, wat ze met liefde doen!  Maar je moet dan wel op je beurt wachten morgen.
Vul dan even al de gegevens in je community account (zie mijn onderschrift) zodat ze weten om welk abonnement dit gaat enz.

Of je vraagt op Twitter (X) om hulp. Ik denk dat daar nu nog wel een moderator is maar ze zijn vaak erg druk in de avond Je kan het proberen 

Veel succes

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 maart 2025
Cristien schreef:

Ga langs een shop en neem wel je ID mee.

Of je wacht hier tot de moderators je helpen, wat ze met liefde doen!  Maar je moet dan wel op je beurt wachten morgen.
Vul dan even al de gegevens in je community account (zie mijn onderschrift) 

Of je vraagt op Twitter (X) om hulp. Ik denk dat er nog wel een moderator is maar ze zijn vaak erg druk.

Dag Cristien! 

Dit is mijn telefonisch verteld. Ik ben zelden in een winkel geweest. Ik ga er dus maar even vanuit dat dit dan ook zo is. Bedankt voor je reactie!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7887 reacties
  • 6 maart 2025

@JochemJ Ik weet niet wie dat verteld en of het goed is begrepen. Een nieuwe simkaart moet je soms wel betalen maar registreren is gratis.

Een bezoekje aan de shops is ook wel eens leuk. Ze zijn heel mooi en eigentijds geworden.😂

Hopelijk kan je straks weer bellen.

Succes

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Jochem, van harte welkom op de Community! Fijn dat ​@Cristien je al veel goede informatie heeft gegeven. Het activeren van een simkaart kost je inderdaad niks, dus geen zorgen. Ik had graag zelf je nieuwe simkaart voor je geactiveerd, echter door strenge nieuwe regels mag ik dit niet meer voor je doen. Er zijn 2 opties om je nieuwe simkaart te activeren: Via Mijn Odido met controle via iDIN-verificatie (inloggen op bank-account) of inderdaad naar een van onze shops bij jou in de buurt. Ik zie dat Cristien je ook de link heeft gestuurd met alle winkels, top. Laat je het ons weten of het is gelukt in de shop? Mocht ik verder nog iets voor je kunnen controleren, zet dan nog de juiste geboortedatum in je profiel. Die er nu instaat komt namelijk niet overeen met die bij ons in het systeem staat. Ik hoor het graag van je en ik blijf graag op de hoogte! 

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen