Skip to main content

Hi!

Ik ben in februari naar Kenia verhuisd en heb mijn nummer toen omgezet naar een prepaid simkaart. Om deze actief te houden werd mij verteld dat ik die minimaal 1x in de 6 maanden moet gebruiken. Ik heb mijn tegoed zojuist opgewaardeerd met 10 euro en probeer nu een SMS te verzenden, maar dit lukt niet. Ik heb al verschillende netwerken geprobeerd. 

In de SMS die ik eerder van Odido heb gekregen, staat het volgende:

Hallo! Omdat je in Kenia bent, sms'en we je.

Met Prepaid bellen kan hier niet. Gebeld worden kost 2,29 p/m , sms versturen 1,02 p/b en sms ontvangen is gratis.

Mobiel internetten is hier niet mogelijk.

1. Wat kan ik doen om mijn simkaart actief te houden?
  2. Is er een manier waarop ik zelf kan checken wanneer mijn simkaart voor het laatst actief is geweest, zodat ik vanaf dan ook precies weet wanneer ik weer actie moet ondernemen?

Dankjewel alvast!

Hallo @AnkeMerkx 

Lukt het sms'en ook niet naar andere nummers? Stuur voor de zekerheid gewoon om de 2/3 maanden een smsje.

Verder denk ik niet dat je kan zien wanneer de simkaart het laatst actief was 

@Waqqas Nee, helaas lukt SMS’en naar geen enkel nummer! Dus dat is nu vooral het probleem..

Heeft de telefoon wel verbinding met een netwerk? Indien ja, dan is je kaart nog actief.

Hoe heb je die 10 euro kunnen opwaarderen? Kreeg je een bevestiging? Dan zou je nummer ook actief moeten zijn.

Als iemand in Nederland jouw nummer belt, hoort die dan een voicemail o.i.d. of "het door u gekozen nummer is niet in gebruik "

Er zijn drie netwerken in Kenia, Airtel geeft de meeste mogelijkheden voor prepaid. Probeer dus eens een ander netwerk.

@eric Dankjewel voor je reactie!

Ik heb hier een lokale esim met data en sms/belminuten. Via de Odido app heb ik ingelogd en mijn account met 10 euro opgewaardeerd - daarvan heb ik bevestiging gekregen. Echter probeer ik nu met mijn Nederlandse telefoon nummer via alle netwerken een SMS te verzenden om te zorgen dat mijn nummer actief blijft, en dat lukt niet (foutmelding blijft ‘Niet afgeleverd’)

Niet afgeleverd is iets anders dan "niet verzonden". Probeer eens te sturen naar je eigen NL nummer.

@eric Elk nummer wat ik probeer krijgt een rood uitroepteken ‘Niet afgeleverd’ en als ik op uitroepteken klik ‘Je bericht is niet verstuurd’ (heb net ook mijn eigen nummer geprobeerd)

Ok, dat bedoel ik , niet verstuurd..ik ga er wel vanuit dat je een netwerk verbinding hebt, die vraag had je nog niet beantwoord. Nog een testje dat er niks mis is met je sim is dan om je te laten bellen.  Je hoeft niet op te nemen,  dan kost het ook niks. En dan iemand uit Nl jouw een sms laten sturen. Komt dat allemaal aan?

@eric Ja, ik heb een actieve netwerk verbinding, en gebeld worden en sms’jes ontvangen op mijn NL nummer kan ook nog steeds..

Ok, check dan eens het smsc adres (berichtencentrale) dat zou met +31626 moeten beginnen..

Reageer