Skip to main content

Beste Odido, 

Ik woon en werk in het buitenland en heb een prepaid simkaart van Odido (voorheen t-mobile). Van het ene op het andere moment is de verbinding weggevallen waardoor ik geen SMS meer kan ontvangen en niet meer gebeld kan worden. Er is niets met de telefoon gebeurd (geen val of contact met water o.i.d.). De telefoon werkt met een andere simkaart en ik heb ook geprobeerd of de prepaid kaart het wél doet in een andere telefoon, helaas zonder succes. 

Helaas kan ik niet langs een winkel komen. Daarom heb ik eerder vandaag telefonisch contact opgenomen om te vragen of er een oplossing voor dit probleem is. Er werd aangeboden om een nieuwe simkaart op te sturen. Maar als ik het goed begrepen heb moet ik een SMS ontvangen op de oude simkaart voor de activatie. Een SMS is tevens ook nodig om in te loggen in mijn Odido. Is er een andere manier om de nieuwe simkaart te activeren? Is er ook een mogelijkheid om te controleren of de simkaart nog aangesloten is bij het netwerk?

Met vriendelijke groeten, 

Pieter

hoi @Pieter3012 ,

Hoe lang geleden is het dat je zelf gebelt hebt, een sms hebt verstuurd, data hebt verbruikt of een opwaardering hebt gedaan? Als dit langer dan 6 maanden geleden is, dan is je simkaart afgesloten.

Je kan dit controleren door met een werkende telefoon te bellen naar het 00316xxxx nummer en dan te kijken wat er gebeurt. Kom je in een voicemail of hoor je “dit nummer is niet in gebruik"?

Hoi,

Ik heb de simkaart volgens mij nog wel gebruikt om te bellen in de afgelopen 6 maanden. Mocht de simkaart afgesloten zijn, hoe kan deze dan weer geactiveerd worden?

Hoi @Pieter3012 

ALs een prepaid simkaart is afgesloten, dan is het niet meer te activeren. Je kunt natuurlijk wel een nieuwe prepaid simkaart bestellen op een Nederlands adres en dan laten doorsturen. Dat zal een nieuw nummer zijn.

Maar zoals ik aangaf, doe eens een test door met een ander toestel naar jouw nummer te bellen. Wat hoor je dan?

Dankje. Ik had dat eerder al geprobeerd en ik kan niet meer gebeld of gesmst worden. Mijn vraag was eigenlijk of er een manier is om vanuit Odido te controleren of mijn simkaart niet stuk is maar gewoon gedeactiveerd is. 

En een andere vraag is of er dus een manier is om de nieuwe simkaart te activeren zonder een sms te ontvangen (dit zou ook mogelijk moeten zijn wanneer de simkaart verloren is o.i.d.).

De oude prepaid kaart is dus gedeactiveerd. Je kunt een nieuwe bestellen of laten halen in een Odido winkel. Die persoon kan dan ook de activatie doen, als dat voor prepaid al nodig is. Daarna stuurt hij/zij de sim naar jou door.

Reageer