Skip to main content
Vraag

Samen Unlimited verkeerd aangemaakt maar kan niet worden gewijzigd

• October 7, 2026
  • 1 reactie
  • 9 Bekeken

Recent ben ik overgegaan naar Odido, met Internet / TV en 3 mobiele abonnementen (waarvan 1 kind SIM)
Vanzelfsprekend is het de bedoeling om zoveel als mogelijk, te koppelen voor voordeel.

Echter bij het bestellen, is het niet / slecht aangegeven hoe je een samen unlimited voor elkaar krijgt.

Daarom heb ik elk abonnement apart aangevraagd, waardoor er 2 losse unlimited abonnementen afgesloten zijn. Deze blijken achteraf niet aan elkaar te koppelen voor de samen unlimited, terwijl mijn logische gedachte was, als het op hetzelfde adres is afgesloten dit mogelijk vanzelf zou gaan.

Vandaag heb ik een uur (echt waar) aan de telefoon gehangen met de klantenservice die allemaal mee gaan in mijn verhaal, maar helaas in het systeem niks voor elkaar krijgen om dit achteraf te doen. Wel ontstond er een idee om van één 06 nummer het abonnement op te zeggen, en opnieuw af te sluiten op de juiste manier. Dit zou mij 9,50 kosten voor een nieuwe SIM kaart, maar oké hier had ik vrede mee.

Iemand is hier erg druk mee geweest, en komt uiteindelijk met het verhaal dat de bedenktijd is verlopen en hierdoor het idee niet uit te voeren is.

Afgelopen 28 September om 8.30u zijn de nummers overgezet op de Odido SIM en gebruiken we dus eigenlijk pas de Odido diensten. Hoe krom zou zou het zijn dat vandaag 7 Oktober de bedenktijd verlopen zou zijn van 15 dagen, zo lang gebruiken we de SIM nog niet eens. Daar komt bij dat het allemaal erg onduidelijk is tijdens het afsluiten. Je kunt niet direct een hoofd abonnement aanmaken en daarna direct een 2e die in de samen Unlimited valt. Dat kan blijkbaar pas, als de andere al geheel in gebruik is waardoor je dus niet met alle 06 nummer tegelijk over kunt in een huishouden.

Graag zie ik alsnog een oplossing voor bovenstaande Voor alsnog ben ik erg tevreden met de diensten en dat zou ik ook graag willen blijven. Het betreft enkel het ontbinden van één contract die vervolgens opnieuw word afgesloten, binnen wat mij betreft de bedenktijd.

1 reactie

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 7, 2026

Hallo ​@Gijs Foppen 

De bedenktijd gaat in zodra je bestelling is geplaatst.

Je zou nu wel klantvoordeel moeten hebben en voor het abonnement dat eigenlijk een samen unlimited abonnement moet zijn kiezen voor unlimited Start (ook 20 euro) indien er geen andere oplossing komt?