Beste T-Mobile community,
Ik heb onlangs mijn abonnement voor de derde keer verlengd, en heb eigenlijk voor het eerst een best wel onaangename ervaring gehad. Omdat ik een beetje in de knoop zit met wat nu mijn rechten zijn en wat ik het beste kan doen met de situatie, wil ik het graag delen in de hoop dat iemand tips heeft over wat ik nu het beste kan doen.
Het is als volgt gegaan: ik heb online mijn abonnement verlengd voor 1 jaar, met nieuwe telefoon, en aangegeven deze in de winkel op te willen halen. Ik kon het niet thuis laten bezorgen deze keer. Ik kreeg een SMS-herinnering voor het ophalen, en ben naar de winkel gegaan.
In de T-Mobile store werd mij vervolgens verteld dat de verlenging niet in het systeem te vinden was maar dat dat geen probleem was, want dat zouden ze wel oplossen. Volgens de verkoopster was mijn vorige bundel (stel bij & stel samen) veel voordeliger dan de “nieuwe” variant, en als ik de telefoon in één keer zou betalen zou ik die bundel kunnen behouden. De verkoopster zei dat ik de bon goed moest bewaren voor als er iets was, aangezien ik de telefoon nog niet in handen had gehad. Enigszins overdonderd door het hele gebeuren heb ik ingestemd, wat natuurlijk niet al te slim is.
Thuis aangekomen kom ik erachter:
(1) dat het scherm van het mobieltje pijn doet aan mijn ogen na gebruik langer dan een paar minuten. Inmiddels enkele dagen verder is dit nog steeds zo, tot op het punt dat ze zichtbaar rood en opgezwollen zijn - behoorlijk vervelend dus. Bij navraag is mij verteld dat ik hem niet mag ruilen, omdat ik hem in de winkel heb meegekregen en dus had moeten weten dat dit zo was.
(2) dat ik volgens het contract wat naar mij toegemaild is mijn oude bundel niet heb behouden, maar gewoon het nieuwe abonnement heb gekregen. Ook staat er in mijn contract dat het voor twee jaar is, niet 1 jaar, zoals ik had aangegeven. Ik heb dus voor niets het mobieltje helemaal in een keer betaald, en heb een ander contract gekregen dan waar ik om had gevraagd.
Ik snap dat veel hiervan valt onder de noemer “had je maar beter op moeten letten,” en ik baal er ook flink van dat ik dat niet heb gedaan. Helaas zit ik nu met een ander abonnement dan waar ik om had gevraagd, en een mobieltje wat ik niet kan gebruiken, en ik weet even echt niet wat ik er nu moet doen. Heeft iemand raad?
Heel erg bedankt alvast,
Jan