Skip to main content
Beantwoord

Prepaid tegoed afgeschreven zonder dat ik gebeld heb

  • 19 July 2024
  • 8 reacties
  • 86 Bekeken

Hallo,

Wéér is er een in een paar dagen tijd zo'n 8 euro van mijn prepaid beltegoed afgeschreven en nergens kun je zien of controleren waar dat dan aan besteed zou zijn, slechte zaak!

Ik heb daarbij ook nog een mb tegoed maar dat is voor internet buitenshuis.

Bovendien heb ik de afgelopen week niet gebeld via odido prepaid bellen, misschien alleen 1 keer kort via Voipwise maar daar betaal ik bij Voipwise al voor. En dat was maar 3 minuten. 

Ik wil zsm overstappen naar een andere provider, met prepaid moet dat geen probleem zijn. Ik vertrouw dit niet, Odido kan van alles afschrijven zonder dat ze inzichtelijk maken waar je dan heen gebeld zou hebben en hoelang.

hoe wordt ten onrechte afschrijven gecorrigeerd?

vr. groet, Jet

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hnuys 

Waarschijnlijk heb je betalen per MB aan staan. Wanneer je telefoon contact maakt met 4G dan wordt er 1 euro gereserveerd voor het gebruik van internet en zodra die 1 euro is verbruikt wordt er weer 1 euro gereserveerd.

Met 1 euro kan je 10 MB verbruiken (€0,10 per MB) dus dat kan snel gaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Jet, wat @Waqqas zegt klopt helemaal. Internet per betalen per MB staat inderdaad aan.

 

Bedankt voor de reactie, maar hoe zet ik dat dan uit?

En ik gebruik betalen per mb voor internet buitenshuis, heb dit eerder gehad en je moet toch kunnen Bellen via een zelfgekozen manier en niet dat dit je ahw opgedrongen wordt en je in no time euro's kwijtbent.

Dit had ik bij vorige provider nooit dus als dit niet anders kan ben ik gauw weg bij odido 

Dit lijkt bijna diefstal? ik heb een telefoontje betaald via voipwise en dat dus daar al betaald én er is geld van mijn beltegoed afgeschreven. 

groetjes van  Jet

Reputatie 7
Badge +15

@Hnuys 

Door een bundel aan te schaffen schakelt betalen per MB uit, ook is betalen per MB automatisch uit na 365 dagen.

Bedankt Waqqas , dan doe ik dat maar totdat ik een overstap kan regelen want ik vind dit wel erg lastig en wordt ook nergens geïnformeerd of gewaarschuwd hiervoor. Niet inzichtelijk. 

Nu word ik dus min of meer gedwongen tot zo'n bundel om dit uit te schakelen......

Maar veel dank voor de uitleg, dat waardeer ik!!

groetjes van Jet

Reputatie 7
Badge +14

Waar zou je voor gewaarschuuwd moeten worden? Als je mobiele data verbruikt, dan gaat dat van het beltegoed af. Met prepaid is het inderdaad lastiger dan met een (klein) abonnement, elke MB kost extra geld. Mijn advies is om onder instellingen/mobiele netwerken/sim beheer “mobiele data”UIT te zetten. Dan kan je telefoon alleen van wifi gebruik maken totdat jij het vinkje weer op “mobiele data”AAN zet.

Ja, maar ik gebruikte bij een telefoontje Voipwise en niet de per mb bundel van Oidido, nu is er geld bij beide afgeschreven!!

Mobiele data staat al standaard uit bij mij, maar als ik via Voipwise WiFi bel gaat er ook geld van mijn Oidido beltegoed af.

Bij eerdere providercen ook andere telefoon met andere provider gebeurt dit nooit én kun j e zien waar je heen gebeld hebt. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Volgens mij haal je toch echt een paar zaken door elkaar. Maar spookdata bestaat niet, dus als er een MB charge heeft plaatsgevonden,  dan ia die mobiele data ook verbruikt. Als je via voipwise belt worden er geen belminuten op je Odido in rekening gebracht.

Reageer