Hallo @canters83 ,
Wanneer je jouw prepaid simkaart in de laatste 6 maanden niet hebt gebruikt voor internetten, bellen of sms'en dan wordt deze geblokkeerd. Je kan hem dan dan meer deblokkeren en je nummer meenemen.
@soepkip67 mijn internet werkt wel
Hallo @canters83 ,
Kon je voor 1 juli nog wel bellen?
Het kan zijn dat je telefoon nog op het 2G netwerk staat ingesteld, dit is per 1 juli gestopt.
Je kan ook nog eens proberen als je het nummer met een ander toestel belt wat je dan te horen krijgt.
Je zou eventueel ook nog bij één van de vernieuwde Odido winkels langs kunnen gaan, zij kunnen je dan eventueel verder helpen bij bijvoorbeeld een defecte simkaart.
@soepkip67 als ik met een ander telefoon bel naar het nummer krijg ik een in bezet toon
Hallo @canters83 ,
Dat is wel vreemd, ik zou even langs een Odido shop gaan. Daar kunnen ze gelijk helpen bij problemen met de simkaart(waar het wel op lijkt). Je hebt de kaart ook al in een ander toestel gedaan en daar hetzelfde resultaat. Dus lijkt me de beste en snelste optie even langs bij een Odido shop.
@soepkip67 ga ik deze week proberen
wat ik ook vreemd vind is als ik 1244 bel dat het nummer niet in gebruik is
Hallo @canters83 ,
Je zegt dat internet wel werkt, maar is dat via de prepaid bundel of via Wifi thuis?
Als dit via de wifi is kan het zijn dat je prepaid wel geblokkeerd is als je er 6 maanden niet mee gebeld, internet gebruikt hebt of sms’sjes verzonden hebt.
@soepkip67 internet is via de sim wifi helemaal uit staan
@soepkip67 het was waarschijnlijk een storing ik denk persoonlijk dat te maken heeft gehad met de naamswijziging van T-Mobile naar Odido want gister ochtend stond er T-Mobile en gister avond Odido
alleen nu heb ik de vervangende simkaart voor niks aangevraagd
Hallo @canters83 ,
Was je hiervoor bij een shop geweest? Misschien hadden zij jouw wel kunnen vertellen of het daar aan lag.
Begrijp ik uit jouw reactie, dat je ook weer kan bellen en ze jou ook kunnen bellen?
nee was gister niet bij een shop geweest heb gister wel de klantenservice gesproken
en die gaven mijn aan dat de sim defect zou zijn ( echter werk de sim wel goed en blijft bij mij alleen de optie over dat het heeft te maken met de naamswijziging van T-Mobile naar Odido
want er was ook geen storing in mij buurt.
Hallo @canters83
Wat je beschrijft lijkt op de problemen die ik sinds 1.5 week heb met mijn prepaid simkaart.
Je kunt dit nalezen in de Odido Community met het volgende onderwerp:
Oorzaak ligt mogelijk niet in de simkaart. Maar dat lees je wel in mijn ervaringen. Ik ben benieuwd welke type mobiel je hebt. Odido heeft waarschijnlijk voor de 95% meest gangbare mobieltjes/smartphone de netwerksetting aangepast, maar een deel nog niet.
Groeten,
Rob
@RobWegh wat naar om te lezen
ik zelf heb een Samsung Galaxy s10 en de s23
beide gevallen kreeg ik op me telefoon de netwerk van T-Mobile staan pas naar 24 uur kreeg ik pas de Olido netwerk wat ik ook gedaan hem is me mobiel volledig resetten maar inderdaad denk ik dat de sim kaart nog niet was de ge update was T-Mobile / Olido