Skip to main content
Vraag

Prepaid nummer werkt niet meer in Brazilië, mogelijk door inactiviteit

• October 11, 2026
  • 1 reactie
  • 11 Bekeken

Hallo allemaal,

Ik woon in Brazilië en heb al jaren een Odido prepaid nummer (vroeger T-Mobile). Sinds kort kan ik niet meer bellen en geen sms meer versturen met deze simkaart.

Ik denk dat ik minimaal één keer per 6 maanden moest bellen of sms'en om het nummer actief te houden, en dat ik die termijn heb gemist. Ik heb geen waarschuwings-sms gezien, maar die kan ik ook gemist hebben.

Mijn vragen:

1. Hoe kan ik controleren of mijn nummer is geblokkeerd of definitief is opgezegd wegens inactiviteit?

2. Als het nummer geblokkeerd is, kan het dan opnieuw worden geactiveerd en kan ik het nummer behouden? Dat is erg belangrijk voor mij.

3. Kan dit ook vanuit het buitenland geregeld worden, bijvoorbeeld via chat of WhatsApp, omdat ik niet in Nederland ben?

4. Of kan het ook een roamingprobleem zijn? Ik las dat prepaid buiten de EU minder roamingafspraken heeft.

Wie kan mij helpen? Ik deel mijn nummer en klantgegevens graag via een privébericht met een moderator.

Alvast bedankt!

1 reactie

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 11, 2026

Het makkelijkst is met een ander nummer naar dat NL nummer te bellen. Hoor je "nummer bestaat niet", dan is het inderdaad opgeheven en niet te herstellen. Dat is het risico van prepaid kaartjes. Een klein abonnement is een stuk veiliger en kent inderdaad meer roaming overeenkomsten.