Skip to main content

Ik zou graag willen weten als ik overstap naar een andere provider of ik mijn mobiele nummer mee kan nemen?

En of er nog kosten zijn als ik iets eerder overstap?

Je kunt 4 maanden voor afloop van een abonnement een nieuw abonnement afsluiten bij een nieuwe provider.  De dag van de daadwerkelijke overstap is dan aansluitend aan dat van je huidige abonnement. 

Als je eerder wilt overstappen kun je een afkoop aanvragen bij de klantenservice.  Je betaald dan na 1 maand opzegtermijn voor de rest van de contractstermijn 50% van het maandbedrag. 

En hoe zit het met mijn mobiele nummer kan die gewoon mee?

@frank190189 Als je dat via je nieuwe provider kan regelen dan kan dat!

Overstappen met nummerbehoud. Let op dat je nieuw provider dat wel ondersteunt 

Overstappen naar andere provider met nummerbehoud

Wil jij met nummerbehoud ? Dat kan. Geef bij het afsluiten van een nieuw mobiel-abonnement aan dat je je eigen nummer wilt behouden. De nieuwe provider checkt bij de oude provider wanneer jouw abonnement afloopt en regelt dan een nieuwe simkaart voor je met daarop je eigen nummer.

Bij de meeste providers kun je gratis nummerbehoud aanvragen als je overstapt. Soms moet je de aanvraag binnen een bepaalde periode doen na de afloop van je huidige abonnement. Kijk vóór het overstapproces goed naar de voorwaarden omtrent nummerbehoud bij je oude én nieuwe provider.

Overstappen naar een andere telefoonprovider met nummerbehoud kan alleen na de einddatum van je abonnement. Wil je toch eerder naar een andere provider met je huidige nummer? Dan moet je eerst je abonnement afkopen. Als je je abonnement afkoopt, kun je wel eerder overstappen naar een andere telefoonprovider.

Let op: als jij je nummer wilt meenemen naar een andere provider, hoef je je contract niet zelf op te zeggen.

Bedankt, Het is al geregeld kpn neemt mijn nummer over.

Reageer