Skip to main content
Beantwoord

Overgebleven MB's meenenen

  • 1 July 2023
  • 3 reacties
  • 539 Bekeken

Waarom worden mijn overgebleven mb's van vorige maand niet meegenomen naar de maand erna? Maandelijks worden mijn mb's opnieuw met 12GB vervuld. Van vorige maand had ik nog ongeveer 7GB over. Nu is mijn nieuwe maand ingegaan met 12GB. Een bekende van mij gebruikt jullie service ook, en behoudt zelfs de overige gebleven mb's van de afgelopen maand (tot 3 maanden) samen met de volgende maand. Hoe zit dat? 

Simpel gezegd, omdat je er niet voor betaald. Producten waarbij je de overgebleven mb's niet mee kunt nemen naar de volgende maand zijn om die reden goedkoper dan producten waarbij dit wel zou kunnen.
Je koopt dus niet een bepaald aantal MB's, je koopt het recht om die hoeveelheid tot maximaal eind van de maand te kunnen gebruiken. En juist door het feit dat niet iedereen dit op gebruikt kan het product goedkoper aangeboden worden. Kort gezegd, als je ze wel zou kunnen meenemen zou je ook meer per mb moeten betalen.

Ook zorgt dit systeem ervoor dat het technisch en boekhoudkundig makkelijker is om het mogelijk te maken dat je maandelijks je bundel kunt wijzigen, omdat je op deze manier elke maand op nul begint/eindigt, en er dus bij een bundelwijziging (wat technisch gezien eigenlijk gewoon een nieuw contract is) geen eindafrekening hoeft te komen, wat ook weer tot extra kosten en dus een hogere prijs zou leiden.

Bovendien maakt dit systeem het ook mogelijk om (een maand lang per keer) unlimited MB's te hebben. Anders zou iedereen immers gewoon één maand unlimited nemen, daarna de bundel wijzigen en dan de rest van zijn leven onbeperkt MB's over kunnen hevelen naar de volgende maanden.

Long story short: je mb's niet mee kunnen nemen zorgt er voor dat:

  • je een goedkopere dienst hebt
  • het mogelijk is dat je maandelijks je bundel kunt wijzigen
  • unlimited data mogelijk is

 


 Een bekende van mij gebruikt jullie service ook, en behoudt zelfs de overige gebleven mb's van de afgelopen maand (tot 3 maanden) samen met de volgende maand. Hoe zit dat? 

Hoi @Smaria 

Dat zal zeker geen t-mobile product zijn wat jouw bekende heeft. Deze propositie is ooit door Telfort gehanteerd, maar die bestaat niet meer.


(verwijderd) 


Reageer