Skip to main content

Hallo,

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn contract vroegtijdig opzeg? En hoeveel dat zou kosten.

Hoi, dat kun je eenvoudig berekenen door

1. Een maand opzegtermijn, 100% van de abonnementskosten
  2. De resterende maanden van je contract voor 50% van de abonnemtskosten
  3. De eventueel resterende mobiel toestel afbetaling

Als je dit wilt kan de klantenservice dat voor je in gang zetten. Dan volgt uiteindelijk een slotnota.

Hey Eric,  

ah oké, zou jij dit voor mij kunnen regelen? Of hoe werkt het precies?

krijg ik dan een mail met een betaalverzoek?

Hallo @Garfield2468 

Gaat het om een mobiele abonnement.

Bij vroegtijdig opzeggen betaal je 50% van de resterende abonnementskosten zonder kortingen + het resterende toestelkrediet indien van toepassing, houdt ook rekening met een maand opzegtermijn.

Als je klantnummer in je community profiel staat dan kan een moderator direct voor je kijken hoeveel je precies moet betalen.

Mijn klantnummer staat nog niet in mijn profiel.

zou ik die hier kunnen sturen? Dat er dan even iemand kijkt.

Heb hem toegevoegd aan mijn profiel

Hallo @Garfield2468, welkom op onze Community! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***6943. Daarbij zie ik dat je nog in contract zit tot en met 17-9-2025. Zoals Eric & Waqqas aangeven, betaal je bij een afkoop 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan. Houd rekening met een maand opzegtermijn. Als ik de opzegging vandaag voor je verwerk, kan deze op zijn vroegst worden stopgezet op 20-09-24. Voor de berekening ga ik ook van deze datum uit. Het kost je dan in totaal € 217,49. 

Als je hiermee akkoord gaat, moet ik alleen nog een extra verificatie bij je uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Hiervoor zal ik een verificatiecode per SMS naar het nummer versturen. Als je die kunt delen, kan ik de opzegging voor je in orde maken. Laat maar gerust weten wat je zou willen! 😄

Hey,

gisteren had ik gebeld met Odido en daarbij werd mij verteld dat ik mijn anderen abonnement alvast moest afsluiten met nummerbehoud en dat mijn nieuwe provider het dan met jullie zou regelen. Zou u kunnen kijken of er toevallig al contact geweest is?

Hallo @Garfield2468 

Je wilt naar een andere provider met dit nummer?

Je kan ook kiezen om je abonnement hier op te zeggen en je abonnement om laten zetten naar prepaid, daarna kun je een nieuwe abonnement met nummerbehoud aanvragen.

Hallo @Waqqas 

gisteren heb ik al een nieuw abonnement afgesloten via Belsimpel bij een provider. Wordt het dan ook geregeld? Dat werd mijn in ieder geval wel via de telefoon verteld. Dat ik het nieuwe abonnement met nummerbehoud moest afsluiten en dat jullie het dan met de nieuwe provider zouden regelen. Ook werd er gezegd dat ik dan automatisch een eind rekening zou krijgen. 

hoi @Garfield2468 ,

Dat is helaas niet helemaal juist. Je hebt waarschijnlijk ook nog niet de sms bevestiging van nummerbehoud gehad. Als een nieuwe provider namelijk een nummerbehoud verzoek stuurt naar een andere provider dan moet die valideren of de aangevraagde datum past binnen het contract. Dat zal nu niet het geval zijn omdat je de afkoopsom van Odido nog niet geregeld/geaccepteert hebt. Als je dat wel doet zal Odido het verzoek van de nieuwe provider wel goedkeuren. Dus belangrijk dat je eerst op de post van @Pharwin van Odido reageert. Dan stuurt hij jou persoonlijk een code om te valideren dat jij daadwerkelijk de eigenaar van het nummer bent. Dan zet hij de opzegging in gang. De datum van overstappen is altijd minimaal 1 maand na het daadwerkelijk invoeren van de opzegging in verband met het opzegtermijn.

Ah oké, dus als ik daarop reageer komt het goed? Heb namelijk al wel betaald voor het toestel. 

@Pharwin van Odido helemaal goed, zou jij mij de code kunnen sturen? 

@Garfield2468 Yes, ik heb zojuist de code naar je verstuurd. Als je die kunt delen, ga ik de opzegging voor je in orde maken! Zodra de opzegging verwerkt is, kun je bij Belsimpel Nummerbehoud aanvragen en zal je nummer na die maand opzegtermijn worden overgenomen, komt helemaal goed! 

Reageer