Beantwoord

Opheldering gevraagd over onveranderde datategoed

  • 22 April 2024
  • 6 reacties
  • 64 Bekeken

Beste communityleden,

Op mijn adres hebben we in totaal 3 mobiele abonnementen.

Ondanks dat ikzelf een abonnement van 2 GB heb en profiteer van 2 GB klantvoordeel, blijft mijn totale databundel slechts 4 GB. Ik had verwacht dat er in maart een verdubbeling van de data zou plaatsvinden, maar zelfs in april is mijn mobiele databundel nog steeds 4 GB.

Hebben anderen ook vergelijkbare ervaringen of hebben jullie enig idee waarom mijn datategoed niet is verhoogd?

Alvast voor de reactie!

icon

Beste antwoord door eric 22 April 2024, 15:24

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @julisca22 

Als je een abonnement van na september 2023 hebt , een Odido Hello abonnement, dan is bij de verdubbeling van de data van 2 GB naar 4 GB hetzelfde eindresultaat gebleven. Klantvoordeel gaf namelijk voor alle “limited” abonnementen al 2 GB extra.

Een abonnement van 10 GB krijgt er niet 2 bij maar 10 en bij een 20 Gb komt er 20 Gb bij.

 

Dan begrijp ik er helemaal niets meer van. Kennissen met een 7 GB abonnement krijgen 16 GB, en anderen met een 3 GB abonnement ontvangen zelfs 10 GB. Het lijkt wel absurd dat mensen met een 2 GB abonnement slechts 2 GB extra krijgen via klantvoordeel.

Reputatie 7
Badge +14

Dan begrijp ik er helemaal niets meer van. Kennissen met een 7 GB abonnement krijgen 16 GB, en anderen met een 3 GB abonnement ontvangen zelfs 10 GB. Het lijkt wel absurd dat mensen met een 2 GB abonnement slechts 2 GB extra krijgen via klantvoordeel.

Het hangt er echt vanaf welk abonnement je hebt. Is het een oud T-Mobile of Tele2 abonnement, dan kan het weer anders zijn dan de nieuwe lineup van Odido, met de Hello abonnementen.  

Het lijkt erop dat er twee verschillende rekensystemen zijn voor standaardabonnementen en afwijkende abonnementen. 

Reputatie 7
Badge +14

Het lijkt erop dat er twee verschillende rekensystemen zijn voor standaardabonnementen en afwijkende abonnementen. 

Dat klopt. Je hebt de afwijkende/oude abonnementen met de oude voorwaarden en oude prijzen van T-Mobile en Tele2. Deze zijn nu ook Odido gaan heten, maar aan de prijzen en voorwaarden is niets gewijzigd. Deze abonnementen hebben klantvoordeel dataverdubbeling erbij gehad.

De standaard Odido Hello abonnementen, voor nieuwe en verlengingen vanaf september 2023 hadden 2 Gb extra bij klantvoordeel. Dat is nu dus geworden “dubbele data” bij klantvoordeel. Bij 2GB abonnementen hetzelfde resultaat, bij 10 GB en 20 GB heeft het meer effect. Je hebt ook bundel flexibiliteit. Je kunt dus via je My-Odido omgeving elke maand de bundel verhogen/verlagen. Kies je nu voor 10 Gb, dan krijg je dus 20 Gb met klantvoordeel. Dat kost € 3,50 meer.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Julisca, van harte welkom op de Community en superleuk dat jullie 3 abonnementen bij ons hebben! Wat @eric aangeeft klopt helemaal. Het verschilt per abonnnement of je het extra cadeau ontvangt en hoeveel per bundel. Ik heb direct op je e-mailadres gezocht en ik kom op 2 abonnementen uit. Hier geef ik je graag meer duidelijkheid over:

  • Abonnement 1 (06***03): Oud Go-abonnement. Je bent van 1 GB naar 2 GB data gegaan en daardoor ontvang je dubbele Klantvoordeel van nog eens 2 GB = 4 GB
  • Abonnement 2 (06***90): Nieuw Hello-abonnement. Dit is waar Eric zijn screenshot van toepassing is. Geen cadeau, wel dubbele Klantvoordeel die al in het abonnement zat: van 2 GB naar 4 GB.

Ik hoop dat je hiermee meer duidelijkheid hebt. Mocht ik het 3e abonnement nog voor je kunnen controleren, zet het nummer dan even in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! 😊

Ps. Van 7 GB naar 16 GB klopt niet. Van 3 GB naar 10 GB wel. Met een oud T-Mobile (Go) of Tele2 abonnement ontvang je met een databundel van 3 GB namelijk een cadeau van 2 GB waardoor je uitkomt op 5 GB en vervolgens verdubbelde Klantvoordeel van 5 GB ontvangt en zo kom je inderdaad uit op 10 GB.

Reageer