Beantwoord

Onterechte BKR registratie

  • 20 September 2023
  • 2 reacties
  • 277 Bekeken

Hallo,

Ik heb een onterechte BKR registratie, hier kwam ik op 15-09-2023 achter bij het aanvragen van een hypotheek, die we nu dus niet kunnen krijgen.

De ontdekte feiten:

  • Er zijn 2 verschillende telefoon krediet leningen afgesloten bij tele 2 op dezelfde dag in 2018.
  • Ik ben pas sinds 2021 klant bij tele 2.
  • Ik heb nooit een betalingsachterstand gehad bij tele 2, gecontroleerd door de klantenservice van Odido op 15-09-2023
  • De leningen zijn afgesloten op een adres waar ik nooit woonachtig ben geweest, ik ben bereid dit te bewijzen door een uittreksel van BRP register met adreshistorie.
  • Ik heb nooit een toestel op afbetaling genomen, altijd een los toestel met sim only abonnement.
  • Ik heb nooit op mijn adres een aanmaning ontvangen.
  • Ik heb nooit telefonisch, via de post/e-mail bericht gehad van een betaalachterstand met mogelijk een BKR registratie tot gevolg, bij het risico op een BKR registratie hoort altijd een bericht gestuurd te worden + een oplossing om dit te voorkomen.
  • Ik heb contact gehad met de klantenservice en doorgegeven dat in mijn BKR 2 bedragen van 384 euro genoemd staan, ik krijg daarna op 18-09-2023 van de afdeling incasso een bericht dat het bedrag nu 2847,96 euro zou zijn + de werkwijze hoe dit kan worden betaald, op mijn andere hierboven genoemde feiten/vragen wordt niet ingegaan.

Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat ik in 2016 mijn ID kaart ben verloren, waardoor iemand wel mijn naam/geboortedatum en BSN zou hebben kunnen gebruikt. Of er zou vanuit tele 2 een fout zijn gemaakt bijvoorbeeld foutief invoeren van gegevens.

Wat ik graag zou willen van Odido:

  • De medewerking om mij te laten bewijzen dat deze lening niet van mij is en door identiteitsfraude is afgesloten.
  • Een verwijdering van de BKR registratie.
  • De contracten die horen bij de leningen wil ik ontvangen, ik wil weten om wat voor toestel het gaat, welk telefoonnummer erbij hoort, waar het toestel heen is gestuurd of opgehaald en door wie ondertekend voor ontvangst.
  • Ik wil een overzicht hoe het bedrag kon oplopen naar 2847,96
icon

Beste antwoord door Cristien 20 September 2023, 17:35

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Manonn09  Wat een nare zaak! Heb je in ieder geval bewijs van aangifte dat je ID was verloren?  verklaring van vermissing! 
Het lijkt mij dat je zo’n verklaring (bewijs) wel nodig hebt om te bewijzen dat jij het niet was!

Om fraude van uw oude reisdocument te voorkomen, is het verstandig uw gestolen of verloren reisdocument zo snel mogelijk te laten registreren. Dit kan bij uw gemeente of bij de politie.  

Hopelijk berust alles op een misverstand en kan je bewijzen dat jij het niet was!

Sterkte.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Manon, allereerst van harte welkom op de Community! Even zachtjes uitgedrukt; wat een nare situatie. Hier helpen we je uiteraard met alle liefde bij. Stuur je mij even een privébericht (klik op mijn naam en dan op 'Stuur bericht’) met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan duik ik er voor je in. Ik zal wat tijd nodig hebben om met diverse afdelingen te schakelen, maar weet dat we ermee bezig gaan! Voor updates kun je me uiteraard altijd een berichtje sturen.

Ik zie je berichtje tegemoet en neem de tips van @CrisTien ook absoluut door om te zien of je in de tussentijd nog iets kunt of moet regelen.

Groetjes,

Marciano

Reageer