Skip to main content

De verlenging van mijn abonnement werd geweigerd omdat ik foutief de status 'onder bewindvoering' heb gekregen. Ik sta niet en heb nog nooit onder bewindvoering gestaan. Gekke fout, maar online nazoeken blijkt dat sinds Odido de boel overnam meerdere klanten dit is overkomen.
Contact hierover moet dan via de email naar een afgeschermde afdeling waar een verwerkingstijd van max 14 dagen voor staat. Ik heb een email gestuurd en om uitleg gevraagd hoe dit gebeurd is en of dit op korte termijn verwijderd kan worden. Je krijgt geen antwoord, zelfs geen ontvangstbevestiging. Als je vervolgens belt met de klantenservice omdat er al 10 dagen zijn verstreken en je hoort niets, en na 30 minuten iemand spreekt, hoor je doodleuk dat je gewoon moet wachten totdat de 14 dagen om zijn. Intern kunnen ze contact opnemen maar hebben dan zelf ook een wachttijd van 14 dagen voordat hun interne 'ticket' wordt behandeld. Dat is flauwekul, en als het geen flauwekul is dan is dit bedrijf bureaucratischer dan de belastingdienst, dat is best knap.

U raadt het al, de 14 dagen zijn vandaag voorbij en.... geen bericht. Ik kan het scenario nu uitspellen: Odido neemt contact op en vraagt om toch nog heel even geduld te hebben, want we hebben onze collega erop gewezen dat de 14 dagen verstreken zijn / of de afdeling is heel druk blabla (dit lees je dus bij eerdere ervaringen van andere klanten, er is niemand die binnen de 14 dagen geholpen is en dit online bevestigd heeft). Dit voelde ik al de eerste dag aankomen toen de email verstuurd werd, dat dit weer zo'n vreselijke blackhole klantenservice ervaring wordt.

Ik ben al klant sinds BEN (voor T-Mobile en later Odido het overnam). Ik voel me hier totaal niet serieus genomen, de fout ligt bij Odido, dat kan gebeuren maar je zou verwachten dat men zoiets dan serieus opneemt.
Odido gaat het voor elkaar krijgen dat ik na 25 jaar ga overstappen, en ik ben echt heel trouw (of noem het gemakzuchtig) in dit soort dingen.

Ik heb deze review op Trustpilot gezet, en kreeg het verzoek om een topic te starten op dit platform, zodat er contact met mij kan worden opgenomen.

 


Goedemorgen Teun, dit is uiteraard nooit onze bedoeling geweest. Mijn oprechte excuses dat dit gebeurd is! We waarderen het dat je al zo lang klant bij ons bent en dat willen we graag zo houden. Ik wil het voor je oplossen en ik heb er daarom direct werk van gemaakt door een collega bij de afdeling Incasso te vragen of hij mij hier meer duidelijkheid over kan verschaffen. Mocht het inderdaad een fout geweest zijn, dan gaat hij hier vanzelfsprekend mee aan de slag. Meestal is hij redelijk snel met antwoorden, dus ik hoop hier vandaag al bij je op terug te kunnen komen! Als je in de tussentijd nog vragen hebt, dan weet je mij te vinden. 


Bedankt Sam, ik hoop dat we dit vandaag nog kunnen oplossen. 


Hallo Sam, 

 

Heb je inmiddels een update voor me? Alvast bedankt


Goedemorgen Teun, Sam is vandaag vrij, maar ik kreeg zojuist bericht van hem dat de bewindvoeringscode inderdaad onterecht was en dat deze gisteren verwijderd is. Excuses voor het ongemak en Sam vroeg me zijn excuses door te geven dat hij gisteren niet meer bij je is teruggekomen. Laat je het ons weten als je merkt dat de code inderdaad verwijderd is? We horen het graag! 😊


Bedankt voor de update Marciano, dat is goed om te weten. 

 

Ik kan zelf niet zien of dit verwijderd is, daar ga ik nu van uit dan. Ik zou wel graag willen weten hoe waarom ik deze status gekregen heb per ongeluk.

 

Alvast bedankt!


Hi @Teun Schoemaker, ik kan mij goed voorstellen dat je wilt weten hoe dit heeft kunnen gebeuren. Het lijkt er op dat er een technische fout heeft plaats gevonden in ons systeem waardoor de bewindvoeringscode onterecht onder je abonnement is geplaatst. Inmiddels hebben we dit gelukkig opgelost en wil ik je graag nogmaals onze oprechte excuses aanbieden! 🍀


Hi Anouk,

 

Bedankt voor je reply. Ik voel me een beetje een zeikerd, maar met dit antwoord kom ik niet echt verder wat er nou gebeurd is. Hoe kan het als ‘technische fout’ dat het bij mij specifiek gebeurd is en niet bij vele anderen?

 

Thanks


Hoi Teun, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad. Ik ben allereerst blij dat het niet bij vele anderen is gebeurd, maar ik heb het wel bij enkele anderen voor zien komen. Wat er exact is gebeurd is durf ik niet te zeggen. Wellicht een bug in het systeem. Nogmaals excuses voor het ongemak en ik ben blij dat de code inmiddels verwijderd is.


Reageer