Skip to main content

Ik heb gebruik gemaakt van de coulanceregeling om mijn sim-only abonnement kosteloos op te zeggen. Maar ik heb inmiddels meerdere e-mails ontvangen dat ik een schadevergoeding moet betalen en dat er op de eindfactuur ook nog eens 21% in rekening wordt gebracht over de resterende maandelijkse abonnementskosten. Kan iemand van Odido dit voor mij uitzoeken en de schadevergoeding te niet maken? Dit is mij namelijk beloofd!

Alvast bedankt!

Hi @Y Ben Haddou,

Welkom op onze Community, ik help je graag verder! Klopt het dat het hier gaat om telefoonnummer eindigend op ***2380? Ik zie dat het nummer inmiddels is overgezet naar een andere provider en dat je een mail hebt gekregen dat je een afkoopsom moet betalen. Bij een coulanceregeling is dit uiteraard niet de bedoeling, mijn excuses hiervoor. We gaan het voor je oplossen.

De eindfactuur waarop de schadevergoeding wordt berekend is op dit moment nog niet opgesteld. Ik wil je daarom vragen om terug te komen in dit topic zodra de factuur online staat. We zullen de kosten van € 136,91 voor je vergoeden zoals afgesproken! 

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?  

Hi @Y Ben Haddou,

Welkom op onze Community, ik help je graag verder! Klopt het dat het hier gaat om telefoonnummer eindigend op ***2380? Ik zie dat het nummer inmiddels is overgezet naar een andere provider en dat je een mail hebt gekregen dat je een afkoopsom moet betalen. Bij een coulanceregeling is dit uiteraard niet de bedoeling, mijn excuses hiervoor. We gaan het voor je oplossen.

De eindfactuur waarop de schadevergoeding wordt berekend is op dit moment nog niet opgesteld. Ik wil je daarom vragen om terug te komen in dit topic zodra de factuur online staat. We zullen de kosten van € 136,91 voor je vergoeden zoals afgesproken! 

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?  

Hoi Anouk,

Ontzettend bedankt voor jouw snelle reactie! Ja, het nummer eindigt inderdaad op die laatste 4 cijfers. Ik ga ervan uit dat ook de 21% btw over de resterende maandelijkse kosten komt te vervallen, zoals in de e-mail beschreven staat. Ik zal, zoals jij aangaf, terugkomen op dit topic zodra ik de factuur heb ontvangen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Y Ben Haddou

Hoi Anouk,

Ik heb zojuist een sms ontvangen dat mijn nieuwe factuur klaarstaat. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik deze kan inzien. Kun je alsjeblieft voor mij kijken hoeveel de schadevergoeding in totaal bedraagt en, zoals beloofd, deze boete te niet maken? Ik wil ook graag een bevestiging hebben dat de automatische incasso daadwerkelijk is stopgezet.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Y Ben Haddou

Hallo @Y Ben Haddou, ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie inderdaad dat je laatste factuur is opgesteld, maar dat er geen schadevergoeding op is vermeld. Ik zie namelijk dat de collega die het in orde had gemaakt, de afkoopsom al had laten vervallen, vandaar dat deze niet in rekening is gebracht. Je laatste factuur betreft € 45,00 en je zult vanaf nu ook geen facturen meer van ons ontvangen! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Hoi Pharwin,

Bedankt voor je snelle reactie!

Nog even voor de duidelijkheid, wordt deze maand alsnog die 45 euro afgeschreven of komt die te vervallen? Want volgens een van jullie collega’s die ik van de week aan de telefoon had, zou zodra mijn telefoonnummer wordt overgezet naar de nieuwe provider, wat op 30 juli is ingegaan, ook de automatische incasso en dus de maandelijkse betaling stop worden gezet.

Alvast bedankt!

@Y Ben Haddou geen dank! Ik zie inderdaad dat er op deze factuur wordt geïncasseerd voor de periode 26/07/24 t/m 25/08/24. De factuur was opgesteld op de 29e en je opzegging verwerkt op de 30e, waardoor ze elkaar net hebben gekruist. Ik kan de incasso jammer genoeg niet stopzetten, maar geen zorgen, ik ga deze factuur voor je vergoeden. Let op: de factuur zal wel binnen enkele dagen geïncasseerd worden van je bankrekeningnummer. Die kun je dan terugboeken, zodat de eindfactuur open komt te staan in je account. Het bedrag zal dan worden verrekend met de creditnota, zodat je niks meer open hebt staan in je account. Je zult daarna ook geen facturen meer van ons ontvangen! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 😄

Reageer