Skip to main content

Hallo,

Ik kom er net achter dat al een paar keer geld van mijn prepaid beltegoed per mb afgeschreven is, terwijl ik een bundel s voor WiFi heb en belde via WiFi!!! Dit via mijn app Voipwise voor bellen via WiFi internet. 

Dit zou toch niet mogen gebeuren en liep voorheen goed. Odido had mij ook gezegd dat bij gebruik van een bundel er niks afgeschreven wordt van betalen per mb beltegoed. Uiteraard zolang ik via WiFi bel, maar Voipwise loopt via WiFi .Tot een paar weken geleden ongeveer ging dit ook goed. 

Ik wil dit graag gecorrigeerd en vergoed hebben en dat Odido zorgt dat dit niet meer fout loopt. Graag reactie?

het is elke keer wat dus hoop binnenkort tijd te hebben om over te kunnen stappen naar een andere provider. 

mvg Henriette 

Hoi Henriette, wat apart dat het opeens niet meer helemaal goed gaat. Zet je je 06-nummer, geboortedatum, postcode en je huisnummer in je profiel? Kijk ook alvast in Mijn Odido. Wat staat er precies onder je bundel? Is deze actief en staat Betalen per MB uit? Ik hoor het graag van je en dan kijk ik graag met je mee!

[Afbeelding verwijderd door moderator i.v.m. privégegevens] 

Hallo, hiervoor zie je hoe het in mijn Odido staat, verder staat er niks , ook niet als je het aanklikt. 

Ik heb de gevraagde informatie in mijn profiel gezet. (is niet voor iedereen zichtbaar toch he).

Ik heb straks buitenshuis heel even mobiel aangezet en.....wéér geld van mijn beltegoed ipv uit de internet S bundel, zoals dat voorheen goed ging. 

Ik kan niks aan of uit zetten in Mijn Odido. Op mijn telefoon staat mobiel bellen altijd uit tenzij ik dus buitenshuis gebruik wil maken van de internet S bundel.

Inmiddels ben ik al wel zo'n 8 euro kwijt omdat het mobiele steeds berekend wordt bij Voipwise of buitenshuis internet. 

Ik wil buitenshuis mobiel internet gebruiken vd S Internet bundel en niét vanuit prepaid beltegoed!!

Ik snap er niks van. 

Henriëtte 

Hi ​@Hnuys, geen zorgen! De gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en ons, dit is volledig afgeschermd. Begrijp ik het goed dat je buitenshuis gebruik maakt van de app, in de veronderstelling dat je via Wi-Fi belt? Ik vermoed dat het hier aan de app ligt. Deze heeft namelijk een Wi-Fi netwerk nodig, om via het Wi-Fi netwerk te kunnen bellen. Als je buitenshuis belt zonder een Wi-Fi netwerk, dan gaan de minuten natuurlijk uit je bundel. Dit staat los van de internetbundel die je hebt aangeschaft. Dit alleen voor gebruik van internet. Als je buitenshuis belt, gaat het natuurlijk uit je PrePaid-tegoed. Van je Internet S-bundel zie ik dat je wel data hebt verbruikt. Van de 300 MB, heb je inmiddels 15 MB verbruikt, waarvan je nu nog 285 MB hebt. Je verbruikt dus wel uit je internetbundel en niet uit je tegoed. Alleen het bellen buitenshuis gaat van je tegoed af. Internet natuurlijk wel van je bundel. 

Als je wilt kan ik eventueel € 5,00 voor je vergoeden en weer laten bijschrijven bij je tegoed. Laat maar gerust weten wat je zou willen! 

Hallo,

Nee, het is niet wat je schrijft. 

Ten eerste klopt het dat ik 15 mb verbruikt heb, maar dat is van vóór dit probleem. 

Ik heb een internet S prepaid bundel en als ik dab buitenshuis mobiel internet aanzet hoort het verbruik van die bundel af te gaan en NIET van mijn prepaid beltegoed, zoals nu is gebeurd en mij al ong 8 euro heeft gekost.

Een tijdje geleden was mij door jullie uitgelegd dat als ik buitenshuis mobiel internet aanzet dit van de S bundel afgaat en niet van beltegoed. Dat ging tot vóór kort goed maar nu gaat het ten onrechte wéér van prepaid beltegoed af, terwijl ik een internet S bundel heb gekocht, juist om dit te voorkomen!

Ik word dit gezeur onderhand dik zat, zorg dan dat het werkt en blijft werken. 

Sowieso wil ik inderdaad graag geld terug, maar ook dat als ik buitenshuis mobiel internet gebruik dit van de S bundel afgaat, zoals tot vóór paar weken geleden en niét vd prepaid beltegoed.  

Ik heb dus INTERNET gebruikt buitenshuis en NIET buitenshuis gebeld, dat internet buitenshuis moet vd S bundel afgaan en deed hij niet. Ik bel nooit buitenshuis.

Dat doe ik thuis

En binnenshuis heb ik wifi en zou dus via de Voipwise app moeten kunnen bellen zonder dat hiervan geld vh beltegoed afgaat, immers dat loopt via WiFi. 

ik hoop dat het nu eindelijk duidelijk is...sorry maar t wordt irritant. groetjes van Henriette 

Hi ​@Hnuys, check! Dank voor de toelichting. De reden waarom dit gebeurd, durf ik niet zo snel te zeggen. Het zou gewoon uit je bundel moeten gaan, zo lang deze actief is. Het zou wellicht ook kunnen liggen aan je toestel. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Voor de zekerheid heb ik € 10,00 laten bijschrijven aan je tegoed, omdat dit natuurlijk niet hoort. Kun je checken of het vanaf nu wel goed gaat en het in de gaten houden? Zo niet, dan verneem ik het graag van je! 

Hallo Pharwin,

Allereerst hartelijk dank voor de 10 euro tegoed!

Ja de sofware van mijn telefoon is zeker up to date. Als ik netwerkinstellingen reset, krijg ik dan geen problemen met apps en zo?

Een kruistest kan ik sowieso niet uitvoeren want ik heb geen ander toestel. Ook niet van iemand anders.

Uiteraard zal ik in de gaten houden hoe het nu loopt. Morgen en/of dinsdag (2/3 dec) zal ik ws. weer even internet buitenshuis gebruiken. Dan zou het beltegoed dus onaangetast moeten blijven. 

groetjes van Henriette 

Hi ​@Hnuys geen dank! Als je je netwerkinstellingen reset, worden alleen de instellingen van je netwerk gereset verder niks anders in je telefoon. Dit zal ook geen problemen met andere apps geven. Het enige wat er wel kan gebeuren, is dat gekoppelde apparaten (zoals Bluetooth oortjes) opnieuw gekoppeld dienen te worden. 

Houd het inderdaad goed in de gaten. Mocht blijken dat het alsnog uit je tegoed gaat, terwijl je bundel actief is, dan zullen we samen naar een andere oplossing kijken! 

Reageer