Skip to main content

Hallo, goeiemiddag.

mijn vriend heeft ook een abonnement bij jullie, tot opeens plots 3 maanden geleden er onbekende termijnen in zijn odido app stond. wij hebben daar meteen achteraan gebeld omdat zijn telefoon geblokkeerd werd. wij kregen via de telefoon geen duidelijk antwoord want er werd gezegd ‘betaal maar gewoon’ toen zijn we naar de winkel gegaan. Eerst in drachten, daar gingen ze in het systeem kijken en die zeiden dat er inderdaad niets van klopt. Omdat mijn vriend een abonnement van 14,50 in de maand heeft (telefoon heeft hij in 1x afbetaald, dus dat kan het niet zijn) er stonden opeens voor elke maand termijnen in van 32,27 in. En daarnaast dus ook gewoon nog de normale kosten maandelijks (14,50)

de winkel in drachten zeiden vol overtuiging dat ze ons zouden helpen en dat we het geld snel terug zouden krijgen, maar dat we deze eerst wel moesten betalen zodat de blokkade d’r af ging. wij dat gedaan en de blokkade ging eraf. 

Wij elke week naar de winkel in drachten en we kregen constant hetzelfde verhaal dat ze nog geen oplossing hadden. En toen was het een maand verder en hetzelfde verhaal, dit keer 2x 32,27 wat er af wou maar ook nog is 1x 86 en zeiden ze weer dat we het moesten betalen om de blokkade eraf te halen. wij geloven dat dus wij betalen. maar wat gebeurde er nou, we zijn inmiddels 2 maand verder en de blokkade is er nog niet af. 

omdat wij in Leeuwarden wonen vonden wij dat gereis op gegeven moment ook wel wat vervelend dus zijn we overgestapt naar de odido winkel in Leeuwarden. Die zeiden dat ze meteen het hoofdkantoor zouden bellen en ook het geld terug zou krijgen en als mijn vriend binnen een week nog niets hoort, zouden ze naar andere opties kijken. Wij nog niets gehoord dus weer terug, zij weer bellen naar hoofdkantoor ‘ja we zijn er mee bezig’ elke week hetzelfde verhaal voor al 3 maand lang.

ik ben er nu wel is klaar mee, ik snap dat het misschien een werkje is maar kom op. ik wacht nou al maanden op mijn geld (ik had het voor mijn vriend voor betaald omdat hij zonder werk kwam te zitten) en mijn vriend zit nog steeds zonder internet. En ik ben ook zeker niet van plan om voor die 3 maanden uiteindelijk alsnog die 14,50 te betalen, terwijl die toen geblokkeerd was.

ik moet nog terugkrijgen.

3x 32,27

1x 86

totaal: 182,81

ik hoop dat er hier wel iemand is die kan helpen want na maanden ben ik het wel wat zat.

vriendelijke groet, 

irma boonstra

Hoi Irma, leuk om te lezen dat jij en je vriend allebei deel uitmaken van onze Odido familie! Minder fijn dat je vriend extra kosten heeft en dat het niet duidelijk is waar ze vandaan komen en dat het nog niet voor jullie is opgelost. Ik heb direct gezocht, maar ik kan op je e-mailadres alleen je eigen abonnement vinden. Zet je het 06-nummer van je vriend in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee wat er aan de hand is en dan ga ik er alles aan doen om het zo snel mogelijk voor je op te lossen! 

Hoi Irma, leuk om te lezen dat jij en je vriend allebei deel uitmaken van onze Odido familie! Minder fijn dat je vriend extra kosten heeft en dat het niet duidelijk is waar ze vandaan komen en dat het nog niet voor jullie is opgelost. Ik heb direct gezocht, maar ik kan op je e-mailadres alleen je eigen abonnement vinden. Zet je het 06-nummer van je vriend in je profiel? Dan kijk ik graag met je mee wat er aan de hand is en dan ga ik er alles aan doen om het zo snel mogelijk voor je op te lossen! 

Hai! we zijn heel toevallig gisteren weer naar de winkel gegaan en we hebben eindelijk wel wat meer nieuws. Ze hebben zijn abonnement stopgezet na lange tijd en ik moet dus nu alleen het geld nog terug. maar geen idee hoelang dat nog zal gaan duren. Ik zal zijn nummer waar dat abonnement op stond even in mijn profiel zetten!

Hoi Irma, bedankt voor het toevoegen van zijn telefoonnummer en fijn dat jullie eergisteren meer duidelijkheid hebben gehad. Ik zie inderdaad dat het abonnement inmiddels is beëindigd. Doordat het abonnement gestopt is kan ik niet meer alle informatie terugvinden. Ik zie wel dat er een betalingsregeling is aangevraagd op 8 mei, dus daar komen de termijnen vandaan - alleen zie ik deze niet meer terug. Heb je voor mij het ordernummer van de bestelling? Deze vind je terug in een van de eerste e-mails die we rond de besteldatum hebben gestuurd. Ik gok dat dit net voor 15 mei 2023 is. Dan kan ik alles duidelijk op een rijtje zetten en dan duik ik er verder voor je in! 

goeiemiddag, wij hebben het even in de mail na gekeken maar de mails beginnen pas vanaf september 2023, dat waren de mails van toen hij z’n telefoon moest afbetalen. Die betalings regeling hebben wij zelf niet aangevraagd omdat die er dus heel plotseling instonden.. ik heb wel de afschrijvingen etc. van de bedragen die ik moest terug krijgen?

Hoi Irma, bedankt voor het toevoegen van zijn telefoonnummer en fijn dat jullie eergisteren meer duidelijkheid hebben gehad. Ik zie inderdaad dat het abonnement inmiddels is beëindigd. Doordat het abonnement gestopt is kan ik niet meer alle informatie terugvinden. Ik zie wel dat er een betalingsregeling is aangevraagd op 8 mei, dus daar komen de termijnen vandaan - alleen zie ik deze niet meer terug. Heb je voor mij het ordernummer van de bestelling? Deze vind je terug in een van de eerste e-mails die we rond de besteldatum hebben gestuurd. Ik gok dat dit net voor 15 mei 2023 is. Dan kan ik alles duidelijk op een rijtje zetten en dan duik ik er verder voor je in! 

Ik heb ze even opgezocht, de betalingen en daar zitten ook ordernummers bij? misschien heb je daar wat aan?

eerste ordernummer is: 5417762753

tweede ordernummer is: 8105335824

hopelijk heb je hier wat aan..

mvg, Irma :)

Reageer