Hallo allemaal,
Recentelijk ben ik er achter gekomen dat er sinds januari van dit jaar maandelijks een dubbel bedrag wordt afgeschreven door Odido. Eenmaal voor mijn eigen abonnement en eenmaal voor een abonnement wat ik nooit heb afgesloten. Aan deze onbekende afschrijvingen is een mij onbekend klantnummer en een onbekend niet bestaand 06-nummer gekoppeld. Ik heb gebeld met de klantenservice, en de eerste keer werd ik opgehangen nadat mevrouw bij mij terug zou komen (na 20 minuten in de wacht te hebben gezeten). De tweede keer wist meneer mij te vertellen dat zij geen informatie konden zien bij dit klantnummer of 06-nummer en dat ik even mijn vraag moest stellen aan incasso@odido.nl. Hun zouden mij verder helpen
Dit heb ik gedaan en vandaag kreeg ik een compleet zinloos mailtje terug met informatie waar ik al van op de hoogte was.
Ik wil graag dat er wordt uitgezocht hoe het kan dat er onterecht een abonnement wordt afgeschreven van mijn bankrekening waar ik niets van een af weet, gekoppeld aan een 06-nummer wat niet bestaat en een heel ander klantnummer dan dat van mij.
Het onbekende klantnummer gekoppeld aan de onterechte afschrijvingen is 1.21912165. Het onbekende 06-nummer welke niet van mij is: 06-18016143.
Voor januari van dit jaar ging alles goed gewoon en werd er 1 bedrag afgeschreven per maand, en ineens per januari 2 bedragen.
Dit zijn de onterechte afschrijvingen van het spook abonnement:
Factuurnummers;
Januari 901530024980 €29,36
Februari 901533922520 €45,50
Maart 901537581099 €45,50
April 901541058733 €45,50
Mei 901544512020 €45,50
Juni 901548467180 €45,50
Juli 901551902546 €45,50
Augustus 901555958643 €46,46
September 901559267232 €46,46
Oktober 901562672443 €46,46
November 901566713310 46,46
Ik voel mij niet serieus genomen en word van het kastje naar de muur gestuurd. Via de mail word ik niet geholpen. Aan de telefoon word ik niet geholpen. Dan maar op deze manier, ik hoop dat er een intern onderzoek kan worden gestart want er gaat iets niet goed bij Odido.
Oktober dit jaar heb ik pas mijn eigen abonnement verlengd. De onterechte afschrijvingen zijn gekoppeld aan een mobiel internet abonnement en een afbetaling van een Samsung Galaxy S22. Ik heb een Samsung Galaxy S24. Het verhaal klopt van geen kant.
Waarom kan Odido mij niet verder helpen?