Skip to main content

Onbekend abonnement wordt elke maand afgeschreven.

  • 24 December 2024
  • 1 reactie
  • 69 Bekeken

Hallo allemaal,

 

Recentelijk ben ik er achter gekomen dat er sinds januari van dit jaar maandelijks een dubbel bedrag wordt afgeschreven door Odido. Eenmaal voor mijn eigen abonnement en eenmaal voor een abonnement wat ik nooit heb afgesloten. Aan deze onbekende afschrijvingen is een mij onbekend klantnummer en een onbekend niet bestaand 06-nummer gekoppeld. Ik heb gebeld met de klantenservice, en de eerste keer werd ik opgehangen nadat mevrouw bij mij terug zou komen (na 20 minuten in de wacht te hebben gezeten). De tweede keer wist meneer mij te vertellen dat zij geen informatie konden zien bij dit klantnummer of 06-nummer en dat ik even mijn vraag moest stellen aan incasso@odido.nl. Hun zouden mij verder helpen

 

Dit heb ik gedaan en vandaag kreeg ik een compleet zinloos mailtje terug met informatie waar ik al van op de hoogte was. 

 

Ik wil graag dat er wordt uitgezocht hoe het kan dat er onterecht een abonnement wordt afgeschreven van mijn bankrekening waar ik niets van een af weet, gekoppeld aan een 06-nummer wat niet bestaat en een heel ander klantnummer dan dat van mij.

 

Het onbekende klantnummer gekoppeld aan de onterechte afschrijvingen is 1.21912165. Het onbekende 06-nummer welke niet van mij is: 06-18016143.

 

Voor januari van dit jaar ging alles goed gewoon en werd er 1 bedrag afgeschreven per maand, en ineens per januari 2 bedragen. 

 

Dit zijn de onterechte afschrijvingen van het spook abonnement:

 

Factuurnummers;

Januari 901530024980 €29,36

Februari 901533922520 €45,50

Maart 901537581099 €45,50

April 901541058733 €45,50

Mei 901544512020 €45,50

Juni 901548467180 €45,50

Juli 901551902546 €45,50

Augustus 901555958643 €46,46

September 901559267232 €46,46

Oktober 901562672443 €46,46

November 901566713310 46,46

 

Ik voel mij niet serieus genomen en word van het kastje naar de muur gestuurd. Via de mail word ik niet geholpen. Aan de telefoon word ik niet geholpen. Dan maar op deze manier, ik hoop dat er een intern onderzoek kan worden gestart want er gaat iets niet goed bij Odido. 

 

Oktober dit jaar heb ik pas mijn eigen abonnement verlengd. De onterechte afschrijvingen zijn gekoppeld aan een mobiel internet abonnement en een afbetaling van een Samsung Galaxy S22. Ik heb een Samsung Galaxy S24. Het verhaal klopt van geen kant.

 

Waarom kan Odido mij niet verder helpen?

 

 

 

 

 

 

 

25 december 2024

Hoi E, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je een abonement hebt waar je niet van op de hoogte was. Ik heb meteen met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie.

Op 14 augustus 2023 heb je een bestelling gedaan bij Tele2 met een Samsung Galaxy S22 met aanvraag voor nummerbehoud (je eigen nummer **15). Deze aanvraag is afgekeurd, omdat je nog in je toen huidige contract zat. Hier heb je op 15 augustus per SMS bericht van gehad. Als er een bestelling is gedaan met nummerbehoud, en nummerbehoud wordt afgekeurd, omdat het nummer nog in contract zit, dan laten wij je weten wanneer je een nieuwe aanvraag kan doen voor nummerbehoud. Als je niets doet dan gaat het nieuwe contract in met een nieuw telefoonnummer, het (tijdelijke) 06-nummer dat op de nieuwe simkaart staat. Dit is de SMS die je hebt ontvangen:

'’Je provider heeft je vraag om nummerbehoud afgewezen. Je contract is namelijk nog niet afgelopen. De eerste datum waarop je je nummer kunt overzetten, is 11-12-2025. 120 dagen voor 11-12-2025 kun je een nieuwe aanvraag doen op tele2.nl/nummerbehoud/status. Doe je niets, dan zal t.z.t. je Tele2 contract ingaan met het Tele2 telefoonnummer dat op je simkaart staat. We houden contact, Tele2'’

Op 12 december is dit nieuwe abonnement van start gegaan, omdat je geen nieuw nummerbehoud hebt aangevraagd. Vanaf deze datum hebben we je per SMS op de hoogte gesteld van je nieuwe abonnement. Maar het is logisch dat je deze niet hebt ontvangen, als je de nieuwe simkaart niet hebt gebruikt. 

Laten we kijken wat we nu kunnen doen: Ik kan het 2e abonnement vervroegd opzeggen. Echter zit de Samsung S22 hier wel aan gekoppeld. Dit toestel is in augustus 2023 door AMP bezorgd. Dit toestelkrediet moet wel in één keer worden afbetaald als we het abonnement willen opzeggen. Bij het vervroegd opzeggen betaal je 50% van de totale kosten van de resterende maanden dat je contract nog zou doorlopen. Dit is de afkoopsom. Hier kan en wil ik je graag tegemoetkomen, zodat je minder kosten maakt. Wat betreft de kosten die al gemaakt zijn, deze kan ik niet voor je vergoeden. Het abonnement loopt al een jaar en het controleren van de afschrijvingen valt onder je eigen verantwoordelijkheid. Ik vind het niet fijn om te zeggen, maar ik ben blij dat ik je wel kan helpen met de afkoopsom. 

Heb je de Samsung S22 in augustus ontvangen? Anders laat ik een onderzoek starten om te kijken of AMP het toestel wel heeft bezorgd en of het toestel actief is op ons netwerk. Ik hoor het graag van je en dan ga ik voor je aan de slag!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi E, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je een abonement hebt waar je niet van op de hoogte was. Ik heb meteen met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie.

Op 14 augustus 2023 heb je een bestelling gedaan bij Tele2 met een Samsung Galaxy S22 met aanvraag voor nummerbehoud (je eigen nummer **15). Deze aanvraag is afgekeurd, omdat je nog in je toen huidige contract zat. Hier heb je op 15 augustus per SMS bericht van gehad. Als er een bestelling is gedaan met nummerbehoud, en nummerbehoud wordt afgekeurd, omdat het nummer nog in contract zit, dan laten wij je weten wanneer je een nieuwe aanvraag kan doen voor nummerbehoud. Als je niets doet dan gaat het nieuwe contract in met een nieuw telefoonnummer, het (tijdelijke) 06-nummer dat op de nieuwe simkaart staat. Dit is de SMS die je hebt ontvangen:

'’Je provider heeft je vraag om nummerbehoud afgewezen. Je contract is namelijk nog niet afgelopen. De eerste datum waarop je je nummer kunt overzetten, is 11-12-2025. 120 dagen voor 11-12-2025 kun je een nieuwe aanvraag doen op tele2.nl/nummerbehoud/status. Doe je niets, dan zal t.z.t. je Tele2 contract ingaan met het Tele2 telefoonnummer dat op je simkaart staat. We houden contact, Tele2'’

Op 12 december is dit nieuwe abonnement van start gegaan, omdat je geen nieuw nummerbehoud hebt aangevraagd. Vanaf deze datum hebben we je per SMS op de hoogte gesteld van je nieuwe abonnement. Maar het is logisch dat je deze niet hebt ontvangen, als je de nieuwe simkaart niet hebt gebruikt. 

Laten we kijken wat we nu kunnen doen: Ik kan het 2e abonnement vervroegd opzeggen. Echter zit de Samsung S22 hier wel aan gekoppeld. Dit toestel is in augustus 2023 door AMP bezorgd. Dit toestelkrediet moet wel in één keer worden afbetaald als we het abonnement willen opzeggen. Bij het vervroegd opzeggen betaal je 50% van de totale kosten van de resterende maanden dat je contract nog zou doorlopen. Dit is de afkoopsom. Hier kan en wil ik je graag tegemoetkomen, zodat je minder kosten maakt. Wat betreft de kosten die al gemaakt zijn, deze kan ik niet voor je vergoeden. Het abonnement loopt al een jaar en het controleren van de afschrijvingen valt onder je eigen verantwoordelijkheid. Ik vind het niet fijn om te zeggen, maar ik ben blij dat ik je wel kan helpen met de afkoopsom. 

Heb je de Samsung S22 in augustus ontvangen? Anders laat ik een onderzoek starten om te kijken of AMP het toestel wel heeft bezorgd en of het toestel actief is op ons netwerk. Ik hoor het graag van je en dan ga ik voor je aan de slag!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen