Skip to main content

Hallo ODIDO,

Ik ben naar Indonesië vertrokken en ben van plan hier meerdere jaren te blijven. Ik zou graag mijn bestaande abonnement omzetten naar Prepaid, dan kan ik mijn nummer behouden zonder doorlopende kosten. Om dit te doen zou ik naar het ODIDO Service nummer moeten bellen, omdat het geen WhatsApp-nummers zijn kan dit mij best wat kosten (vooral als ik in de wacht kom te staan, maar zoniet dan ook). Zou het mogelijk zijn voor u om dit voor mij te regelen zonder dat ik hoef op te bellen?

Met vriendelijke groet,

Arti

Hallo @Arti00, wat heerlijk dat je naar Indonesië bent vertrokken, heb je het naar je zin daar? Laten we samen naar een oplossing kijken! De omzetting naar PrePaid, kan ik zeker van afstand voor je in orde maken. Echter, raden we altijd aan om op de dag van overzetting, aangemeld te zijn op ons Nederlandse netwerk. Het is ook mogelijk vanuit het buitenland, maar mocht er iets fouts gaan, dan zit het netwek van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig om het probleem op te lossen. 

Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***0992. Daarbij zie ik dat je al buiten je contract zit. Je hebt altijd een maand opzegtermijn, dus de omzetting kan ik op zijn vroegst voor je in orde maken op 06/10/24. Zou je het per die datum willen of later op een andere datum? Om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent, moet ik alleen nog even een extra verificatie bij je uitvoeren. Ik heb zojuist een verificatiecode per SMS naar je nummer verstuurd. Kun je die met mij delen en ook aangeven per wanneer je het abonnement omgezet wilt hebben? Dan ga ik dat voor je in orde maken! 

Hey Pharwin, bedankt voor je antwoord, ik heb het hier zeker naar m'n zin ^^

Wat je zegt over op de dag van overzetting aangemeld zijn op het NL netwerk, daarvoor zou ik in NL moeten zijn he? Helaas zal dat binnen afzienbare tijd niet mogelijk zijn, goed om te horen dat het in principe ook mogelijk is vanuit het buitenland zoals je zegt.

Dat nummer klopt idd. Wat mij betreft kan het zo snel mogelijk, dus op 06/10/24. Ik heb de SMS ontvangen, met de code 8722436. Heb je nog meer info van me nodig of kan het bij deze in orde gemaakt worden?

Met vriendelijke groet,
Arti

Houd er rekening mee dat voor prepaid buiten de EU niet alle netwerken prepaid volledig ondersteunen.  Dan kun je bijvoorbeeld alleen gebelt en sms't worden.. om een nummer actief te houden moet je elke 6 maanden een actief gesprek,  sms of dataverbruik doen.. in sommige landen kan dat dus niet.

Als je wel dit soort zaken wilt kunnen gebruiken en ook niet je nummer kwijt wil is mijn advies een klein (ste) abonnement te nemen. 

Prepaid is niet bedoeld om tegen amper kosten Nederlandse nummers te blijven gebruiken in het buitenland. 

@Arti00 Eigenlijk zou je daar wel voor in Nederland moeten zijn, maar we kunnen het zeker proberen als jij dat goed vindt. Wat @eric zegt is ook goed om hier rekening mee te houden. Zou je het alsnog willen? Als je me akkoord kunt geven, ga ik het voor je in orde maken! 

Hey Pharwin,

Inderdaad geef ik m'n akkoord, kan je het proberen? Als je nog info van me nodig hebt, laat maar weten. Alvast bedankt!

Arti

Goedemorgen @Arti00, helemaal goed! Ik heb de omzetting naar prepaid voor je in orde gemaakt per 6 oktober 2024. Een bevestiging hiervan heb je als het goed is zojuist van mij per e-mail ontvangen. Je kunt jouw abonnement blijven gebruiken t/m 5 oktober 2024 en hierna zetten we jouw abonnement om. Je hebt hiervoor geen nieuwe simkaart nodig, je kunt de huidige blijven gebruiken. Houd er wel rekening mee dat je jouw aansluiting minimaal één keer in de 6 maanden moet gebruiken om je telefoonnummer te kunnen blijven behouden. Je kunt bijvoorbeeld je beltegoed opwaarderen, bellen, sms'en of je mobiele internet gebruiken. Meer informatie hierover vind je in de voorwaarden voor Prepaid. Als je nog aanvullende vragen hebt, dan weet je mij te vinden. Geniet van Indonesië! 

Bedankt Sam! Ik heb de bevestiging per mail ontvangen. Ik ben me bij deze bewust van de 6-maandenregel en voornemens om me eraan te houden.

Ik vroeg me nog af: is het de bedoeling dat ik een waarschuwing of kennisgeving oid krijg voordat het nummer na 6 maanden inactiviteit wordt afgesloten (mocht ik het onverhoopt vergeten), of is zoiets er niet?

Groetjes,
Arti

Hallo @Arti00 

Volgens mij krijg je 1 maand van tevoren wel een herinnering maar voor extra zekerheid kun je het beste een smsje om de 3 maanden sturen bijvoorbeeld.

Hi @Arti00, wat @Waqqas zegt klopt helemaal! We sturen je in de 5e maand een SMS met de mededeling dat je aansluiting in de volgende maand zal komen te vervallen als je deze niet gebruikt. Je kunt vanaf het moment dat je deze SMS ontvangen hebt niet meer gebeld worden. Wanneer je jouw simkaart in deze maand gebruikt halen we die blokkade er automatisch af. Als je in de laatste maand je aansluiting niet gebruikt komt je telefoonnummer automatisch te vervallen en kunnen we deze ook niet meer terughalen. Ook ik adviseer daarom om zo nu en dan een SMS te sturen om dit te voorkomen. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het mij dan gerust weten!

Reageer