Skip to main content

Na ruim twee jaar van malversaties van ESRTV leent Odido zich nog steeds voor het oplichten van trouwe klanten door ESRTV. 

Als je erachter komt mag je een “onderzoeksformulier” insturen waarna Odido 4 weken onderzoek gaat doen en “makkelijk te manipuleren” aanmeldgegevens van ESRTV gaat opvragen en hierbij geen garantie geeft van terugbetaling. 

Wel willen ze je voor dit soort abonnementen blokkeren dit terwijl ik naar volle tevredenheid op deze wijze mijn office betaal in plaats dat ze ESRTV uitsluiten van hun service. 

Odido is op deze wijze medeplichtig aan de oplichting gepleegd door ESRTV en bied hiermee onvoldoende bescherming van zijn klanten.

Alle providers en sms content dienstverleners zitten verplicht in een stichting Payinfo. Hiermee waarborgt ook Odido dat de content dienstverleners zich aan de gedragscodes houden en dat een eindgebruiker zelf sms abonnementen kan beheren en eventueel blokkeren. Check hiervoor www.payinfo.nl 

Ps. Dit werkt providern overstijgend. Dus ook als.je jouw nummer.porteerd naar een andere provider blijft een eventuele blokkade bij.payinfo staan.


Bij deze “dienstverlener” die overduidelijk misbruik maakt van dit systeem en waarvan Odido al jaren mee bekend is mag verwacht worden dat zij hun klanten beschermen. Dit doet Odido niet en daardoor maken ze zich medeplichtig aan deze vorm van oplichting. Ze maken het de klanten zelfs erg lastig om deze gegevens naar boven te krijgen in rekeningen en overzichten. Een duidelijke waarschuwing dat je klant mogelljk wordt opgelicht is het minste wat je van Odido mag verwachten. 

Odido heeft wel degelijk mogelijkheden maar legt het probleem bij zijn klanten die in deze wereld niet thuis zijn en spam als SMs'jes van een vaag bedrijf trouw verwijderen als mogelijke malware.

Ik verwacht van Odido dat het zijn klanten waarschuwt bij dit soort praktijken.


De stichting is met aandringen van de overheid opgericht. Misschien dat die iets voor je kunnen betekenen. 


Het doorverwijzen naar allerlei stichtingen en anderen maakt dat Odido medewerking verleent aan ESRTV en zijn klanten hiertegen niet beschermd of op zijn minst waarschuwt en daarna duidelijk inzicht geeft in de malversaties van ESRTV. 

Sterker nog door niet transparant en helder over deze dienst te communiceren wordt er door ODido vage informatie verstrekt die de gemiddelde klant laat verdwalen en uiteindelijk aar eieren voor zijn geld kiest en zijn verlies neemt. Uiteraard verdient Odido hier ook aan. 

Zeer slechte klantvriendelijkheid wat ik zeker meeneem als onze 7 abonnementen bij dit bedrijf verlengd kunnen gaan worden.


Reageer