Skip to main content
Beantwoord

odido activeren in het buitenland

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

We gaan morgen naar Luxemburg voor 2 weken ,

echter word ons (2) abonnement omgezet volgende week.

maar we zijn dus dan in het buitenland.

hoe gaan we deze omzetten zodat we iig weer bereikbaar zijn ? 

Beste antwoord door Whopke

Pharwin van Odido schreef:

Hey ​@Whopke van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat jullie naar Luxemburg gaan, het schijnt daar erg mooi te zijn! Wel zo fijn als jullie dan ook bereikbaar zijn, ik geef je graag meer duidelijkheid. Als je abonnement wordt omgezet (ik vermoed met Nummerbehoud), dan raden we altijd aan om het simkaartje op ons eigen Nederlands netwerk aangemeld te hebben. Zo kunnen we de overzetting succesvol garanderen. Het is ook zeker mogelijk vanuit het buitenland, maar we hebben het liever niet. Mocht er iets fout gaan tijdens de overzetting, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig om het probleem op te lossen. Maar het is een kleine kans dat dat gebeurd, daarom zeg ik dat het ook zeker vanuit het buitenland mogelijk is! Zorg er alleen voor dat je simkaart in je toestel zit, zodat het wel aangemeld is met een netwerk. Dan moet het helemaal goedkomen! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. We zijn er voor je! 

Super, 

had een 2de telefoon bij me , en daar ging alles soepel over ..

daarna kaartje overgezet in de gebruikelijke telefoon.

geen probleem gehad verder 

dank voor de hulp 

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9035 reacties
  • 18 april 2025

Heb je de simkaarten bij je? Dan kun je het toch proberen om zodra je oude sim ermee stopt een nieuwe erin te stoppen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 18 april 2025

Lees veel verhalen op internet , 

maar ik wil er daar niet achterkomen dat het niet werkt 

vandaar de vraag hier, nu ik nog thuis ben 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9035 reacties
  • 18 april 2025

Er is geen garantie idd.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Whopke van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat jullie naar Luxemburg gaan, het schijnt daar erg mooi te zijn! Wel zo fijn als jullie dan ook bereikbaar zijn, ik geef je graag meer duidelijkheid. Als je abonnement wordt omgezet (ik vermoed met Nummerbehoud), dan raden we altijd aan om het simkaartje op ons eigen Nederlands netwerk aangemeld te hebben. Zo kunnen we de overzetting succesvol garanderen. Het is ook zeker mogelijk vanuit het buitenland, maar we hebben het liever niet. Mocht er iets fout gaan tijdens de overzetting, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastig om het probleem op te lossen. Maar het is een kleine kans dat dat gebeurd, daarom zeg ik dat het ook zeker vanuit het buitenland mogelijk is! Zorg er alleen voor dat je simkaart in je toestel zit, zodat het wel aangemeld is met een netwerk. Dan moet het helemaal goedkomen! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 23 april 2025
Pharwin van Odido schreef:

Super, 

had een 2de telefoon bij me , en daar ging alles soepel over ..

daarna kaartje overgezet in de gebruikelijke telefoon.

geen probleem gehad verder 

dank voor de hulp 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Whopke fijn dat alles soepel is verlopen, wel zo fijn! Uiteraard, geen dank en graag gedaan. Als we vanuit deze kant nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele fijne vakantie toe in Luxemburg! 😁

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen