Skip to main content
Beantwoord

Nummerbehoud van prepaid naar vast abonnement

• 5 februari 2025
  • 5 reacties
  • 64 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik ben veranderd van werkgever en wil graag mijn telefoonnummer meenemen.

Het abonnement is door mijn vorige werkgever omgezet naar een particuliere prepaid aansluiting met behoud van de huidige sim kaart.

Echter heb ik geen klantnummer ontvangen.

Daar ben ik naar op zoek.

Ik kan zelf niet mijn prepaid nummer in de app koppelen.

Beste antwoord door Sam van Odido

Goedemorgen Tom, logisch dat je het liefst je eigen telefoonnummer zou willen behouden. Ik help je graag verder! Begrijp ik goed dat je vorige werkgever de eigenaar van het telefoonnummer was? In dat geval kan je vorige werkgever het klantnummer bij ons opvragen. Met dit klantnummer kunnen wij uiteindelijk zorgen dat je huidige telefoonnummer terecht komt op de nieuwe simkaart, als je deze al hebt. Is dit niet het geval? Dan kun je bij het aanvragen van een nieuw abonnement of prepaid aansluiting er ook voor kiezen om een verificatie uit te voeren via SMS. In dat geval heb je geen klantnummer nodig. Laat je mij weten of het lukt en of je nog aanvullende vragen hebt?

Bekijk origineel

5 reacties

Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 292 reacties
  • Antwoord
  • 6 februari 2025

Goedemorgen Tom, logisch dat je het liefst je eigen telefoonnummer zou willen behouden. Ik help je graag verder! Begrijp ik goed dat je vorige werkgever de eigenaar van het telefoonnummer was? In dat geval kan je vorige werkgever het klantnummer bij ons opvragen. Met dit klantnummer kunnen wij uiteindelijk zorgen dat je huidige telefoonnummer terecht komt op de nieuwe simkaart, als je deze al hebt. Is dit niet het geval? Dan kun je bij het aanvragen van een nieuw abonnement of prepaid aansluiting er ook voor kiezen om een verificatie uit te voeren via SMS. In dat geval heb je geen klantnummer nodig. Laat je mij weten of het lukt en of je nog aanvullende vragen hebt?

• Auteur
  • 2 reacties
  • 6 februari 2025

Hoi Sam,

Van mijn vorige werkgever kreeg ik onderstaande instructie:

Je bent of gaat binnenkort uit dienst bij XXX en je wilt graag jouw mobiele nummer meenemen.

Op de dag van omzetting krijg je een SMS van Odido, daarna is het pas mogelijk om bij een provider naar keuze nummerbehoud aan te vragen. Je ontvangt geen bericht meer van XXX hierover.

Het abonnement zal per uit dienst datum, 31-01-2025, omgezet worden naar prepaid met een tegoed van 5 euro voor alleen spraak/sms met behoud van de huidige simkaart. Indien noodzakelijk kun je data bijkopen, volg hiervoor de instructie van de sms.

Geef in de winkel of online aan dat het huidige nummer een particuliere prepaid aansluiting betreft. Hiervoor is dus géén klantnummer benodigd

Let op: het is niet mogelijk om eerder dan deze datum nummerbehoud aan te vragen bij Odido of een andere provider, dit kan pas ná de omzetting naar prepaid.

Mijn nieuwe werkgever heeft na de SMS die ik heb ontvangen de instructie opgevolgd en (zij zitten bij een andere provider) blijkbaar lukt dit niet. Er blijkt alsnog een klantnummer nodig te zijn ondanks dat de instructie aangeeft dat dit niet nodig zou zijn. 

Ik heb geen toegang tot dit klantnummer en mijn oude werkgever geeft aan dat dit niet meer bestaat…… Dus vandaar de vraag of Odido mij hiermee kan helpen.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Tom, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad en nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Op dit moment heb je het PrePaid nummer zelf in gebruik, klopt dat? Ik heb je zojuist een verificatiecode per SMS gestuurd. Geef je die hier aan me door? Dan stuur ik je daarna meteen een privébericht met je klantnummer! 😄

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 februari 2025

Hoi Marciano,

dat klopt. Ik heb het nummer zelf in gebruik.

De verificatiecode is: 8281433

Gr. Tom

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Tom, bedankt voor de snelle reactie en de verificatiecode! Ik heb je klantnummer zojuist via een privébericht naar je gestuurd. Ben je hiermee geholpen? Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het me dan weten. Ik ben er voor je! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen