Hallo @Lsveling
Je hebt verlengd bij Odido maar je komt niet meer terug naar Nederland? Is dit dan wel de juiste keuze geweest voor jou aangezien je per maand blijft betalen en omdat je niet meer terug komt, ga je je aansluiting langdurig in het buitenland gebruiken wat weer voor extra kosten gaat zorgen?
Nummerbehoud is hier nvt maar je moet de eSIM dan waarschijnlijk wel activeren.
Hoi!
Ingewikkelde situatie maar ik moet een nederlands nummer hebben/houden en blijf niet voor altijd in het buitenland.
Alle opties besproken met medewerker van Odido.
Dit leek beste.
Maar krijg ik nu een probleem straks met omzetten of verwachten jullie dat niet?
Van sim naar esim is op zich niks bijzonders. Toch zie je wel eens dat een toestel zich 'verslikt' en dan zal je in 1 van de Odido winkels geholpen kunnen worden.
Ik zou die wissel niet door laten gaan, ik krijg de indruk dat jij prima met een fysieke sim zou kunnen leven?
@Lsveling
Voor hoelang zal je in het buitenland verblijven? Via je Odido account kan je je abonnement bijstellen naar 1GB en 120 minuten via abonnement wijzigen zodat het maandelijkse bedrag minimaal blijft.
Indien je je verlenging nog kan annuleren, eerst annuleren en dan opzeggen en je abonnement om laten zetten naar prepaid?
Om het nummer actief te houden moet je minimaal 1 keer per 6 maanden een betaalde handeling verrichten. Even bellen, een smsje sturen of gebruik maken van internet.
Prepaid blijft altijd een risico. Als je absoluut zekerheid wilt over een nummer, dan is een klein abonnement het beste idee.
Ik heb nu al geen fysieke sim van mijn nederlandse nummer. Het gaat om het omzetten van Tmobile naar Odido. Met nummerbehoud?
Ik krijg dus berichtjes dat dit niet in het buitenland kan. Terwijl ik alles zorgvuldig voorbesproken heb. Is het wellicht een standaard bericht? Of ga ik problemen krijgen?
Ik bedoel dus dat ik nu al een e-sim van mn nederlandse nummer heb.
Eh... je hebt geen fysieke sim? Waar is die dan? Heb je nu helemaal geen toegang tot je nummer. Van t-mobile naar Odido is een verlenging, daar komt geen nummerbehoud aan te pas.
Hoi Lsveling, van harte welkom op de Community! Wat heerlijk dat je voorlopig in het buitenland zit. Ik zie dat je een nieuwe bestelling hebt gedaan met nummerbehoud dat inderdaad gepland staat op 22 mei. We zeggen inderdaad altijd dat je in Nederland moet zijn om nummerbehoud goed te laten verlopen. De kans is er wel dat het in het buitenland goed gaat, maar dat kan ik niet garanderen. Op dit moment zou ik zeggen; we laten nummerbehoud op de 22e staan en ik hoop dat het goed gaat.
Ik zie namelijk dat er ook een toestel bij je nieuwe abonnement zat. Deze heb je denk ik mee in het buitenland? Mocht nummerbehoud niet goed gaan, dan zal je nieuwe abonnement uiteindelijk als nieuw/2e abonnement ingaan. Maar dat is nu nog onzeker.
Houd je telefoon de 22e goed in de gaten over nummerbehoud. Ik ga er heel stiekem vanuit dat het gewoon goed gaat. Op dit moment kunnen het namelijk ook niet stoppen. Tenzij we je abonnement annuleren, maar dan zou je je telefoon ook binnen een korte tijd terug moeten sturen. En dat gaat lastig vanuit het buitenland. Houd me woensdag de 22e even op de hoogte!